Citat:
Ursprungligen postat av
isakn
Ja, lika relevant som Kennedy-mordet. Han var ju katolik.
Ja, hon var kristen. På vilket sätt kopplar det till Knutby, var gärningsmannen också kristen? Kanske du känner grannes systers kusins hund som vet att hela radhuslängan är kristen. Och har det mördats i Knutby så är ju alla kristna mördare. Jisses.
Jag förstår inte varför du vill relativisera det faktum att LW var pastor och aktiv som sådan. Jag hoppas att polisens utredare inte gör detsamma. Jag tycker det är löjligt att ta upp ett sådant fall som mordet på president Kennedy, som väl har få likheter med mordet på LW. Men det kan finnas likheter mellan mordet på LW och mordet på Alexandra F. i Knutby, där det fanns många sociala bekymmer som få kände till före mordet och mordförsöket där. Kanske är det mer närliggande med ett sådant liknade "socialt drama" i Hjärsta än en överfallsvåldtäkt i joggingspår eller mord för att LW var adoptivbarn eller aktiv med flyktingar?
Så faktiskt tycker jag du ska låta utredarna få fram mer uppgifter om vad som är dödsorsaken och vilka motiven kan vara. Tydligen har inte ens identifikationen blivit definitiv ännu. Så varför den stora viljan att ta bort den "kristna" vinklingen som vi med säkerhet vet var motiveringen bakom Knutbydramat.