2018-05-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Gillar att läsa alla konspirationsteorier kring inbördeskrig och liknande här!

Självfallet kommer det inte bli krig/inbördeskrig p.g.a. invandring. Om det, mot förmodan, skulle inträffa så är det ändå extremt långt bort. Nog för att våld förekommer och att vi har ett problem. Men steget från det till fullskaligt krig är astronomiskt!
Jo segregation blir det istället
Citera
2018-05-09, 14:18
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Värdet på medborgarskapet blir sämre och sämre hela tiden men skitländerna invandrarna kommer ifrån försämras i ökad takt också, så dessa horder av barnafödande människor fortsätter att strömma hit iallafall, tyvärr. Spelar ingen roll med teknisk utveckling i länder som Etiopien när denna utveckling inte kan komma de flesta där nere till del.

I ett krig kan landet splittras och det är okej, bättre än ingenting. Vitsen är att upprätthålla nya gränser med vapenmakt.
Du kan inte tänka dig det för att du aldrig upplevt något sådant. Och anledningen
att du inte upplevt något sådant är att bara för 10-20 år sedan så var Sverige inte
tillräckligt mångkulturellt för att sådana konflikter skulle uppstå. Kallas "Normalcy
Bias".

Citat:
The normalcy bias, or normality bias, is a belief people hold when facing a disaster. It causes people to underestimate both the likelihood of a disaster and its possible effects, because people believe that things will always function the way things normally have functioned.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Normalcy_bias
Citera
2018-05-09, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JonasX
Du kan inte tänka dig det för att du aldrig upplevt något sådant.

Va? Vad är det jag inte kan tänka mig därför att jag aldrig upplevt vadå?
Citera
2018-05-09, 16:37
Medlem
rostigamazons avatar
När det börjar utföras terrordåd i ett land, då har det gått långt.
Citera
2018-05-09, 19:32
Medlem
0.999...s avatar
Antingen måste man känna att man inte har något att förlora sett i relation till hur ens framtida leverne ser ut.

Eller så måste du hamna i ett trångmål där dina nära hamnar i en livsfara. Åk en sväng i valfritt svenskt villaområde kommer du se att det senare fortfarande ligger långt bort i tiden.

Nästa lågkonjuktur kanske när det lär börja kännas för dom som helt eller delvis är beroende av bidrag. Då kommer man väl få börja se på lite större konflikter och tonen lär hårdna, men inbördeskrig, knappast.

Har påtalats tusen ggr här innan men tål att sägas igen: Svensken är en ganska tam historia på egen hand eller i mindre grupper. Får svensken ett godkännande uppifrån så börjar det dock hända saker. En organiserad arg svensk är inget jag skulle vilja ställas mot.

Baserar det senare på flera års erfarenhet av utlandstjänst i diverse skitländer som trumpen hade kallat dom.

Svensken måste först förvissass om att denna inte riskerar socialt stigma samt har en försörjning efteråt om denna nu inte dör. Lite knäppt men sant.
Citera
2018-05-09, 21:18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Allt fler människor är arga för att vård, skola och omsorg inte fungerar samt att brottsligheten ökar vilket ökar frustrationen. Det var troligen detta som utlöste skjutningen i Sollefteå. Någon sa något om att tydligen hade flickor blivit ofredade i Sollefteå och att bråket var en hämnd för detta. Fler bråk och hämndaktioner i landet är att vänta eftersom snart har ingen av sidorna har något att förlora och då kan allt eskalera snabbt.
Citera
2018-05-09, 21:41
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Va? Vad är det jag inte kan tänka mig därför att jag aldrig upplevt vadå?
Du kan inte tänka dig att Sverige drabbas av inbördeskrig för att du inte upplevt
något liknande. (Detta på grund att grundförutsättningarna varit annorlunda) Hur övertydlig behöver jag vara?
Citera
2018-05-09, 21:53
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...

Har påtalats tusen ggr här innan men tål att sägas igen: Svensken är en ganska tam historia på egen hand eller i mindre grupper. Får svensken ett godkännande uppifrån så börjar det dock hända saker. En organiserad arg svensk är inget jag skulle vilja ställas mot.
Visst så länge välståndet varar och problemen känns avlägsna. Vi är påväg mot ett paradigmskifte. Vi har att välja på att slåss eller gå under och förlora allt vi håller kärt.
Godkännande uppifrån? Ska det vara globalistdrängarna i sjuklövern? Då får vi vänta.
Citera
2018-05-09, 22:02
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Visst så länge välståndet varar och problemen känns avlägsna. Vi är påväg mot ett paradigmskifte. Vi har att välja på att slåss eller gå under och förlora allt vi håller kärt.
Godkännande uppifrån? Ska det vara globalistdrängarna i sjuklövern? Då får vi vänta.

Ledande globalistdrängar på ledande positioner räknar vi på hundratalet bara och ändå kan dessa tillåtas sätta agendan. En agenda som bekant är direkt skadlig för kanske någon procent av befolkningen.

Det jag menar är en force majeure, något som kan ta dess plats och ge ett såpass trovärdigt budskap att det känns logiskt att följa. Det är knappast så att det krävs tiotusentals övertygade.

Varför tror du man idag t.ex. attackerar grupperingar som NMR som står för en ytterst ren form av dessa övertygelser? Att man genuint anser att någon lite minoritet som går att räkna på båda händerna känner sig "kränkta"?

Man har redan pustar ut över att SD blivit tämjda och nu får man även se upp med AfS.

Det som krävs är bara rätt förutsättningar vilket dom själva jobbar bra på för att genomföra.
Citera
2018-05-09, 23:13
Bannlyst
Citat:
Du kan inte tänka dig att Sverige drabbas av inbördeskrig för att du inte upplevt något liknande. (Detta på grund att grundförutsättningarna varit annorlunda) Hur övertydlig behöver jag vara?

Jag skrev ingenting som skulle få dig att påpeka det.

Jag skrev något helt annat nämligen: "Värdet på medborgarskapet blir sämre och sämre hela tiden men skitländerna invandrarna kommer ifrån försämras i ökad takt också, så dessa horder av barnafödande människor fortsätter att strömma hit iallafall, tyvärr. Spelar ingen roll med teknisk utveckling i länder som Etiopien när denna utveckling inte kan komma de flesta där nere till del.

I ett krig kan landet splittras och det är okej, bättre än ingenting. Vitsen är att upprätthålla nya gränser med vapenmakt."

Jag förstår visst att inbördeskrig kan bryta ut även om man inte trott det ens i sina vildaste fantasier. Det kan verkligen komma som en överraskning.
Citera
2018-05-09, 23:24
Medlem
Andra inbördeskrig ex Finland 1918, ryska revolutionen, och amerikanska inbördeskriget blossade upp från fred till krig inom loppet av månader. Om vi sänker bidragen till 25% tror jag vi har en krigsliknande situation inom ett år.
Citera
2018-05-09, 23:46
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Allt fler människor är arga för att vård, skola och omsorg inte fungerar samt att brottsligheten ökar vilket ökar frustrationen. Det var troligen detta som utlöste skjutningen i Sollefteå. Någon sa något om att tydligen hade flickor blivit ofredade i Sollefteå och att bråket var en hämnd för detta. Fler bråk och hämndaktioner i landet är att vänta eftersom snart har ingen av sidorna har något att förlora och då kan allt eskalera snabbt.

Detta har jag helt missat.
Gabriel Knight, vad hände i Sollefteå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in