2018-05-12, 12:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Jag fattar hen som att hen har blivit skrämd, hotad, avskräckt från att skriva.

Varför då, dom hade ju samma teori, att O mördade hela sin familj och en massa andra negativa omdömen om O och att H var oskyldig.
Jag tror mer på att sanningen börjar komma fram och då försvinner många med svansen mellan benen.
Senast redigerad av MeggieCleary 2018-05-12 kl. 12:38.
Citera
2018-05-12, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller han kanske drog iväg ett mail via mobilen när han egentligen var upptagen med annat, för att han inte skulle glömma det?

Eller kanske driver med pianofröken, om han tänkte det kunde roa Missan att sitta och fundera på vad en felaktig förkortning kan tänkas ha för djupare innebörd?

Det sistnämnda håller jag faktiskt inte alls för otroligt. Han har ju beskrivits ha humor av Elli som träffat honom och vad är då inte roligare än att driva med humorlösa som tar sig själva på för stort allvar?
Citera
2018-05-12, 12:56
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Man kan ju försöka låta bli men skriver man något neutralt. Ex att man lysssnat på Oskar och varit imponerat, utan att ta ställning i frågan om vem som dödade vem, får man ju genast ett ilsket påhopp från (Rockkungen) hen. Ber om ursäkt att man sagt något fel och ber om förklaring till reaktionen men inget svar från hen. Undrar var hens agenda är.

Tror att Rockkungen bara vill dela med dig av det hen vet. Hen är insatt och är nära. Mer info från hen hade säkert tilldelats tråden om ingen gjort sig löjlig över hur hen skriver eller inte svarar på. En trovärdig person som kunde lyft fram tråden med kanske många steg. Hen är saknad.
Citera
2018-05-12, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxer
Allt det där låter såklart väldigt fint om det inte vore för att det döljer en hel soptipp av hyckleri. Du väljer att racka ner och vara nedlåtande mot inlägg och skribenter du ogillar och du väljer att försvara inlägg och skribenter du gillar. När andra gör samma sak blir du sur och håller falska brandtal för att vi ska vara vänligare mot varandra. Endast avsett att skydda någon vars information överensstämmer med vad du själv tycker. Djupt ohederligt och hyckleri när den är som värst. Börja med att föregå med gott exempel innan du tar till brösttoner!

Beträffande PM ger jag ingenting för det som inte kan förmedlas i tråden. Det blir inte mer sanningsenligt för att man endast låter en mindre medhållande skara syna det som man har att skriva. Tvärt om. Om det är nåt som blir sekteristikt så är det väl just små PM-grupper som väljer att klia varandra på ryggen utan insyn från sunda och förnuftiga invändningar. Sen är det bra att veta vilka som tenderar att hänfalla till dessa sekteristiska beteenden så att all info dessa lämnar kan filtreras och tas med en mycket stor skopa salt.

Måste kännas skönt och få spy på andra postare? Det handlar om att man inte står upp för hur en del behandlar andra.

Barnens intyg från ett stor svenskt sjukhus, de har inte delats i tråden. Som en postare påstår sig tagit del utav.
Sen efteråt kommer kören när hen blir i fågasatt.
De stämmer de är sant hen har sett de ja vet
de är säkert från stort sjukhus de är sant.
Frågor har kommit till hen kören svarar, men fattar du inte hen inte vill avslöja sin källa.
Pm intygs kören!
Citera
2018-05-12, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Tror att Rockkungen bara vill dela med dig av det hen vet. Hen är insatt och är nära. Mer info från hen hade säkert tilldelats tråden om ingen gjort sig löjlig över hur hen skriver eller inte svarar på. En trovärdig person som kunde lyft fram tråden med kanske många steg. Hen är saknad.
Jag kan förstå att Rockkungen är saknad. Hen har nåt till alla. Både de som tror att flickorna var kärnfriska och de som tror att de var mycket sjuka. Alla blir bekräftade och får sin del av kakan. En beundransvärd egenskap att kunna göra det bra för alla.
Citera
2018-05-12, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Måste kännas skönt och få spy på andra postare? Det handlar om att man inte står upp för hur en del behandlar andra.

Barnens intyg från ett stor svenskt sjukhus, de har inte delats i tråden. Som en postare påstår sig tagit del utav.
Sen efteråt kommer kören när hen blir i fågasatt.
De stämmer de är sant hen har sett de ja vet
de är säkert från stort sjukhus de är sant.
Frågor har kommit till hen kören svarar, men fattar du inte hen inte vill avslöja sin källa.
Pm intygs kören!

Jag är ledsen men ditt inlägg är fullständigt obegripligt.
Citera
2018-05-12, 13:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha

Men hen var ju tydligen inte så värst insatt. Det folk initialt hoppat på honom för var inte hans sätt att skriva utan vad han skrev. När någon funderade kring att barnens sjukdomar och Hs tidigare cancer orsakat svår stress för familjen så kom Rockungen in med inlägg om att Moa och Agnes aldrig varitsjuka och H inte haft cancer utan attalltskulle varit försäkringsbedrägeri från O. Det var inte mycket till utrymme för missförstånd i de inläggen.

Det är först på senare tid hen börjat skriva mer eller mindre obegripligt (för att kunna hävda att hen blivit missförstådd om hen nu fått presenterat för sig fakta om barnens sjukdomar?)?
Citera
2018-05-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det kan fungera som en trigger som får en deprimerad person att tippa över kanten. Den moral/förbjudna som hindrat personen tidigare tappar sitt grepp och det "blir tillåtet" på något sätt.

Som extra grädde på moset hamnar man på uppslaget i kvällspressen.
----

Övertygad att polisen känner väl till denna händelse om än den inte är helt jämförbar med just Bjärred. Jag tycker Polisen hanterar detta bra.

Att Norden har ett stort utbyte mellan varandra är känt, senast såg vi ett utmärkt sådant i Danmark. Finland och Sverige har det också då gränspolisen samverkar dagligen. Klart man delar erfarenheter. Allt annat vore bara dumt.
Jag är också imponerad av polisens arbete och framförallt att inget läckt även om vi såklart vill veta mer och det hoppas jag när utredningen är klar. Inga snaskiga detaljer men något mer så man kan släppa detta.
Citera
2018-05-12, 13:25
Medlem
Citat:
Men hen var ju tydligen inte så värst insatt. Det folk initialt hoppat på honom för var inte hans sätt att skriva utan vad han skrev. När någon funderade kring att barnens sjukdomar och Hs tidigare cancer orsakat svår stress för familjen så kom Rockungen in med inlägg om att Moa och Agnes aldrig varitsjuka och H inte haft cancer utan attalltskulle varit försäkringsbedrägeri från O. Det var inte mycket till utrymme för missförstånd i de inläggen.

Det är först på senare tid hen börjat skriva mer eller mindre obegripligt (för att kunna hävda att hen blivit missförstådd om hen nu fått presenterat för sig fakta om barnens sjukdomar?)?

Nej. Det var då kameraövervakning, isolering (H förbjöds kontakt med släkt), försäkringsbedrägerier, pedofili, spelmissbruk mm som gjorde att många frågor ställdes dock kom aldrig några svar.

Som du säger det var Innehållet och Uteblivna Svar snarare än uttryckssätt. Det obegripliga uttryckssättet var en sen företeelse.
Citera
2018-05-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Jag tror att hen menade ”ofta” sjuk på slutet. Mådde illa, spydde..

Anorexi? Bulimi?
Citera
2018-05-12, 13:27
Medlem
Citat:
Fast det förutsätter ju att leukemin upptäcks i någorlunda god tid. Och inte tros vara något annat. Det är kanske lättare att missa en viss diagnos på någon som innan varit sjuk i andra sjukdomar med delvis likartade symptom.

Just leukemi är väl kanske inte det svåraste att hitta, om man bemödarsig att ta de proven och förutsätter att KBT är bäst med de jobbiga anhöriga.
Har barnen, eller något av dem varit sjuk med antingen symptom eller behandling som påverkar njur-och leverfunktioner så kanske annan typ av cancer lättare kan missas, för det finns en "självklar" förklaring till dåliga värden där man eljest kanske skulle gått vidare med utökad utredning.

Ja, vilken ångest för föräldrarna om de ansett barnet varit ME sjukt och sökt alternativa behandlingar om det sedan visade sig vara spridd cancer. Förklarar inte att man därigenom mördar barnen, men har de redan sjuka tankar kanske de inte orkar leva med skammen. Och tar beslut även för barnen.
Citera
2018-05-12, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag är också imponerad av polisens arbete och framförallt att inget läckt även om vi såklart vill veta mer och det hoppas jag när utredningen är klar. Inga snaskiga detaljer men något mer så man kan släppa detta.

Ja, polisen har skött det här mycket proffsigt! Precis som rektorn som sa tillräckligt lite för att inte bryta sekretessen men tillräckligt mycket för att alla som klarar att lägga ihop ett och ett, tillsammans med polisens uppgifter, ganska snart förstår ungefär vad som har hänt.
Måste säga att jag blir imponerad av tystnaden från anhöriga, vänner, lärare och grannar också. Det hade varit så lätt att få känna sig lite viktig och röja mer än man borde - låta ens uppmärksamhetskåthet och narcissism bli vägledande. Men nej, i detta ärende har nästan ingen fallit för frestelsen, så när som på en pianolärarinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in