2018-05-19, 22:04
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Eftersom stegen satts upp på ”andra sidan” och polismännen klättrar på den på motorvägssidan så antar jag hon återfunnits på den sida som är närmast villorna

”satt upp en stege vid andra sidan av det bullerplank som kroppen har hittats."

Det finns en bild där det är en stege på varje sida av bullerplanket
Citera
2018-05-19, 22:05
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
De har två stegar. En på var sida planket.

Det stämmer men stegen från vägsidan sattes dit först. I alla fall vad som framgår av bilderna man sett.
Citera
2018-05-19, 22:07
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Eftersom stegen satts upp på ”andra sidan” och polismännen klättrar på den på motorvägssidan så antar jag hon återfunnits på den sida som är närmast villorna

”satt upp en stege vid andra sidan av det bullerplank som kroppen har hittats."

Varför skulle poliserna klättra över staketet om kroppen redan ligger på samma sida som bilarna? Kroppen ligger sålunda mellan planket och buskarna på motorvägssidan. Att dom inte klampar runt planket kan vara för att inte förstöra eventuella spår som mördaren kan ha lämnat om denne gått runt planket.
Citera
2018-05-19, 22:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Varför skulle poliserna klättra över staketet om kroppen redan ligger på samma sida som bilarna? Kroppen ligger sålunda mellan planket och buskarna på motorvägssidan. Att dom inte klampar runt planket kan vara för att inte förstöra eventuella spår som mördaren kan ha lämnat om denne gått runt planket.
Jag har tolkat det som du. tycker det blir uppenbart på bilderna från AB. Där står teknikerbilar etcetera
parkerade på villa-sidan, de hade aldrig släppt fotograferna så nära om hon legat på den sidan s.a.s.

Dessutom hade hon hittats snabbare om hon legat på villa-sidan, av ngn hund eller ett barn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEmx9P/dod-kvinna-hittad-i-orebro--polisen-misstanker-brott
Citera
2018-05-19, 22:13
Medlem
Jag har växt upp i Varberga. Känner till området riktigt bra. Körde förbi där kroppen hittades runt 14.00 idag. Käns riktigt olustigt. Dock har jag svårt att tro att hon hittades på den sidan mot motorvägen.. knsken ska åka dit imorgon och koll om man kan få höra nåt av någon. Har en bekant som bor granne med lena.
Citera
2018-05-19, 22:19
Medlem
Vem är hetast som GM egentligen? Exet, SD, JL ? Var det SD som var intagen på förhör?
Citera
2018-05-19, 22:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly

Precis!!!
Citera
2018-05-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag har tolkat det som du. tycker det blir uppenbart på bilderna från AB. Där står teknikerbilar etcetera
parkerade på villa-sidan, de hade aldrig släppt fotograferna så nära om hon legat på den sidan s.a.s.

Dessutom hade hon hittats snabbare om hon legat på villa-sidan, av ngn hund eller ett barn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEmx9P/dod-kvinna-hittad-i-orebro--polisen-misstanker-brott
Av det som framkommit tror jag inte att vi ännu kan dra någon slutsats av vilken sida planket hon fanns. Troligt är på villasidan då det är rätt osannolikt att någon promenerat på andra sidan och gjort upptäckten. Teknikern använder stegen för att överblicka området och framförallt fotografera.
Citera
2018-05-19, 22:23
Medlem
Stackars Lena.verkade va en sån vanlig tjej
Förra sommaren blev hennes cykel snodd.hon älskade att cykls
Citera
2018-05-19, 22:35
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Av det som framkommit tror jag inte att vi ännu kan dra någon slutsats av vilken sida planket hon fanns. Troligt är på villasidan då det är rätt osannolikt att någon promenerat på andra sidan och gjort upptäckten. Teknikern använder stegen för att överblicka området och framförallt fotografera.

Men titta och läs noggrannt nu. Här klampar teknikerna runt där du tror kroppen befinner sig, knappast troligt. I texten går att läsa att de klättrat upp och tittat över kanten mot motorvägen.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6956714
Citera
2018-05-19, 22:35
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Men de har spärrat av med polistejp på motorvägssidan. Och de har haft stegar från bägge hållen.
Citera
2018-05-19, 22:39
Medlem
Citat:

Teknikerna 4-6st i vita dräkter arbetar på baksidan av bullerplanket ner mot motorvägen. på motorvägen står en polis buss med blå ljus och en vanlig polisbil.. Området är avspärrat ovanför planket med där teknikernas bil står. Insidan av planket är mer eller mindre enbart gräs upp mot Lenas bostad som den också är avspärrad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in