2018-05-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror därför att det stämmer med blodspåren som någon nämnde här. Är det inte konstigt också att dra till Norge (om det stämmer), när en nära vän saknas/hittats död.

Om man nu skulle dra utomlands för att man har något att dölja då drar man knappast till Norge där man bara kan bli överlämnad igen till Sverige?

Isåfall drar man ju till tex Thailand eller något liknande land.
Citera
2018-05-20, 16:53
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Jag antyder att GM är utländsk, kort och med hyfsad normalvikt.

Det här är också min arbetshypostes efter 3 minuters granskning av fallet. Kvinnan ser utseendemässigt ut åtskilliga snäpp bättre än genomsnittlig batikhäxa. Min slutsats är alltså kärleksdrama som motiv. Troligen stalkning, legat bakom.

Troligen skyddas GM av personer som vet vem han är, jag tänker att andra batikhäxor brukar hålla tyst. Men fallet kommer lösas, då det här inte kommer bli ett spaningsmord, utan uppklarandet kommer ske fort.
Citera
2018-05-20, 16:54
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är ju en ganska så öppen fråga, efter att ha tagit en närmare titt på platsen med hjälp av Google Maps: https://goo.gl/maps/TT5EhfYmvZR2 så ger det mig en känsla av att hon har varit på en joggingtur och blivit överfallen.

Teorin jag har, är att hon blivit påkörd på motorvägen då hon genat hem över den istället för att gå runt över bron. föraren har stannat och bestämt sej för att gömma kroppen. Kanske känns det naturligt att försöka gömma henne bakom staketet. Vart hittades hennes mobil?
Citera
2018-05-20, 16:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Nä hon har jobbat som frikyrkopastor. Det är inte samma sak som präst.

Har inte frikyrkopastorer någon typ av så kallad själavårdande del i jobbet? Typ samtal med folk vars anhörig har avlidit och liknande.

Hon var ju ganska söt vad man kan se på bilderna, jagtäbnkte om någon kan ha fått någon fixering vid henne när hon varit pastor? Om hon tar med sig mobilen ifall någon sökt upp hennepå kvällen så kan det väl vara för att hon vill försöka hjälpa den personen att vända sig till rätt ställe?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-20 kl. 17:07.
Citera
2018-05-20, 16:55
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är ju en ganska så öppen fråga, efter att ha tagit en närmare titt på platsen med hjälp av Google Maps: https://goo.gl/maps/TT5EhfYmvZR2 så ger det mig en känsla av att hon har varit på en joggingtur och blivit överfallen.

Du kommer ingenstans på den vägen, återvändsgränd utan möjlighet att fortsätta med cykel eller gång, att bara jogga ned och vända känns rätt osannorlikt.

Ha i åtanke att polisen klättrar över staketet istället för att gå runt, buskaget är väldigt tätt och ängen i din länk rätt vildvuxen.
Citera
2018-05-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ok, men här har du en trebarnsmamma, samhällsengagerad, utan ett förflutet som avvikare. Skulle det inte dra till sig polisens uppmärksamhet?

Uppmärksamhet kanske, men inte med en så pass kraftig brottsrubricering på en gång utan att ha nånting mer att gå på än att lyset var tänt och avvikande rutiner.

Och det spelar ingen roll om du har 3 eller 4 barn...

Många föräldrar avviker varje år. Någon nämnde en siffra på 8-9000 personer i Sverige varje år. Det stämmer säkert.

Man har konkreta saker att gå på ifrån början.

Därav är det ju ännu mer bedrövligt att inte hitta kroppen på 4 dagar i närmsta buske...
Vem vet, om inte privata hundar och privatpersoner hjälpt till här så hade kroppen fortfarande legat kvar och polisen fortfarande varit inne på att Lena befunnit sig långt ifrån bostaden.

Nånting har gjort att man dragit slutsatsen att hon är bortförd mot sin vilja. Notera: MOT sin vilja.

Jag utesluter inte att barnen hört något som de sedan inte reagerat mer på den natten, utan reagerar sedan på morgonen när mamma är borta.
Fysiska spår ligger såklart också väldigt nära till hands.
Citera
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Känns som hon är ordentligt tilltygad eftersom de är så osäkra med identifiering?

När blev "känns som" en sanning?

Förfärligt med alla dessa spekulationer än hit och än dit omkring henne som ingen av er antar jag inte heller jag har en aning om huruvida det har nån sanningsgrund!
De spekulationerna alltså gör bara detta ännu värre ............. Inte minst för hennes anhöriga och vänner om de läser här !

Tänk innan ni skriver tänker jag
Senast redigerad av Stina-Lina 2018-05-20 kl. 16:58. Anledning: Borttaget citat
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Hon hittades alltså vid ett plank? Det är då rimligt att anta att hon blev anfallen på spåret. Sen släpats till platsen där planket finns. Väl där blev hon våldtagen, sen i panik dödar GM Lena.

Jag tror på något liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Teorin jag har, är att hon blivit påkörd på motorvägen då hon genat hem över den istället för att gå runt över bron. föraren har stannat och bestämt sej för att gömma kroppen. Kanske känns det naturligt att försöka gömma henne bakom staketet. Vart hittades hennes mobil?

Så du menar att en 45årig kvinna skulle vara ute och vandra på motorvägen kl 23 på en vardag efter att hon lämnat sin dörr olåst? Låter inte så troligt va?
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har inte frikyrkopastorer någon typ av så kallad själavårdande del i jobbet? Typ samtal med folk vars anhörig har avlidit och liknande.

Inte de som inte längre arbetar som pastor i alla fall.
Citera
2018-05-20, 16:57
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Hon var inte präst utan pastor, /.../
Helt rätt. Fast i praktiken är det ungefär samma sak. Flerårig akademisk utbildning (åtminstone i Equmeniakyrkan) och liknande arbetsuppgifter. Fast präster i Svenska kyrkan har lite högre lön.
Citera
2018-05-20, 16:59
Medlem
okok1s avatar
Om han dumpade mobilen någonstans lär hans DNA finnas på den.

När analyserna är klara så blir det nog häktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in