Angående pratet om en svart audi combi, så hade polisen stoppat en sån i Karlskoga igår. Fullt blåljus och 3 st icke svenskar som irrade runt. Har säkert inget med det hela att göra mer än att det är ett slående samband med svarta audi combi´s under ev. samma dag
"Enligt uppgifter till Expressen har en man, inledningsvis i utredningen, suttit anhållen misstänkt för att ha fört bort trebarnsmamman. Rubriceringen då var människorov. Men mannen försattes på fri fot – och reste bort från Örebro.
Det är bara drygt ett år sedan som polisen utredde en anmälan om misshandel mot Lena Wesström. Den misstänktes ha skett den 10 januari i Örebro. Samme man som nu suttit anhållen pekades då ut som misstänkt, enligt dokument i tingsrätten."
Hennes födelsedag. Hon skriver detta tidigare samma dag: "Idag fyller jag år! Inget märkvärdigt, men ändå en glad känsla av att det är en lite speciell dag. Uppvaktad av tre viskande, fnissande barn på morgonen, som också planerat med sin pappa att bjuda mig på middag hemma hos mig på kvällen. Men efter lunch försvinner alla barn åt olika håll på jullovets sista dag. Jag hinner ta en burk! Ser att vännen cajjoo inte nätloggat denna och jag ringer och hör om han sparat den för något särskilt eller om han vill följa med på en liten födelsedagsloggning? Jo vars, nog är den sparad, men vad tusan, det finns väl annat att logga en annan dag? Han är inte svårövertalad och snart ses vi för en halkig, men ändå skön promenad fram till burken. Bitvis går vi i gräskanten för att undvika värsta isen, men det går rätt bra att gå även i bredd - vi vill ju pladdra på så obehindrat som möjligt . Burken tittar fram så snällt och loggboken får två nya signaturer. Tack för cachen!"