2018-05-08, 12:49
Medlem
Nestor Xs avatar
Stefan Löfven blev utfrågad av radioekot i dag angående familjeinvandringen. När han svarar på frågorna påminner det om en gammal bil vars motor är ovillig att starta och om den startar någon gång så går den inte rent. Han verkar disträ, stammar och sluddrar. Verkar inte vara i rätt form för en hård valkampanj.
Citera
2018-05-08, 14:27
Medlem
Jaha vad ska man säga? Stefan Löfven, Sveriges statsminister snöar alltså in på arbetsmarknadsfrågan när debatten om våldtäkter ska diskuteras. Utöver detta kommer han med massa svammel och bortförklaringar som inte hade något med diskussionen att göra. Jag har försvarat svetsarn länge nu men nu är det bevisat att karln inte har någon som helst aning om något, han bara åker runt i cirklar och får inte fram nåt innehåll när han öppnar truten. Hans partikollegor måste ju ha satt kaffet i halsen efter hans hjärnsläpp i helgen. Vilken pajas. Man börjar undra om han är dum på riktigt eller om han bara har otur när han tänker. Både Juholt och Mona Sahlin framstår som genier i jämförelse. Som han skämde ut sig. Känns egentligen helt fruktansvärt att behöva stå på rasisten Åkessons sida men som Löfven uppförde sig så skäms man över att den människan är vår landsfader.
Citera
2018-05-08, 14:30
Medlem
OliverCromwells avatar
Jag kan klart och tydligt säga att Göran Persson var en vidrig jävla diktator.

Men Stefan Löfven får mig faktiskt att sakna Persson.

Så jävla illa är Löfven.
Citera
2018-05-08, 18:01
Avslutad
Det är bra jävla illa när man saknar Göran Persson. Den vedervärdige landsförrädaren Reinfeldt var obehaglig och rubbad på sitt sätt, men svetsloppan är ju helt hjärndöd.
Citera
2018-05-08, 18:31
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Han gör det för att du, och andra, ska ha en chans att komma in på arbetsmarknaden. Borgarna öppnade gränsen för lönedumpning vilket är vad Statsminister Löfven nu försöker korrigera. Du, och andra, ska inte behöva arbeta för svältlöner utan för avtalsmässiga. Välfärdsbygget avstannar aldrig och som man säger på LO lite skämtsamt, med en sjysst svetsare kan man förändra världen. Säga vad man vill, mannen går från klarhet till klarhet. Självklart inte i närheten av den store Herr Palme, men om fyra år till kanske.

Hade varit intressant att höra din analys rörande löfvens utspel om läs. Har en känsla att det blir tyst från dig nu.
Citera
2018-05-08, 19:15
Medlem
Löfven verkar ju inte känna till grundläggande styrningsfrågor apropå BRÅ:s uteblivna undersökning om utomeuropéer skulle kunna tänkas vara överrepresenterade vad gäller exempelvis balkongkastning av kvinna eller överfallsvåldtäkter.

Tydligen skall SL igår ha sagt att om BRÅ känner för det så är det ok för mig att de kikar på om det finns en överrepresentation eller inte.

Det är ju en kommentar som är helt uppåt väggarna. Regeringen ger ju direktiv till BRÅ. Får de inga direktiv så rullar de i princip tummarna. BRÅ kommer aldrig på eget initiativ ta reda på att 95% av alla överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter begås av Afrikaner och Araber.

Skulle några tjänstemän på BRÅ, på eget bevåg, sätta sig och göra en sådan undersökning utan direktiv så blir plötsligt BRÅ en politisk maktfaktor av sällan skådat slag.

Morgan J vet ju detta och har ju vid upprepade tillfällen meddelat oss väljare att det är ointressant att ta reda på varför exempelvis gruppvåldtäkter galopperar. MJ vet att BRÅ avstår så länge regeringen inte ger sådant direktiv.

Men att SL kan vara så urbota dum så att han tror att tjänstemän på BRÅ, utan direktiv, kan "hobbyutreda" MENA folkets påverkan på den galloperande ökningen av våldtäkter är stor förbannad skam.

Socialdemokrater av den gamla stammen bör genast läxa upp SL och uppmana honom att sätta sig in i elementära frågor kring hur regeringen styr riket.
Citera
2018-05-08, 20:27
Medlem
Borde Löfven ta Morgan Johansson i örat?

Regeringen säger blankt nej till statistik om brottsmisstänktas ursprung.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4kOQa/regeringen-sager-blankt-nej-till-statistik-om-brottsmisstanktas-urspru

Löfvens vändning om brott – positiv till att kartlägga ursprung

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/lofvens-vandning-om-brott-positiv-till-att-kartlagga-ursprung/
Citera
2018-05-08, 22:40
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=3_EQjq4-6PM Bättre svetsaren blir clown på heltid

QUOTE=OliverCromwell|63994383]Jag kan klart och tydligt säga att Göran Persson var en vidrig jävla diktator.

Men Stefan Löfven får mig faktiskt att sakna Persson.

Så jävla illa är Löfven.[/quote]
Citera
2018-05-09, 17:39
Medlem
jay.simpsons avatar
Löfvén bjuder in sina nordiska kollegor till Övik på ett toppmöte.

https://www.allehanda.se/vasternorrland/ornskoldsvik/toppmote-i-ornskoldsvik-lofven-bjuder-in-nordiska-statsministerkollegor

Jag skäms över att vara från samma ort som Löfvén

Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Med tanke på hans avbrutna svetsar-utbildning så kan vi lika gärna kalla honom "lödkolven".

😂 Lödkolven humor behövs.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-05-09 kl. 17:42.
Citera
2018-05-10, 00:11
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Stefan Löfven är en sällsynt dålig debattör. När han inte talar efter manus är det märkbart hur ofta han fallerar med orden, stakar sig och uttrycker sig grammatiskt inkorrekt. Han är dessutom extremt tråkig att lyssna på och verkar inte sällan bara upprepa sånt han bestämt sig för att säga i förväg. Hans inlevelse i det han säger är närmast obefintlig.

Löfvens duell med Jimmie Åkesson är något av det sämsta som hänt i en partiledardebatt på länge. Det är nog många sossar som vill glömma det här.

https://www.youtube.com/watch?v=Qt2Efi9Q8E4
Citera
2018-05-10, 09:50
Medlem
spoilers avatar
"”Hur mycket pengar har du?” Det frågar sjuåriga Lucy Stefan Löfven (S) i Metros valsatsning ”Lucys val”. Förutom att lära statsministern den populära dansen shuffle ställer hon en rad tuffa frågor.

”Hur mycket pengar jag har? Det är nog min ensak. Jag tjänar så pass bra att jag har det ganska bra. I förhållande till många andra så har jag det väldigt bra”, svarar statsministern.

”Är du rik?”

”Nej, jag tror inte man kan säga rik på det sättet, inte miljonär. Det är jag inte. Men jag har det bättre än vad många, många andra har”, säger Stefan Löfven."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/faktiskt-oklart-om-stefan-lofven-ar-miljonar

Någon som vet vad han bränner sina pengar på? Måste vara väldigt dyra vanor.
Citera
2018-05-10, 13:13
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"”Hur mycket pengar har du?” Det frågar sjuåriga Lucy Stefan Löfven (S) i Metros valsatsning ”Lucys val”. Förutom att lära statsministern den populära dansen shuffle ställer hon en rad tuffa frågor.

”Hur mycket pengar jag har? Det är nog min ensak. Jag tjänar så pass bra att jag har det ganska bra. I förhållande till många andra så har jag det väldigt bra”, svarar statsministern.

”Är du rik?”

”Nej, jag tror inte man kan säga rik på det sättet, inte miljonär. Det är jag inte. Men jag har det bättre än vad många, många andra har”, säger Stefan Löfven."

Någon som vet vad han bränner sina pengar på? Måste vara väldigt dyra vanor.

Stefan ljuger såklart.

Citat:
SVT:s Faktakollen har gått tillbaka och tittat på statsministerns deklarerade inkomster de senaste fyra åren:

Inkomstår 2016: 2 226 080 kronor. Efter skatt: 1 102 984 kronor.
Inkomstår 2015: 2 144 486 kronor. Efter skatt: 1 119 406 kronor.
Inkomstår 2014: 1 564 349 kronor. Efter skatt: 899 561 kronor.
Inkomstår 2013: 1 409 200 kronor. Efter skatt: 773 119 kronor.

Går man ännu längre tillbaka i tiden och ser till de senaste tio årens inkomstdeklarationer (2007-2016) har Stefan Löfven haft en samlad inkomst före skatt (bruttoinkomst) på 12 899 031 kronor, och efter skatt fått ut totalt 7 174 128 kronor.

Eftersom 2017 och 2018 års inkomster ännu inte finns tillgängliga via Skatteverket kan man endast uppskatta vad statsministern har tjänat fram till dagens datum.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in