2018-05-18, 12:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Jag tror att en mycket viktig bit i polisens samlade bild är alla 50 förhör som gjorts.
Även om förädrarna var ”privata” så tror jag ändå att vissa signaler har givits om hur de upplevde sin tillvaro och att det ligger som grund i bilden. Det är ju känt att O pratat med bl.a chef och en kollega om situationen så där fanns nog viktig info att hämta. Info som vi inte har någon aning om egentligen.
Citera
2018-05-18, 13:01
Medlem
Någon som vill slå till på huset..?
https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/skane/lomma/bjarred-centralt/bjorkvagen-3/
Citera
2018-05-18, 13:27
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Tråden och händelserna i Bjärred verkar gå mot en upplösning - igen. Den är inte ny - men trolig.
Jag har skrivet det förr "När fan for i far"

Stackars barn.

Exakt. Eftersom inget annat framkommit så är jag fullt övertygad om att O tog sin familj till slakt. Familjens överhuvud, som borde skyddat dem? Det är nog inte lätt när det slår slint i knoppen. Blir väl så när psykavdelningar läggs ner här och var. Då kryllar psykfallen runt och är en fara för både sig själva och andra. Kom upp uppgifter på att han slog H också. Inte helt friskt. Då kanske han även slog barnen, slog dem till tystnad. Han kan ju ha drogat dem trötta med, allt är möjligt. Han verkade ju inte vara helt frisk heller när han anmälde sin bil som stulen när han i själva verket hade sålt den. Höll på med försäkringsbedrägeri. Förmodligen klippt och klistrat ihop intygen till skolan med. Ja, även hos de snällaste människorna utåt simmar det dolda fula fiskar.
Citera
2018-05-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Exakt. Eftersom inget annat framkommit så är jag fullt övertygad om att O tog sin familj till slakt. Familjens överhuvud, som borde skyddat dem? Det är nog inte lätt när det slår slint i knoppen. Blir väl så när psykavdelningar läggs ner här och var. Då kryllar psykfallen runt och är en fara för både sig själva och andra. Kom upp uppgifter på att han slog H också. Inte helt friskt. Då kanske han även slog barnen, slog dem till tystnad. Han kan ju ha drogat dem trötta med, allt är möjligt. Han verkade ju inte vara helt frisk heller när han anmälde sin bil som stulen när han i själva verket hade sålt den. Höll på med försäkringsbedrägeri. Förmodligen klippt och klistrat ihop intygen till skolan med. Ja, även hos de snällaste människorna utåt simmar det dolda fula fiskar.
Du glömde spelmissbruket och att han hade svart mössa inomhus.
Citera
2018-05-18, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Det var nåt psykopatiskt med slips-färgen oxå.
Citera
2018-05-18, 15:42
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Du glömde spelmissbruket
En uppgift från Rockkungen; sann lr osann, det vet vi inte. Ett inlägg bakåt i tråden skrivet av en fd flickvän till O nämner att de spelade backgammon varje kväll; avd intellektuella spel.
Citat:
och att han hade svart mössa inomhus.
Mössa inomhus (färg ovidkommande) kan förklaras av att den användes i syfte att minska auditiva intryck. Kan jämföras med skolbarn med ADHD/ADD som gärna bär mössa alt keps under lektionstid i stimmig miljö för att dra ner på hörsel- och synintryck.
O var en musikalisk begåvning och därför säkert extra mottaglig för hörselintryck vilka han fick problem med att sortera under stresspåslag. En förklaring till den mystiska mössan som jag finner trolig.
Citera
2018-05-18, 16:00
Medlem
BuckshotBills avatar
Lång tråd... finns någon sammanfattning vad vi vet med rimlig säkerhet?
Citera
2018-05-18, 16:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Det var nåt psykopatiskt med slips-färgen oxå.
Psykopatiskt? Nja, det är väl att ta i. Möjligen ngt creepy om den vita slipsen var medvetet vald, denna sista föreläsning i nov. Klädvalet för dagen kunde associeras till begravning.

Var han förvissad om att detta skulle komma att bli hans sista föreställning?
Citera
2018-05-18, 16:24
Medlem
Citat:

Det gjorde jag. Tack för påminnelsen. Spelmissbruk kan han mycket väl ha haft. Det hade förklarat en hel del, till varför familjeslakten skedde. Det är skamligt med ett missbruk så då var det kanske värt att lämna in istället för att stå där med skammen och stora skulder. Inte undra på att han då ville ha flickorna hemma, inlåsta i säkert förvar. Kanske därför han videoövervakade dem.
Citera
2018-05-18, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En uppgift från Rockkungen; sann lr osann, det vet vi inte. Ett inlägg bakåt i tråden skrivet av en fd flickvän till O nämner att de spelade backgammon varje kväll; avd intellektuella spel.
Syftade Rockkungen verkligen på sällskapsspel när han pratade om att Oskar led av spelmissbruk?
Citat:
Mössa inomhus (färg ovidkommande) kan förklaras av att den användes i syfte att minska auditiva intryck. Kan jämföras med skolbarn med ADHD/ADD som gärna bär mössa alt keps under lektionstid i stimmig miljö för att dra ner på hörsel- och synintryck.
O var en musikalisk begåvning och därför säkert extra mottaglig för hörselintryck vilka han fick problem med att sortera under stresspåslag. En förklaring till den mystiska mössan som jag finner trolig.
Jag har personligen märkt att skalliga vuxna män ofta har keps eller mössa på sig. Jag tror att en del har det för att skydda det nakna huvudet mot sol, regn eller kyla, en del för att de inte finner sin huvudform attraktiv och vill dölja den genom att ha på något som täcker huvudskålen. Jag har dock inga källor till detta utöver min egen erfarenhet.

Vill du berätta vilka källor eller erfarenheter du har av att medelålders män har på sig keps eller mössa för stänga ute hörselintryck?
Om du har källor på att skolbarn med NP-diagnoser har keps eller mössa på sig inomhus oftare än andra, är jag intresserad av det också. Gärna där man har korsvaliderat studien med det allmänna gränsöverskridande beteendet de uppvisar, för att urskilja att det verkligen handlar om att dämpa auditiv perception och inte ren trots.
Citera
2018-05-18, 16:33
Medlem
Han var nog ingen psykopat men töntstämpeln verkar hög. Hade säkert en tuff skolgång den stackars fiolspelande lillprofessorn
Citera
2018-05-18, 16:44
Medlem
Citat:
Det var ett missförstånd, den var ljusblå. Men annars hade det säkert varit en anspelning på kommande familjebegravningen, precis som Rewievs så listigt har räknat ut. Det är sånt strålande detektivarbete som för tråden framåt. Det är så väldigt synd att den inte var vit.

Två personer som kunde föra tråden framåt är puts väck borta. En var anhörig och en var nåt annat.

Bara för det så undrar jag varför O slutade spela fiol. Han kunde ju ha spelat hemma för sin fru och sina barn. Musik borde trängt bort de mörka tankarna litegrann. De kanske tyckte han spelade dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in