2018-05-20, 23:03
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag uppfattade det precis som du.
-tillägg-Tycker ändå att våldet mot kvinnor är en stor och svår samhällsfråga -
antalet kvinnomord och våldet mot kvinnorna måste tas tag i.
Oavsett om Lenas gärningsman är en närstående eller om det är en helt för henne obekant man.
Det måste bli ett slut på dessa kvinnomord och övergrepp.

Absolut, det är ett stort problem. Sedan tycker jag att de "vanliga" kvinnomorden uppmärksammas väldigt lite.

OT Ibland när jag sett listor "kvinnor som blivit dödade av sina män" finns det inte ens en tråd på flashback, det är dåligt..
Det blir av naturliga skäl mer uppmärksammat när det är främmande GM som i fallen Caroline Stenvall och Elin Krantz.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Det jag konstaterar är att det förkommer i de två sammanhang jag talat om. Sedan om det är innehållslöst pynt i dina ögon, det har jag inte kommenterat.

Ingen har påstått det heller.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tolkar det som att LW skämtsamt ironiserade över att SD tillåtit sin unga dotter att ha ett Instagramkonto.

Ja ifrågasatte på ett lite skämtsamt och ironiskt sätt.
Citera
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quietdrive
Jag tycker det är konstigt att hon försvann i tisdags, men hennes dotter la ut en selfie med orelaterat innehåll för 3 dagar sen. Inte orolig?
Omedveten om att mamma är ofrivilligt borta kanske? Pappan undanhåller informationen för att inte skapa panik hos barnen?
Citera
2018-05-20, 23:08
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LokaHallon
Sonens senaste bild på IG förbryllar mig lite också...
Vad är det som förbryllar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast bodde hon inte relativt nära där hon hittats? Om personen som larmade bor högt upp och hört skrik på andra sidan motorvägen är det nog svårt att bestämma exakta platsen på något tiotal meter.

Enligt kvällstidningsrubrik på nätet hittades hon 100 meter från sin bostad.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quietdrive
Lenas insta
Dottern Esters insta
Sonen Noas insta

Som sagt mycket konstig selfie han la upp för 3 timmar sen...

Veeem lägger upp en sån bild efter att ens mamma rapporterats mördad?

Dottern ser ut som någon sorts emo/femi -såpa.

Familjeförhållanden verkar mysko.
Citera
2018-05-20, 23:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast bodde hon inte relativt nära där hon hittats? Om personen som larmade bor högt upp och hört skrik på andra sidan motorvägen är det nog svårt att bestämma exakta platsen på något tiotal meter.

Jo så är det ju. Men mest troligt måste det ju ha hänt utomhus iaf. Då det hördes så pass bra och jag har för mig att det låg barn och sov hemma hos henne, det sista är jag dock osäker på.

Skumt ställe att döda någon på ifall det är så också, folk på motorvägen hade ju kunnat se. Men han kan ha handlat i affekt.
Citera
2018-05-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Tack ja hon såg ju snäll och trevlig ut och säkert många både bra och dåliga bekanta ....

hon såg bättre ut på film än på foton. Inte riktigt de batikhäxe-vibbarna man får av många andra inom den branschen.
Citera
2018-05-20, 23:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Omedveten om att mamma är ofrivilligt borta kanske? Pappan undanhåller informationen för att inte skapa panik hos barnen?

Mammans foto och information om att en död person påträfftas, ja det står på varenda nyhetsajt. Och polisen har varit där i 2 dagar. Den äldsta grabben är ju 16 år.
Citera
2018-05-20, 23:12
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananow
Måste faktiskt instämma, han framstår som rätt obrydd över det inträffade. Alla hanterar visserligen saker olika men det är onekligen märkligt. Reagerade även på emojin som han satt som caption.

Vad betyder det?
Citera
2018-05-20, 23:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo så är det ju. Men mest troligt måste det ju ha hänt utomhus iaf. Då det hördes så pass bra och jag har för mig att det låg barn och sov hemma hos henne, det sista är jag dock osäker på.

Skumt ställe att döda någon på ifall det är så också, folk på motorvägen hade ju kunnat se. Men han kan ha handlat i affekt.

Men där är en vall som verkar tätt planterad med buskar och träd. Det är liksom dubbla buller barriärer. Antagligt har vallen med buskagen satts först men sedan har detta inte ansetts räcka. Så ett plank sattes också upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in