Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
En uppgift från Rockkungen; sann lr osann, det vet vi inte. Ett inlägg bakåt i tråden skrivet av en fd flickvän till O nämner att de spelade backgammon varje kväll; avd intellektuella spel.
Syftade Rockkungen verkligen på sällskapsspel när han pratade om att Oskar led av spelmissbruk?
Citat:
Mössa inomhus (färg ovidkommande) kan förklaras av att den användes i syfte att minska auditiva intryck. Kan jämföras med skolbarn med ADHD/ADD som gärna bär mössa alt keps under lektionstid i stimmig miljö för att dra ner på hörsel- och synintryck.
O var en musikalisk begåvning och därför säkert extra mottaglig för hörselintryck vilka han fick problem med att sortera under stresspåslag. En förklaring till den mystiska mössan som jag finner trolig.
Jag har personligen märkt att skalliga vuxna män ofta har keps eller mössa på sig. Jag tror att en del har det för att skydda det nakna huvudet mot sol, regn eller kyla, en del för att de inte finner sin huvudform attraktiv och vill dölja den genom att ha på något som täcker huvudskålen. Jag har dock inga källor till detta utöver min egen erfarenhet.
Vill du berätta vilka källor eller erfarenheter du har av att medelålders män har på sig keps eller mössa för stänga ute hörselintryck?
Om du har källor på att skolbarn med NP-diagnoser har keps eller mössa på sig inomhus oftare än andra, är jag intresserad av det också. Gärna där man har korsvaliderat studien med det allmänna gränsöverskridande beteendet de uppvisar, för att urskilja att det verkligen handlar om att dämpa auditiv perception och inte ren trots.