2018-05-22, 12:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Det gäller attbhangott minne. Det som sagt är 1. Att han släppts och rest med sin fd fru till USA. Källan uppgavs vara en tidningsnotis. 2. Att det skulle vara någon form av geocatchingarrangemang i Norge och postaren postade detta som en hypotes att han kanske skulle åka dit.

Vad jag förstår är väl USA då det mest troliga i sammanhanget. Eftersom han enligt uppgift dåmskulle resa med sin fd fru undrar jag om någon vet om paret har något barn i tonåren sommkannha gått ett pr på highschool i USA. Det ör just nu examenstiden "over there" och det är väldigt vanligt att föräldrarna per över för att vara med på examensdagen.

Dom verkar inte ha fått inresetillstånd till USA...

"Enligt synnerligen tillförlitliga uppgifter till VLT tog 44-åringen, direkt efter att han släppts från anhållningen, sin ex-hustru med sig på en sedan tidigare planerad resa till USA. Enligt samma uppgiftslämnare ska de vid ankomsten ha blivit nekade inresa i USA. Var de sedan tagit vägen är oklart.
VLT har försökt få kontakt med 44-åringen, via hans föräldrar i Västerås, men dessa säger sig inte ha någon kunskap om var han befinner sig. Inte heller exfruns föräldrar i Örebro vet var deras dotter håller hus."

https://www.vlt.se/vastmanland/vaste...dning-i-orebro

Dessutom postade blomvattnare detta
"Det kom PM igår kväll om att SD och HD inte kom in i USA och att de istället åkte till England."
Citera
2018-05-22, 12:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Det ligger en ölburk där är det polisens ?

Är det en ölburk eller något slags energidryck som ungdomar brukar dricka? Fast den kan iofs vara utkastad från en bil på motorvägen.
Citera
2018-05-22, 12:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det ser ut så? Det är två människor där planket slutar. En burk ligger också där. Fråga är om det är upptrampat sedan polis och yekniker varit där. Annars ser det ju ut som ett ställe där folk som vill hålla sig lite skymd kanske håller till då och då, ungdomar som smygröker etc

Ser ut som det legat något där. Platsen verkar skuggig och då tycker jag att det är konstigt att delar av platsen ser torr eller skadad ut... eller möjigen påverkad av en förruttnande kropp...?
Det ser faktiskt ut som konturer efer en kropp, se bild nedan:

https://minfil.com/0en58aedb3/IMG_0918.JPG

jämför originalbild:
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg
Senast redigerad av T34Panzer 2018-05-22 kl. 12:23.
Citera
2018-05-22, 12:22
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Klart som fasen att polisen använder resurser till att leta i alla skogsdungar inom ett par hundra meters radie då någon misstänks vara bortförd.
Aftonbladet: Polischef: ”Hon borde ha hittats tidigare”

Nu så har jag sökt på olika sajter vad det gäller försvunna personer, bortförda personer, det stora antalet bortförda barn, etc.
Om vi kräver att polisen går "all in" vid kanske 1% av dessa fall så skulle polisen inte få göra något annat.
Det är i sig en dyster statistik vad det gäller personer som förs bort mot sin vilja.

Och som jag skrev tidigare i tråden så har de vanliga polishundarna "näsa" för levande människor. För att hitta en avliden så brukas "likhundar".

Jag står nog på mig, om en person misstänks vara bortförd mot sin vilja så är det inte det första att tänka på att leta i bostadsområdets buskar.

ÅR 2011 var det 1800 barn som fördes bort.
Citera
2018-05-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är det en ölburk eller något slags energidryck som ungdomar brukar dricka? Fast den kan iofs vara utkastad från en bil på motorvägen.

Så långt kan ingen kasta
Någon måste lagt den där för polisen tar ju med allt med fingeravtryck
Citera
2018-05-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missbruk1
Utredarna vet ju att han är bortrest, blir han efterlyst så blir han antagligen efterlyst internationellt direkt också, dom vet ju som sagt att han har lämnat landet och när han släpptes handlade utredningen om misstänkt människorov, när han blir efterlyst är det en mordutredning.

Jovisst. Men frågan handlade om vad som gäller när han/man inte är efterlyst; i läget där han suttit anhållen men blivit släppt. Alltså en annan situation.

Citat:
Det ligger en ölburk där är det polisens ?

Sannolikt. Nåt måste de ju skölja ner munkarna med.
Citera
2018-05-22, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ser ut som det legat något där. Platsen verkar skuggig och då tycker jag att det är konstigt att delar av platsen ser torr eller skadad ut... eller möjigen påverkad av en förruttnande kropp...?

jämför originalbild:
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

Ja ser ut som konturer av en kropp
Polisen borde ha eldat och sanerat usch
Citera
2018-05-22, 12:31
Medlem
Är fd maken helt ute ur bilden?
Citera
2018-05-22, 12:33
Medlem
Citat:
Så långt kan ingen kasta
Någon måste lagt den där för polisen tar ju med allt med fingeravtryck

Är den inte helt tom så är det väl inte omöjligt att dra iväg den dryga 20 meter från motorvägen. Eller kastat över den från andra sidan planket. Fast det kan lika gärna vara nyfikna som gått dit och kollat efteråt som lämnat den.
Citera
2018-05-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

jämför originalbild:

Det kan är nog fjolårsgräs som är torrt. Där är det knappast någon som räfsar bort sådant.
Men eljest ser det ut som att det frekvent brukar trampas omkring där, att själva jorden barläggs
Citera
Medlem
Om det finns en man från tidigare förhållande med i bilden som dessutom tidigare brukat våld mot offret och beter sig suspekt i samband med utredning (anhålls som misstänkt för mord men reser iväg direkt som att inget hänt) så är det väl nästan 99% sannolikhet att han är förövaren. Samtidigt finns det ju såklart undantag.

Om det funnits inslag av sexuella övergrepp i samband med mordet - det ger sig väl så småningom - så ökar ju sannolikheten att det är en okänd gärningsman, men om en vanligt skötsam medelålders kvinna mördas till synes utan motiv så är det väl nästan givet att det är en närstående som är skyldig.

Det har förvisso varit varmt men torrt så gissar att kroppen är i rätt bra skick och att eventuella bevis är välbevarade så det är nog ett fall som kommer lösas relativt snabbt och den skyldige är sannolikt redan identiferad i tråden.
Citera
Medlem
Min teori är att de anhåller inte SD i sin frånvaro för de vet inte var han är
Sd läser tidningar varje dag och vill veta vad som händer
Blir han anhållen kanske de aldrig hittar dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem