2018-05-13, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Den biten har du stått för !
Jag glömmer ingen i detta hemska som hänt.
Men du tycktes för ett tag glömma bort Os släkt då du kom med diverse groteska anklagelser om O.

Du säger Rockkungen kom med anklagelser.

Exp så har du själv skrivit att O far köpt huset det gick inte igenom, ngn ville riva de osv.

Ljuger Rockungen om detta inlägg hen skrivit?
Sådan information är inte offentlig.

Ursprungligen postat av Rockkungen
- Nej Oskars pappa har eller ska inte köpa huset - Hannas sida av släkten vill inte tjäna några pengar

- Huset ägs fortfarande av
- Oskar och Hanna som har lagfarten som dem haft sedan 29/2- 2012 då dem köpte
- Huset för 3.470 000 -

- Det har ALDRIG varit ett pågående köp av
- Oskars pappa eller prat om rivning -

- Elli09 du målar ju ner Oskars släkt med🤭-
- Som att Oskars pappa ville köpa ut huset-
- Riva huset mm mm mm mm -
-Din vän måste få fel information -
- Eller så fantiserar dem -

- Elli09 glöm inte
- Hannas föräldrar och bror som också sörjer-
Citera
2018-05-13, 14:34
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Vänta lite nu! Är det bekräftat att Agnes och Moa hade Ataxia telangiectasia?
Kroniskt trötthetssyndrom hör väl inte till symtombilden?
Citera
2018-05-13, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sjukjournaler är starkt sekretesskyddade.

Tack -
Även de omfattar Läkarintyg Sjukintyg
Senast redigerad av Banannn 2018-05-13 kl. 14:45.
Citera
2018-05-13, 14:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ja . Du har helt rätt. Men vissa ;trots att dom har svenska som modersmål vill inte uppfatta en text rätt som det står. Enkelt o klart o tydligt. Det gäller även syndromet Louis Bar. Vill inte uppfatta symtomen rätt trots fina språkkunskaper , med flit vill man vinkla. Och nu igen undrar man Varför?

Vad menar du att man vinklar? Man behöver inte vinkla något alls. Menar du på fullt allvar att du tycker du kan bedöma barnen som helt friska för en granne som observerar barnen, eller något av dem vid två tillfällen under ett år?

Sedan är det för mig obegripligt var ni i falangen: "O är enda mördaren", väntar er komma med insinuationer om att H skulle ha kuvats till detta. Passivitet räcker ju alldeles utmärkt för att kunna dömas för misshandel vad gäller en vårdnadshavares underlåtenhet att iaktta sin skyldighet att skydda sina barn.

Men du kanske kan hitta bevis på att snygga H var förståndshandikappad så hon rättsligt sett skulle undantas från det kravet, en vårdnadshavares skyldighet att se till barnets väl och ve?
Citera
2018-05-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Det är inte bekräftat. Symtombilden med nedsatt immunförsvar gör dem väldigt infektionskänsliga som påverkar almmäntillståndet. Men ME har också i vanliga symtom att upprepade infektioner förekommer. Möjligt är kanske att man börjat utreda A för M, som är ett slags uteslutningsdiagnos, och under resans gång då eventellt tar ett test som visar Louis Bars?
Citera
2018-05-13, 14:52
Medlem
Citat:
De enda som nedvärderar H, hennes kompetens och självsäkerhet är väl snarast de som betonar bilden av en mjuk, svag, försiktig kvinna som är helt i handen på sin man. Allt i syfte att förminska H och förstora bilden av en dominant, driven psykopat med kontrollbehov. Främst för att uppnå det sistnämnda kanske men det kräver det förstnämnda.

Den bilden vill jag hävda är felaktig å bådas vägnar. Finns inget utom vilda spekulationer hos vissa skribenter som har ritat den bilden.

Både O och H var mycket framgångsrika både i sina studier och yrken, omtyckta och uppskattade som kollegor. Det blir man knappast om man inte är begåvad och målinriktad. Båda tog också gärna på sig rollen av att vara mentorer åt kollegor.

Jag ser istället två jämnbördiga föräldrar som gemensamt försökt göra sitt bästa för barnen i flera år men som drabbats av idel motgångar som lett till långvarig utmattning, depression och djup förtvivlan.

Så avgrundsdjup att döden till slut sågs som ett lindrigare och bättre alternativ än livet. För alla.
Då och där när det gemensamma beslutet togs var ingen troligen psykisk frisk. Dom flesta friska värjer sig mot att ens kunna tänka tanken.

Skolan kan ha varit det sköra tråd som utgjorde en skillnad och gav hopp. Om den dörren slogs igen före jul kan det varit avgörande. Det kan varit något annat t.ex. att A blev kraftigt försämrad, H fick cancerbesked.

Jag tror inte det är vilda spekulationer utan ganska ändamålsenligt drivna med visst syfte i grunden.
Citera
2018-05-13, 14:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Wow. Du hittar ovetenskapliga inlägg på flashback!?!

Nä, men nu läste du mitt inlägg utanför sitt sammanhang, och det var förstås avsiktligt. Inlägget var en fråga till en annan dåre som menar att O skulle kunna ha dödat dem med bakterier istället, ifall barnen nu var infektionskänsliga, som om det skulle varit ett humant förfarande.

Jag menade att barnen kan haft någon sjundom där de har nedsatt immunförsvar, vilket skulle kunna förklara ev bacillskräck hos föräldrar. Barn med sådana sjukdomar brukar få hemundervisning, eller att de inte kan vara på fritids eller dagis, omdet rör sig om mindre barn som inte börjat skolan. Och lyckas man hålla dem borta från luftburna smittor och dylikt så ser de inte särskilt sjuka ut för en utomstående.

Du övervakade väl knappast heller familjen dygnet runt?
Är du trög på riktigt? Om man månar så om sina barn. Så tar man för i helvete inte livet av dem! Dåre kan du vara själv!
Senast redigerad av rubin22 2018-05-13 kl. 15:09.
Citera
2018-05-13, 15:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
De enda som nedvärderar H, hennes kompetens och självsäkerhet är väl snarast de som betonar bilden av en mjuk, svag, försiktig kvinna som är helt i handen på sin man. Allt i syfte att förminska H och förstora bilden av en dominant, driven psykopat med kontrollbehov. Främst för att uppnå det sistnämnda kanske men det kräver det förstnämnda.

Den bilden vill jag hävda är felaktig å bådas vägnar. Finns inget utom vilda spekulationer hos vissa skribenter som har ritat den bilden.

Både O och H var mycket framgångsrika både i sina studier och yrken, omtyckta och uppskattade som kollegor. Det blir man knappast om man inte är begåvad och målinriktad. Båda tog också gärna på sig rollen av att vara mentorer åt kollegor.

Jag ser istället två jämnbördiga föräldrar som gemensamt försökt göra sitt bästa för barnen i flera år men som drabbats av idel motgångar som lett till långvarig utmattning, depression och djup förtvivlan.

Så avgrundsdjup att döden till slut sågs som ett lindrigare och bättre alternativ än livet. För alla.
Då och där när det gemensamma beslutet togs var ingen troligen psykisk frisk. Dom flesta friska värjer sig mot att ens kunna tänka tanken.

Skolan kan ha varit det sköra tråd som utgjorde en skillnad och gav hopp. Om den dörren slogs igen före jul kan det varit avgörande. Det kan varit något annat t.ex. att A blev kraftigt försämrad, H fick cancerbesked.

En bra beskrivning hur det troligen såg ut.
Att beskriva H som ett viljelöst våp för att förstärka en bild av O som kontrollerande är fult mot H. Troligen föll båda i depression under hösten därav det ev.tillägget i brevet att det var planerat sedan i höstas.
Citera
2018-05-13, 15:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är du trög på riktigt? Om man månar så om sina barn. Så tar man för i helhete inte livet av dem! Dåre kan du vara själv!

Det har kommit info från olika håll att dom månade om sina barn så det är jag inte det minsta tveksam över. Dom var förmodligen inte vid sina sinnens fulla bruk vid gärningen.
Citera
2018-05-13, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag litar på dig och din bedömning

Jag fick ett PM om att det skulle röra sig om Louis Bars Syndrome (Ataxia telangiectasia ), ett syndrom som kan ge alla möjliga neurologiska symptom, däribland extrem trötthet med narkoleptiska inslag.

Citat:

Jo tydligen
Citera
2018-05-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En bra beskrivning hur det troligen såg ut.
Att beskriva H som ett viljelöst våp för att förstärka en bild av O som kontrollerande är fult mot H. Troligen föll båda i depression under hösten därav det ev.tillägget i brevet att det var planerat sedan i höstas.

Undrar vilken hjälp de sökte för egen del. Depressioner är ju möjliga att behandla.
Citera
2018-05-13, 15:18
Medlem
Citat:
Nej. Inget . Trådens bluffläkare diskuterar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in