2018-05-09, 22:30
Medlem
afKnollentotts avatar
Anförvanter är kontanta / överens, oavsett. Annars ingen försäljning av fast egendom.

Stackars barn - ingen ro
Citera
2018-05-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Dagen kommer när många i tråden
Förstår varför inte Hannas föräldrar och bror fick träffa barnen och Hanna dem
- Varför allt allt skulle tystas för dem

- Fy fan stackars Agnes Moa Hanna
- och Hannas föräldrar och bror

- pengar gör ingen lycklig -

- medlemmarna i tråden är smartare än du
- Dem köper inte din fantasi -

Har hon en bror? Jag har bara läst att hon har en syster tidigare i tråden.
Citera
2018-05-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Självklart kan bolag äga hus. Men inte Oskars eller systerns bolag.
Nej nu vet jag inte vad som hänt.Förra veckan stod LH alltså Os pappas företag på adressen.Nu är Os Utbildning i koncernen Grafisk Konsult och Os utbildning står på adressen samtidigt som hans företag står i Kalmar.Jag ska prata med min vän i morgon ?!
https://www.allabolag.se/5560833252/oskar-henkow-utbildning-ab
Citera
2018-05-09, 22:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
En sliten detalj snuten ur stylistens repertoar antar jag. Andra prylar från stylistens ficka är kanske den strategiskt placerade mattsnutten i köket, på det ställvis fläckiga golvet. Vad döljer den?

Köket ser slitet och dassigt ut, i förhållande till hur medelklassfamiljer av i dag gärna tar rotbidrag för köksrenoveringar. De var inte alls intresserade av inredning och hemmamys tror jag. Alla utlagda filtar och rosafluffiga mattor (som flyttas runt inför fotografering) är inte familjens egna. Även tveksam till sänggavlarna.
Det ser ut att vara stylat men att man samtidigt behållit vissa saker som tidigare funnits i huset.
Citera
2018-05-09, 22:40
Medlem
Hyfsat klantig person som lagt ut bilderna. Om man kollar på bilderna från ovanvåningen på snedväggen så ser det ut som ett skräckansikte är målat på väggen. Inget som man vill se i ett hus som haft fyra dödsfall nyligen. Sen är det ju förmodligen någon vas eller nåt som reflekteras i solljuset men ändå.
Citera
2018-05-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej nu vet jag inte vad som hänt.Förra veckan stod LH alltså Os pappas företag på adressen.Nu är Os Utbildning i koncernen Grafisk Konsult och Os utbildning står på adressen samtidigt som hans företag står i Kalmar.Jag ska prata med min vän i morgon ?!
https://www.allabolag.se/5560833252/oskar-henkow-utbildning-ab

"Grafisk konsult" är ett bolag som jag inte känner igen sedan tidigare... jag kollade också runt lite. Vad skulle O göra, starta någon typ av bokutgivning i konkurrens med sin kollega? Jag har tidigare spekulerat om att momsskriften verkar vara en parodi på böcker som O inte medverkade i.

Vad är dina tankar kring momsskriften förresten, har du läst den?
Citera
2018-05-09, 22:41
Medlem
harperlees avatar
Citat:
En sliten detalj snuten ur stylistens repertoar antar jag. Andra prylar från stylistens ficka är kanske den strategiskt placerade mattsnutten i köket, på det ställvis fläckiga golvet. Vad döljer den?

Köket ser slitet och dassigt ut, i förhållande till hur medelklassfamiljer av i dag gärna tar rotbidrag för köksrenoveringar. De var inte alls intresserade av inredning och hemmamys tror jag. Alla utlagda filtar och rosafluffiga mattor (som flyttas runt inför fotografering) är inte familjens egna. Även tveksam till sänggavlarna.

Tycker också att huset ser lite slitet ut... Funderar på om den rosa mattan kan ha legat i något av barnrummen? De verkar ju ha velat att man inte skall tänka på att det bott just två flickor i rummen (blå väggar och så).
Citera
2018-05-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det ser ut att vara stylat men att man samtidigt behållit vissa saker som tidigare funnits i huset.

Vägghyllorna är kvar, för jobbigt att ta ned med fula kulhål, pianot osv. Allt som är bökigt att hantera inklusive julstjärnan som ställdes i ett hörn...
Citera
2018-05-09, 22:45
Medlem
Citat:

För att inte glömma den nymålade garderobsväggen som beskrivs i annonsen.
Enda rummet som har en sådan är föräldrarnas sovrum.

Stackars barn som inte hade ett badkar att leka i - i hela huset.
Citera
2018-05-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Och vem var det som ville göra detta så smidigt som möjligt ???
Och lögner tror inte du kände familjen öht.om du säger att det är deras hem precis som det såg ut ?! Varför tror du L har köpt upp huset ?? Det finns ju de som har mkt och vill ha mer ?? Brukar man inte säga så ?!
Huset hade kunnat stått tomt ett tag som vissa ville ?!
Så prata du inte om lögner !

Men om L (O:s syster?) har köpt upp huset så finns det en ny lagfart och det går att kolla upp vem som äger fastigheten. Är det alltså L som säljer genom mäklaren?
Citera
2018-05-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Tycker också att huset ser lite slitet ut... Funderar på om den rosa mattan kan ha legat i något av barnrummen? De verkar ju ha velat att man inte skall tänka på att det bott just två flickor i rummen (blå väggar och så).

Ja, det har du rätt i. Bra iakttagelse om de blå väggarna, det är inte mycket "tjejrum" kvar. Måste vara ett mardrömsuppdrag för en stylist som försöker fånga en känsla i huset...
Citera
2018-05-09, 22:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är väl själva knuten dvs att dödsbodelägarna inte inte tycks vara kontanta med varandra.

Fast förutsätts det inte att någon rimlig ansträngning görs? Men å andra sidan vad fasen vet man nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in