2018-04-27, 12:59
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Igår, torsdag, var de i Läggesta, vid Mariefred

Citat:
Polisen avhyste asfaltsläggare från Läggesta

(Premium)

https://www.ekuriren.se/strangnas/polisen-avhyste-asfaltslaggare-fran-laggesta/
Citera
2018-04-28, 18:11
Medlem
Fick nyss påhälsning av taktvättare (troligtvis forna asfaltsläggare). pratade engelska och ville tvätta mitt tak eftersom de endå skulle ta grannens kunde jag få ett bra pris på 4000kr. det var första lögnen då min granne tvättar sitt tak helt själv.

jag ljög eftersom jag känner till dessa bedrägerier och sa att min svärfar kommer och gör det gratis i sommar. men han gav sig inte alls och han frågade om jag ville veta priset hela tiden och när jag sa ja. gick han bakåt en bit och synade mitt tak från en plats där man INTE kan se upp på taket och sa 4000kr.
när han märkte att mitt intresse var lågt(trots att jag sagt att jag får det gratis ca 10 ggr) så frågade han vad JAG kan tänkas betala. jag sa att jag återigen får det gratis varpå han snabbt sänkte budet flera gånger i rask takt till det var nere på 1700kr varpå han gav upp och gick.
han kastade upp massor av lappar i nyllet på mig om F skattsedel som inte var det och massor av bilder på NYA tak. såg utskriva från typ google och drog fram något kort med något företagsnamn som troligen var fejk men det fladdrade runt så fort att jag knappt han se det innan han stoppade ned det i fickan igen. fick givetvis inte behålla dessa "reklam bilder" eller företags kortet.

hade inte hört om taktvättare förut.

de verkar härja i sthlms trakten nu så håll utkik.

kommer dom igen ringer jag nog snuten, kanske man ska göra endå?

EDIT: värt att nämna är att han var väldigt trevlig men jag är en stor kraftig kille som han troligtvis inte ville tjafsa med i onödan, dessutom var även frugan hemma och fega som de är ger de sig väl på ensamma gamla människor helst?
Senast redigerad av kapsylen1 2018-04-28 kl. 18:14.
Citera
2018-04-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Fick nyss påhälsning av taktvättare (troligtvis forna asfaltsläggare). pratade engelska och ville tvätta mitt tak eftersom de endå skulle ta grannens kunde jag få ett bra pris på 4000kr. det var första lögnen då min granne tvättar sitt tak helt själv.

jag ljög eftersom jag känner till dessa bedrägerier och sa att min svärfar kommer och gör det gratis i sommar. men han gav sig inte alls och han frågade om jag ville veta priset hela tiden och när jag sa ja. gick han bakåt en bit och synade mitt tak från en plats där man INTE kan se upp på taket och sa 4000kr.
när han märkte att mitt intresse var lågt(trots att jag sagt att jag får det gratis ca 10 ggr) så frågade han vad JAG kan tänkas betala. jag sa att jag återigen får det gratis varpå han snabbt sänkte budet flera gånger i rask takt till det var nere på 1700kr varpå han gav upp och gick.
han kastade upp massor av lappar i nyllet på mig om F skattsedel som inte var det och massor av bilder på NYA tak. såg utskriva från typ google och drog fram något kort med något företagsnamn som troligen var fejk men det fladdrade runt så fort att jag knappt han se det innan han stoppade ned det i fickan igen. fick givetvis inte behålla dessa "reklam bilder" eller företags kortet.

EDIT: värt att nämna är att han var väldigt trevlig men jag är en stor kraftig kille som han troligtvis inte ville tjafsa med i onödan, dessutom var även frugan hemma och fega som de är ger de sig väl på ensamma gamla människor helst?

De började med att tvätta tak för några år sedan när de märkte att polisen gick ut med varningar vad de höll på med då.

Kommer troligen inte ge något men jag hade ringt polisen bara för att informera de om att de var hemma hos dig och som du själv skriver så går de på ensamma och äldre människor men vet polisen om detta så kanske de kör förbi och kan skrämma de från platsen med sin närvaro.
Citera
2018-04-28, 18:46
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:

De brukar köra med att det kostar 4000. Sen slår de sönder taket när de är där uppe och vill sen ha 40000 för att reparera. Betalar du inte så blir de hotfulla.
Be grannarna hålla koll så de inte påbörjar arbetet ändå, när du inte är hemma, fast du tackat nej.
Citera
2018-04-28, 20:38
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Så jävla otäckt, man blir fan förbannad ändå som de håller på. En jävla ohyra är vad det är. Speciellt eftersom de inte drar sig för att lura och utpressa äldre och försvarslösa människor. Nej du ska inte ringa snuten, du ska ta fram hagelbössan. Svenskar måste börja slå tillbaka, det håller inte att snällt tacka nej till deras erbjudanden eller att dra en eller två lögner för att få bort dem från sin trädgård. Man måste vara hård och skicka en signal som når ända bort till Irland för att dessa jävla kackerlackor ska sluta trakassera vanliga människor. Vad sysslar gränspolisen med?
Citera
2018-04-28, 20:39
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Konstigt att deras bilar inte brinner upp i någon större omfattning? Står den lite avsides och dom går runt för att hitta nya offer så borde väl deras bilar brinna upp direkt. Det saknas ovilja av politiker att ta tag i denna fråga genom att skapa lagstiftning som skyddar husägare mot dessa individer. Fri våldsanvändning mot dom kommer att lösa problemet omgående.

Svenskar är helt enkelt alldeles för snälla.
Citera
2018-04-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Svenskar är helt enkelt alldeles för snälla.

Det handlar inte om att vara snäll. Problemet är snarare att man inte får någon hjälp av svensk polis och myndigheter. Även om man gör mänskligheten en tjänst så åker man snabbt ut i kylan.
Jag slutar aldrig furundras hur ett land inte kan värna om sina medborgare. Detta packs framfart är välkänt. Ska det vara så svårt att stoppa dem vid gränsen?
De hotar folk och de slår läger på privat mark och även motar in stor del av köpcentras parkeringsplatser. Polisen kan inte göra något, utan uppenbarligen endast kronofogden. Varför det?
Citera
2018-04-29, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
De brukar köra med att det kostar 4000. Sen slår de sönder taket när de är där uppe och vill sen ha 40000 för att reparera. Betalar du inte så blir de hotfulla.
Be grannarna hålla koll så de inte påbörjar arbetet ändå, när du inte är hemma, fast du tackat nej.

Ja jag kommer hålla koll och ska ta upp det med grannarna och fråga om de var hos dom också. har läst på en massa om dessa personer och det går till precis på samma sätt hos de flesta.

priset är för bra för att neka och dessutom är det som utsätts ofta hemma och känner då säkert en falsk trygghet att då kommer dom inte göra något dumt, vilket dom givetvis gör.
klassikern verkar vara att sparka sönder tak och massor av brädor och sedan säga att taket var för dåligt för att klara av tvätten och måste repareras för ibland ohyggliga summor.
läste om en äldre man som dom lyckats lura på hans livs besparingar, över en halv miljon kronor.

RIKTIGT sjukt!
Citera
2018-04-29, 09:02
Medlem
Jag skulle ha visat dom pistolen men dom kommer aldrig hit.
Citera
2018-05-07, 20:53
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Kjell, 51, blev hotad – av asfaltsläggare

När campingägaren Kjell K Grytfors, 51, ville att gästerna – som var oseriösa asfaltsläggare – skulle göra rätt för sig vägrade de.
Och hotade honom.

– En av dem lovade att han skulle slå skiten ur mig, säger han.
Det skedde bara några dagar efter det att polisen gått ut och varnat för de oseriösa hantverkarna.
https://www.expressen.se/gt/kjell-51-blev-hotad-av-asfaltslaggare/
Citera
2018-05-09, 14:37
Medlem
Studsbolls avatar
Svinen är nu i Göteborg. Ett tiotal ekipage har invaderat lastbilsparkeringen vid Bäckebol köpcentrum. Lastbilschaufförerna är måttligt roade och nu vid tvåtiden var polisen där och grejade. Smutsen verkar dock inte frukta lagens långa arm, för de spände upp tvättlinor mellan lyktstolparna. Vilka jävla parasiter!!!
Citera
2018-05-09, 15:12
Medlem
rostigamazons avatar
Så vem som helst kan lägga asfalt i Sverige, ingen myndighet eller något som har koll på såna arbetare ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in