2018-05-20, 17:14
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Du kommer ingenstans på den vägen, återvändsgränd utan möjlighet att fortsätta med cykel eller gång, att bara jogga ned och vända känns rätt osannorlikt.

Ha i åtanke att polisen klättrar över staketet istället för att gå runt, buskaget är väldigt tätt och ängen i din länk rätt vildvuxen.
Det håller jag inte med om, inte helt och hållet i alla fall.
https://goo.gl/maps/74iinjbj6GS2 Visst ser det ut som om det är lätt att slinka igenom från allmogevägen utan att springa igenom någons tomt.
Området bakom det ensamstående huset med rödfärgat tak ser ju ut att bara handla om några träd innan den öppna gräsmattan och så är man ute på vändplanen du beskriver.
Och här så kan du se att bullerplanket verkar ersättas av bullervallen där kvinnan hittadeshttps://goo.gl/maps/3jVaXUTB9NJ2. Det ser i alla fall ut som om bullerplanket slutar där kvinnan hittades.
Ytterligare en image som visar att det ser ut att vara lätt att komma igenom från allmogevägen samt att bullerplanket slutar där kroppen hittades: https://goo.gl/maps/nvYJvEzFWpq

Jag tycker att det är svårt att utesluta ett överfall.
Citera
2018-05-20, 17:14
Medlem
GmbHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Var BO av asiatisk härkomst på något sätt? Har bara sett en bild (den som media sprider) och får lite sådana vibbar.

Troligen adopterad från Syd-Korea.
Citera
2018-05-20, 17:16
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror därför att det stämmer med blodspåren som någon nämnde här. Är det inte konstigt också att dra till Norge (om det stämmer), när en nära vän saknas/hittats död.
Han hördes av polisen och fick gå.
Även om han ännu inte är avförd, kanske han hade något högt prioriterat att utföra i Norge. Kanske bestämt sedan tidigare?
Citera
2018-05-20, 17:16
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Var BO av asiatisk härkomst på något sätt? Har bara sett en bild (den som media sprider) och får lite sådana vibbar.

För i helvete en kvinna är mördad - barn är moderslösa och ni snackar skit om henne era efterblivna djävla idioter!
Citera
2018-05-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det håller jag inte med om, inte helt och hållet i alla fall.
https://goo.gl/maps/74iinjbj6GS2 Visst ser det ut som om det är lätt att slinka igenom från allmogevägen utan att springa igenom någons tomt.
Området bakom det ensamstående huset med rödfärgat tak ser ju ut att bara handla om några träd innan den öppna gräsmattan och så är man ute på vändplanen du beskriver.
Och här så kan du se att bullerplanket verkar ersättas av bullervallen där kvinnan hittadeshttps://goo.gl/maps/3jVaXUTB9NJ2. Det ser i alla fall ut som om bullerplanket slutar där kvinnan hittades.
Ytterligare en image som visar att det ser ut att vara lätt att komma igenom från allmogevägen samt att bullerplanket slutar där kroppen hittades: https://goo.gl/maps/nvYJvEzFWpq

Jag tycker att det är svårt att utesluta ett överfall.

Jag tycker det pekar mer och mer på att något random skäggbarn överföll henne samt våldtog henne för att sedan döda henne i panik.
Citera
2018-05-20, 17:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
För i helvete en kvinna är mördad - barn är moderslösa och ni snackar skit om henne era efterblivna djävla idioter!
På vilket sätt är det att snacka "skit"? Bara en fråga om härkomst. Kan ju dessutom ha bäring på brottet. Kanske lite långsökt, men inte helt uteslutet.
Citera
2018-05-20, 17:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Hon har ett asiatiskt namn.
Citera
2018-05-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Stig? Cyckelväg? Vanlig väg. Man kan jogga på många ställen.

Hur bra kunde hon jogga? En månad tidigare, den 13 april, skrev BO ett inlägg på Instagram om att det skadade knäet var ”nästan uträtat”. Hon hade frakturer på båda benen efter en allvarlig skidolycka i vintras. Hon har rehabtränat hela vintern och våren. Jag tror inte hon var ute och löptränare kl 23 en måndagskväll i mörkret med de skadorna, även om hon måste ha gjort framsteg i sin återhämtning den senaste månaden. Eller? Någon som vet?
Citera
2018-05-20, 17:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon har ett asiatiskt namn.
Nja, det var nog mer utseendet jag gick på. Namnet klingar ju väldigt svenskt, så adoption är nog huvudteorin.
Senast redigerad av Karman 2018-05-20 kl. 17:28.
Citera
2018-05-20, 17:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Troligen adopterad från Syd-Korea.
Ja, antingen det eller namnbyte.
Citera
2018-05-20, 17:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Om man nu skulle dra utomlands för att man har något att dölja då drar man knappast till Norge där man bara kan bli överlämnad igen till Sverige?

Isåfall drar man ju till tex Thailand eller något liknande land.
Jag menade att man borde stanna hemma för att man var orolig och nedstämd, inte för att smita.
Citera
2018-05-20, 17:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Hur bra kunde hon jogga? En månad tidigare, den 13 april, skrev BO ett inlägg på Instagram om att det skadade knäet var ”nästan uträtat”. Hon hade frakturer på båda benen efter en allvarlig skidolycka i vintras. Hon har rehabtränat hela vintern och våren. Jag tror inte hon var ute och löptränare kl 23 en måndagskväll i mörkret med de skadorna, även om hon måste ha gjort framsteg i sin återhämtning den senaste månaden. Eller? Någon som vet?
Jag har inte sett någon bra förklaring på varför man kan utesluta tisdagsmorgonen. Det ljusnar ju redan vid 3-snåret nu.
Om man visste vilken tidpunkt polisen fått signaler från telefonen, eller om de triangulerat, skulle det kanske utesluta morgonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in