2018-05-12, 22:58
Medlem
harperlees avatar
Ja, jag kan se det framför mig nu (förlåt mentalisera det menar jag förstås). Föräldrarna har redan börjat diskutera på kvällarna om de inte ändå skall ta och döda barnen. Så får de reda på att barnen har Louis-Bars. Obotligt. Att det finns ett väletablerat behandlingsprotokoll det struntar de i, likaså att en enkel googling ger vid handen att det finns flera som fått Louis-Bars senare under barndomen som lever många år efter diagnosen. Nej, Oskar och Hanna läser bara "rullstol" och "dreglar" och tänker usch, nej här skall vi inte hålla några Untermenschen vid liv. Giftsaft till alla!
Citera
2018-05-12, 23:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det förändrar väl inte faktum att hens trovärdighet, bedöms i förhållande till att hen styvnackat sagt sig veta något hen inte visste (trots att hen sagt sig vara nära anhörig med insyn)?
Tycker du på allvar det är underligt?
Men jag menar att hen sade sig veta något hen visste (eller trodde att hen visste) och sedan har hen fått ny information.
Om man har så lite tilltro till en postare som du m.fl. tycks ha, varför då inte ifrågasätta det sista han kom med? Nä, nä. Man väljer ju såklart vad man ska tro på, utifrån vilket som passar ens egen agenda bäst. Det är ju så det verkar vara i denna tråd.
Citera
2018-05-12, 23:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men jag menar att hen sade sig veta något hen visste (eller trodde att hen visste) och sedan har hen fått ny information.
Om man har så lite tilltro till en postare som du m.fl. tycks ha, varför då inte ifrågasätta det sista han kom med? Nä, nä. Man väljer ju såklart vad man ska tro på, utifrån vilket som passar ens egen agenda bäst. Det är ju så det verkar vara i denna tråd.

För att det sista hen kom med är vad flertalet antagit länge men hen motsagt: att barnen faktiskt led av någon sjukdom eftersom båda flickor hemundervisats under längre tid, och hemundervisning är villkorat av intyg från läkare!
Citera
2018-05-12, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Ja, jag kan se det framför mig nu (förlåt mentalisera det menar jag förstås). Föräldrarna har redan börjat diskutera på kvällarna om de inte ändå skall ta och döda barnen. Så får de reda på att barnen har Louis-Bars. Obotligt. Att det finns ett väletablerat behandlingsprotokoll det struntar de i, likaså att en enkel googling ger vid handen att det finns flera som fått Louis-Bars senare under barndomen som lever många år efter diagnosen. Nej, Oskar och Hanna läser bara "rullstol" och "dreglar" och tänker usch, nej här skall vi inte hålla några Untermenschen vid liv. Giftsaft till alla!

Presentera gärna dina googlingar, jag är nyfiken. Och presentera gärna din behandlingsmetod
Senast redigerad av P944 2018-05-12 kl. 23:08.
Citera
2018-05-12, 23:09
Medlem
Nu läste jag i tråden om Louis Bars syndromet. Och läste på om syndromet. Det står motoriska svårigheter. Visar redan vid tidig ålder. Nej , varken Moa el Agnes hade det. Inga motoriska svårigheter överhuvudtaget. Svårt för att spela piano vore det om Moa hade haft det. Inte Agnes heller.
Vad mer för sjukdomar ska man nu hitta på ? Eftersom Moa var skicklig motoriskt i pianospel o Agnes som också var helt normal i sina rörelser. Vad ska man nu hitta för ett syndrom?
Senast redigerad av Missan27 2018-05-12 kl. 23:17.
Citera
2018-05-12, 23:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Vi vet inte om H gick med på det.

Inte du, men polisen vet det.
Citera
2018-05-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

För att de flesta i tråden verkat på det klara med att barnen hade någon slags sjukdom, något som Rockungen till nyligen envist förnekat. Hen har hävdat att intygen som lämnats till underlag för hemundervisningen, som pågått under lång tid skulle vara förfalskningar pga spelmissbruk (trots att det är svårt att se någon logik i det att O skulle tjäna något bara för att skolan får en kostnad).

Agenda, ja det verkar onekligen finnas en tydlig agenda att försöka tillskriva enbart en av föräldrarna ansvar för gärningen. Det kanske har något samband med det att några spekulerar om arvsrätten, om vems släkt som ska ha rätt till att ärva. Trots att lite av substans finns som pekar i den riktningen.

Glittret hävdar den statistiska omöjligheten av att föräldrar skulle vara överens om familicid. Men sanningen är väl att det finns något mörkertal, i en del fall där inget brev lämnats kan det väl vara tänkbart att de varit överens även om en av dem fått verkställa.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-12 kl. 23:23.
Citera
2018-05-12, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Nu läste jag i tråden om Louis Bars syndromet. Och läste på om syndromet. Det står motoriska svårigheter. Visar redan vid tidig ålder. Nej , varken Moa el Agnes hade det. Inga motoriska svårigheter överhuvudtaget. Svårt att spela piano vore det om Moa hade haft det. Inte Agnes heller

Eftersom det var jag som kom med alternativet i den här delen av debatten ang Louis Bars så måste jag svara dig:
LÄS mina tidigare inlägg ang Louis Bars.
Citera
2018-05-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Nu läste jag i tråden om Louis Bars syndromet. Och läste på om syndromet. Det står motoriska svårigheter. Visar redan vid tidig ålder. Nej , varken Moa el Agnes hade det. Inga motoriska svårigheter överhuvudtaget. Svårt för att spela piano vore det om Moa hade haft det. Inte Agnes heller

Det förekommer att symptomen visar sig senare. Men kan tidigast märkas vid 1 - 2 års ålder.
Citera
2018-05-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
1. Nejdå, inget att skämmas för. Men att outtalat beskriva det som om man själv varit med om det visar på postarens tidigare erfarenheter i frågan. Kolla statistiken så får du se .
2. Håller med dig.

1. Obs jag menar förstås inte att offret ska skämmas utan förövaren! Och att skammen - i händelse av att allt uppdagades - skulle drivit honom till detta. Men obs obs förstås bara spekulation. Och bygger lite på att polisen har fel om att H var delaktig. Jag hör till dem som tror att polisen kan ha fel.
Citera
2018-05-12, 23:22
Medlem
Citat:
Eftersom det var jag som kom med alternativet i den här delen av debatten ang Louis Bars så måste jag svara dig:
LÄS mina tidigare inlägg ang Louis Bars.
Jag ska läsa. Men om det var du som kom med det syndromet borde du läsa på innan om syndromets symtom o Moas pianospel. Det går inte ihop . En motorisk begåvad flicka i pianospel.
Citera
2018-05-12, 23:23
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Presentera gärna dina googlingar, jag är nyfiken. Och presentera gärna din behandlingsmetod

Jag vill hellre diskutera vilken relevans barnens sjukdom har. Normala föräldrar avlivar inte sina barn även om de är sjuka eller har funktionshinder.

Vilken sorts människor var Oskar och Hanna om de tyckte att det är bäst att avliva sjuka barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in