2018-05-16, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Hur länge dröjer det innan hon är borta från svegot tror du?
Dan har ju satsat allt på charlatan-projektet DFS-SveGot där Ingrid och hennes SD2018 lyssnare är en vital del.
Han har brännt många äldre lyssnare som ser igenom detta, lyssnare som aldrig skulle ta i någonting Ingrid Carlqivst (eller Conrad) är en del av med tång.

Jag tror att det blir en split när ekonomin inte går ihop. Rätt övertygad om det.
Dan (och Magnus) kommer se efter sina behov först, och I&C kommer inte få in tillräckligt med pengar.

De har ju redan klagat på att de hade mer intäkter i donationer innan SveGot och DFS vad jag förstår.
De sitter alltså nu i en sits där folk betalar årsavgift på uppemot 2400 kr....och tigger ända donationer.

Jag tror att Ingrid och Conrad kommer att bryta och gå tillbaka till sin egen podd i framtiden.
Ingrid kommer garanterat sitta och kasta skit på både Dan och Magnus, DFS och SveGot enligt hennes klassiska modus operandi!
Citera
2018-05-16, 06:01
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Kan du inte istället förklara varför de skulle skriva om NMR och insamlingen? Det är ju för den gemene läsaren helt ointressant.
Hah, kom inte här och dra ointressant-för-gemene-man-kortet.

1. Svegot är en tidning av rasister för rasister. Många av läsarna skulle därför tycka det är intressant att höra om statusen inom den svenska nazismen.

2. Svegot ska utmana mainstream, vilket gör det löjeväckande när de likt mainstream inte vågar täcka obekväma ämnen. Då kan jag lika gärna läsa Svegots konkurrent Bonnier.

3. Det skrivs om så mycket annat trams på SveGoT så man blir mörkrädd. T.ex. fick vi äran om att läsa om att borgmästaren i den lilla engelska staden Wokingham fick avgå efter att ha gillat Ingrid Carlqvist på Twitter: https://svegot.se/2018/05/14/borgmastare-tvingades-avga-foljde-ingrid-carlqvist-pa-twitter/ Intresseklubben antecknar.

4. NMR gör mycket mer som vore intressant att täcka, som deras aktioner och 1 maj-tåg, m.m.

5. Tidigare har Conrad varit väldigt intresserad av NMR, men nu plötsligt är intresset helt borta.
Citera
2018-05-16, 09:43
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Svegot har väl aldrig skrivit om Nordfront/NMR? Ganska anmärkningsvärt i.o.m. att de har samma rasistiska ådror. Ska Svegot vara mer mainstream, eller vad är tanken? Känns konstigt att de inte ens kan behandla NMR i opartiska och neutrala nyheter; asså, de behöver ju inte ta parti för dem eller så. Men de kanske har sådan beröringsskräck på Svegot?

Exakt! Varken inför eller efter första Maj skrev dom någon notis om deras demonstration. Conrad livesände under demonstationen i Göteborg och gjorde intervjuer i almedalen med moståndsrörelsen.

Att det är Dan och Magnus som satt käppar i hjulen för I&C att föra några diskussioner med NMR är inte så svårt att lista ut. Sen har Ingrid helt svalt det betet. Att väcka det sovande folket blir nog svårt om man låtsas att Sveriges största nationella organisation är luft. Känns som dom spottar på de redan vakna.

Lägg ner DFS och låt Moståndsrörelsen och AFS bära upp det nationella motståndet.
Citera
2018-05-16, 09:46
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Med insamlingen under 1 maj (120 000) har Nordfront samlat in minst 520 000 kr på två veckor. Hur man än ser på det är det faktiskt väldigt imponerande. Det är väl bara SvP som lyckats samla in mer pengar (inför valet 2014) men det var under en längre tid.

De hade nog fått in en hel del till under 1 maj om inte bankens swish havererat.
Citera
2018-05-16, 10:50
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Med insamlingen under 1 maj (120 000) har Nordfront samlat in minst 520 000 kr på två veckor. Hur man än ser på det är det faktiskt väldigt imponerande. Det är väl bara SvP som lyckats samla in mer pengar (inför valet 2014) men det var under en längre tid.

Det nya partiet Alternativ för Sverige (AfS) lyckades också samla in över en miljon på bara några ca. 2-3 veckor,efter deras officiella parti-lanserande i 5 mars, i år. Så de höjde målet till 5 miljoner, vilket uppnåts med 39 % i dagsläget.
https://alternativforsverige.se/
Citera
2018-05-16, 11:57
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Det nya partiet Alternativ för Sverige (AfS) lyckades också samla in över en miljon på bara några ca. 2-3 veckor,efter deras officiella parti-lanserande i 5 mars, i år. Så de höjde målet till 5 miljoner, vilket uppnåts med 39 % i dagsläget.
https://alternativforsverige.se/

Förstås. Det hade jag inte missat, men tänkte inte på det när jag skrev mitt inlägg. Men räknar väl inte dem till den klassiska 'nationella rörelsen'. Men självklart, också det mycket imponerande.
Citera
2018-05-16, 12:04
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Kan du inte istället förklara varför de skulle skriva om NMR och insamlingen? Det är ju för den gemene läsaren helt ointressant.

Nja. Motgift råkade också ut för liknande saker när Paypal stängde ner deras konto. Detta rapporterade Nordfront om i artikeln Motgift och Det Fria Sverige avstängda från PayPal. Det är väl i allra högsta grad av intresse även för de som inte är en del av en radikal rörelse.
Citera
2018-05-16, 14:15
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Klockren analys av Ingrid Carlqvist

Gvietvis omger hon sig gärna med viljelösa, sinnesslöa ja-sägare som du säger, som Frändelöv och Celander.

Hon har noll social kompetens och mentalt Napoleonkomplex.
Jag menar att sitta på twitter och basunera ut att man har 130 i IQ, att man är den mest kända patrioten i Sverige...så beter man sig inte om man inte lider av grav narcississm.

Hon är fräck och högljudd och gör allt för att bräka ur sig sin skit offentligt.
2016 turnerade hon med ärkemongot Jan Sjunesson på gator och torg....Sjunesson.

Blir lite väl mycket personangrepp i tråden kan jag tycka. Mycket troll och kommunistsvin som lusar ner tråden. Men å andra sidan vad gäller Sjunnesson så var det väl IC som totalt dissade honom i ett blogginlägg eller i en sändning med Conrad att han skrev undermåliga artiklar som hon inte ens ville publicera. Att mycket av det som publiceras på Svegot är lite som "klipp och klistra" från andra nyhetssajter är ju en annan sak

Precis som IC dissade Sjunnesson så gjorde hon samma sak mot Henrik Rönnquist i Malmö efter deras Pegida demo. Clown har jag för mig att hon eller hennes sionistkompis som hon på den tiden arbetade tillsammans med kallade HR. Skulle vara kul att få höra Dan Parks kommentar om hennes utspel.
Citera
2018-05-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Blir lite väl mycket personangrepp i tråden kan jag tycka. Mycket troll och kommunistsvin som lusar ner tråden. Men å andra sidan vad gäller Sjunnesson så var det väl IC som totalt dissade honom i ett blogginlägg eller i en sändning med Conrad att han skrev undermåliga artiklar som hon inte ens ville publicera. Att mycket av det som publiceras på Svegot är lite som "klipp och klistra" från andra nyhetssajter är ju en annan sak

Precis som IC dissade Sjunnesson så gjorde hon samma sak mot Henrik Rönnquist i Malmö efter deras Pegida demo. Clown har jag för mig att hon eller hennes sionistkompis som hon på den tiden arbetade tillsammans med kallade HR. Skulle vara kul att få höra Dan Parks kommentar om hennes utspel.
Nja personangrepp vet jag inte. En spade är en spade och en neger är en neger.

Det är precis min poäng gällande Ingrid, hon har inga spärrar utan går all out för att förstöra för vänner och samarbetspartners när de går skilda vägar.
Hon har som någon sa lämnat ett pärlband av före detta vänner som blivit ovänner efter sig genom hela livet.

Ibland skär det sig mellan vänner och samarbetspartners det är en tråkig del av livet.
Då måste man har någon form av moral och förstå att sådant man fått veta i förtroende stannar hos en själv.

Om driver ett projekt eller företag med någon (eller bara är nära vän med någon) och i förtroende har fått vetskap om att den personen t.ex. fuskar med skatten eller dömts för snatteri som 15 åring....då tar man för fan inte fram allt det och exponerar det offentligt för att trycka dit personen i fråga.

Jag tycker att det är fullständigt vidrigt. Ingrid gör så gång på gång. Sjunesson, Rönnqvist, Hedegaard och nu när hon går i clinch med NMR.

När det skar sig mellan Sjunneson och Carlqvist så gick Ingrid givetvis ut direkt och kritiserade allt han någonsin gjort, hur värdelös författare han är, hur undermåliga texter han skriver...trots att hon SAMMA år minsann turnerat med honom på gator och torg.

Då dög han minsann.

En sådan person kan man aldrig lita på. Så fort det skär sig så får man alla knivar i ryggen samtidigt.
Citera
2018-05-16, 16:25
Medlem
JonasIndes avatar
I dagens sändning 16/5 klargjorde Ingrid att hon aldrig tagit sig ett arabiskt efternamn. Så nu vet vi att även hon läser tråden. Det verkar väldigt känsligt det här med hennes "fuffens i Marocko".
Citera
2018-05-16, 17:14
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
I dagens sändning 16/5 klargjorde Ingrid att hon aldrig tagit sig ett arabiskt efternamn. Så nu vet vi att även hon läser tråden. Det verkar väldigt känsligt det här med hennes "fuffens i Marocko".
Sa hon något om den f.d. maken? Jag antar att hon inte bara slängde ur sig det där utan kontext?
Citera
2018-05-16, 17:23
Medlem
JonasIndes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Sa hon något om den f.d. maken? Jag antar att hon inte bara slängde ur sig det där utan kontext?

Så mycket kontext tror jag inte att det var, minns jag rätt så sa hon det som något slags avslutande ord. Kanske att någon som har tillgång till programmet kan återge mer exakt hur orden föll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in