Citat:
Ursprungligen postat av
AncientScripture
Vill du få något utskrivet eller "genomgående" hjälp? Behåll tiden dock.
Genomgående. Jag vill inte ha ett problem som jag "gömmer undan" ett tag utan jag vill ta tag i det direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
DJ-Emerald
Du måste börja med dig själv. Läkarna kan inte göra så mycket. Visst, dom kan skriva ut insomningstabletter eller sömnpiller, men deras effektivitet är minst sagt varierande. Grundproblemet är i ditt huvud, och det är där lösningen finns.
Men när jag inte vet varför jag får tankarna då? De där mörka tankarna som gräver sig in i sig själv bara för att sätta ditt sinne mer ur balans, tankarna som inte har någon klar grund och som du verkligen inte kan sätta dig in i själv, eftersom det inte är dina tankar?
Jag vet att det sitter i huvudet, jag har provat så jävla mycket nu, meditation, detox (alkohol, nikotin, thc, koffein) och träning regelbundet. Jag har kommit till en punkt där jag har rotat i det så länge för att komma till fas med det att jag inte klarar av det själv längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
80231
Det du ska göra är att för stunden avboka allt, och se till att det inte står något om dina sömnproblem i någon av sjukvårdens journaler.
Sedan ser du till att skaffa dig en bra (halvdyr till dyr) privat sjukförsäkring (det gäller alla "friska" som läser detta). Du har mött den sjuka vården som du betalar dyrt för.
Jag är och var där, och var korkad nog att inte söka hjälp privat.
PS En banan och ett glas mjölk en stund innan sängdags, liksom en entimmes rask promenad runt tre timmar innan sängdags hjälper vissa. Det är individuellt, så känn inte att det är något fel på just dig om det inte hjälper.
Sleep deprivation är en tortyrmetod. Om nu någon undrar varför TS skriver HJÄLP.
Vad fick du för hjälp? Vilka vägar fick du gå innan du fick hjälp?
Citat:
Ursprungligen postat av
CarlXII
Rent akut skulle jag gå till Systembolaget.. men när du väl får tag i läkare, försök få reda på om du har någon näringsbrist. Jag fick lämna blodprov när jag fick mina sömntabletter.
Alkohol ger mig mera ångest. Har haft problem med alkohol och har fel gener för att använda det för att döva kroppen. Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
AncientScripture
Helt rätt, skulle sagt konditionsträning men man finner ofta inte orken att springa när man inte fått tillräckligt med sömn på ett tag. Gå ut på en längre promenad på 30min-1h TS ett par timmar innan du vill sova.
Har tränat på nästintill elit nivå, hjälpte inte direkt. Snarare att jag tappade suget efter att träna mer eftersom jag nästintill alltid var trött.