Hur dog hon? Det framgår inte på Wikipedia och jag är inte jättehaj på de andra språken som de andra länkarna står på.
I en långvarig sjukdom (une longue maladie), enligt de franska rapporterna. Senare meddelade hennes producent Olivier Kaefer att det var cancer. Saloperie de cancer, utbrast han - ett uttryck som väl nog på svenska borde återges som jävla cancer, men som nog låter betydligt mer kultiverat i original ...
Han har väl varit död länge, tänkte jag, och mycket riktigt.
Rocklegenden Carl Perkins som skrev Blue Suede Shoes avled redan 1998.
Den Carl Perkins som dött nu är en reggaemusiker från Nya Zeeland, blev 59 år gammal.
Scrollock påstod å andra sidan aldrig att det var rock´n roll-sångaren Carl Perkins som avlidit. Alla med minsta lilla koll borde veta att han har varit död i 20 år.
Har bara sagts naturliga orsaker, vilket enligt Wikipedia betyder:
"Det finns naturliga dödsorsaker som sjukdom, cancer och allmän ålderssvaghet (egentliga orsaken kan till exempel vara lunginflammation eller andra inte så allvarliga sjukdomar som unga, friska människor genomlever och tillfrisknar från utan några problem)."
Sångaren Scott Hutchison har hittats död i Skottland efter att ha varit försvunnen några dagar. Skrev på Twitter det kryptiska meddelandet Jag lämnar nu Tack. Blev 36 år. Frontfigur i indiebandet Frigthened Rabbit.
Senast redigerad av Knullkungen 2018-05-13 kl. 20:38.