Citat:
Ursprungligen postat av
MittPorrKonto
Stämmer bra att det var civilt, men inte genom soldathemmet (tror jag). Det var en kapten som hade ngn kontakt med personalen på den lokala flygplatsen har jag för mig. Man börjar bli för gammal och glömmer.
Det där har funnits på fler ställen. Jag vill minnas att chansen gavs på någon sommarkurs för officerare också... :-)
Det handlar alltså om bergsplutonen, försvarets alpina specialister.
Här är det verkligen så att förbanden är litet mer specialiserade på olika saker, en del klättrar i berg, andra leker med radiostyrda flygplan. Hur kul som helst :-)