2010-12-19, 21:43
Medlem
SinXs avatar
Lyssna ej på denna i periferin. Luta dig tillbaka, blunda och njut.

http://www.youtube.com/watch?v=-L4m6YTnbn8

Jag har ingen aning om Alfs politiska ideal, och låten "Mitt land" som jag länkar till kan självklart öppna upp för flera tolkningar. För mig som nationalist är texten som sådan älskvärd, men en marxist hade lika gärna tolka den till sin fördel. Vad tycke ni andra?

För er som inte känner till denna fantastiska man går det att läsa mer på wikipedia.

Saxat från wikipedia.
Citat:
Alf Robertson visade ett stort engagemang för människor och ställde ofta upp gratis med framträdanden på sjukhus och ålderdomshem. Han skulle egentligen varit underhållare på Estonia den kväll båten förliste i september 1994, men kunde ej på grund av sjukdom och kontaktade då gode vännen Pierre Isacsson som gick in som ersättare. Robertsson såg Isacssons förolyckande som en av de svåraste händelser han konfronterats med.
Alf Robertson avled på julaftonsmorgonen 2008, 67 år gammal efter en längre tids sjukdom. Två månader tidigare stod Robertson på scenen i Trollhättan. GP var på plats och såg en man märkt av sina tidigare hjärnblödningar och hjärtinfarkter, men ansåg att sången lät bättre än mellansnacket och att Robertsons gnista var tillbaka. Strax därpå drabbades dock Robertson av ytterligare en hjärtinfarkt och på julaftonen avled han.
Robertsons föräldrar hette Holger och Stella Robertson. Alf bildade familj ganska sent i livet och gifte sig med Monica (född 1961) och tillsammans fick de två döttrar. De bodde i Frillesås på västkusten.
Senast redigerad av SinX 2010-12-19 kl. 21:48.
Citera
2010-12-19, 21:48
Medlem
Ode-Ns avatar
Tycker det var mer en dikt än en sång men visst känner man sej lite patriotisk när man hör den. Kan ju oxå bero på att nationalsången spelas?
Citera
2011-01-01, 03:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX

För er som inte känner till denna fantastiska man går det att läsa mer på wikipedia.

Han var en riktig kämpe och gjorde en minnesvärd cover av "Jody and the kid" med sin svenska version betitlad "Lasse och Marie".
Citera
2011-11-12, 18:18
Medlem
Mycket fin låt!
Citera
2018-05-09, 00:15
Medlem
daskapitans avatar
Bumpar.
Tack alla.
Jag ifrågasätter mycket.
Men.
Jag älskar mitt Land.
Tack alla Ni.
Tack.
Alf.
Citera
2018-05-09, 00:28
Medlem
daskapitans avatar
https://youtu.be/4eIq_yui1c8
Citera
2018-05-09, 00:31
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Lyssna ej på denna i periferin. Luta dig tillbaka, blunda och njut.

http://www.youtube.com/watch?v=-L4m6YTnbn8

Jag har ingen aning om Alfs politiska ideal, och låten "Mitt land" som jag länkar till kan självklart öppna upp för flera tolkningar. För mig som nationalist är texten som sådan älskvärd, men en marxist hade lika gärna tolka den till sin fördel. Vad tycke ni andra?

Saxat från wikipedia.
En gigant så jävla bra en äkta Göteborgare med lyssna gärna på Soldaten och kortleken kan berätta att båda dessa spelade mycket under Fn tjänsten i Bosnien tillsammans med i basker blå
tack för att du påminde mig om den goa låten Robertson
Citera
2018-05-09, 00:40
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han var en riktig kämpe och gjorde en minnesvärd cover av "Jody and the kid" med sin svenska version betitlad "Lasse och Marie".
Tack kanon låt Affe var så jävla bra lyssnar ofta o hans Göttebosska ela go
Vet du vad Han Solo sa te Darth Vader när han mötte honom på Avenyn?
Ydeaj
Citera
2018-05-09, 00:41
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
En gigant så jävla bra en äkta Göteborgare med lyssna gärna på Soldaten och kortleken kan berätta att båda dessa spelade mycket under Fn tjänsten i Bosnien tillsammans med i basker blå

Tack själv.
Bott utomlands i många år. Inte illa på något sätt och vis.
"Hemma" igen.
"Landar" fortfarande och "vänjer" mig... Ej.
Men.
Så är det.

Plikten
Framför
Allt
Citera
2018-05-09, 00:44
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Tack kanon låt Affe var så jävla bra lyssnar ofta o hans Göttebosska ela go
Vet du vad Han Solo sa te Darth Vader när han mötte honom på Avenyn?
Ydeaj

Hehe..
Ska definitivt kolla upp det.
Tackar.
Mvh
Citera
2018-05-09, 00:52
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Hehe..
Ska definitivt kolla upp det.
Tackar.
Mvh
Tack och tack för en tråd som var trevlig behövs i allt elände och tråkigheter lite kul förlänger livet
Citera
2018-05-09, 01:01
Medlem
daskapitans avatar
Citat:

https://youtu.be/34aIUsom_wA

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här