2018-05-08, 21:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om man ska gå på statistiska data gäller:

1. mannen i familjen har mördat alla andra - pga egen psyk.sjd, separation eller skamrädsla. (95%)
2 kvinnan i familjen har mördat alla. (ca 3%)
3 ett barn över 15 år men ej myndigt har mördat alla (ca 1%)
4. ett myndigt barn har mördat alla (ca 1%)

5. föräldrarna har i samförstånd valt att avsluta sina barns liv ( 0% beskrivna fall i världen i fredstid)
6. barnen har gemensamt suiciderat och föräldrarna har gjort detsamma efter att ha författat ett osant brev om att de uppger sig vara mördare ( 0% beskrivna fall i världen)

Läs och begrunda.
Polisen uppger punkt 4. - men väntar på svar.
Postaren "Jinxer" håller på punkt 5.

Själv tror jag på punkt 1. - eftersom det är så i 95% av fallen. Får jag del av uppgifter från polisen att deras utsago om att punkt 4. stämmer blir jag förvånad. Tills dess avvaktar jag.
För punkt 4. finns det i alla fall polisens misstankar.
För punk.5 talar absolut ingenting - inte ens sunt förnuft.

Nu tror jag det är dags för dig att vila lite. (inte illa ment)... Polisen uppgav väl att det verkar vara p. 5 som de har indikationer på, inte p. 4 (lite jobbigt för något av barnen att få till en hängning av O?)?

En reflektion över sällsyntheten av "gemensamt beslutade familicid", kan det inte finnas ett mörkertal i så mening att allamåhända inte efterlämnat brev?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-08 kl. 21:11.
Citera
2018-05-08, 21:11
Bannlyst
Citat:
Om man ska gå på statistiska data gäller:

1. mannen i familjen har mördat alla andra - pga egen psyk.sjd, separation eller skamrädsla. (95%)
2 kvinnan i familjen har mördat alla. (ca 3%)
3 ett barn över 15 år men ej myndigt har mördat alla (ca 1%)
4. ett myndigt barn har mördat alla (ca 1%)

5. föräldrarna har i samförstånd valt att avsluta sina barns liv ( 0% beskrivna fall i världen i fredstid)
6. barnen har gemensamt suiciderat och föräldrarna har gjort detsamma efter att ha författat ett osant brev om att de uppger sig vara mördare ( 0% beskrivna fall i världen)

Läs och begrunda.
Polisen uppger punkt 4. - men väntar på svar.
Postaren "Jinxer" håller på punkt 5.

Själv tror jag på punkt 1. - eftersom det är så i 95% av fallen. Får jag del av uppgifter från polisen att deras utsago om att punkt 4. stämmer blir jag förvånad. Tills dess avvaktar jag.
För punkt 4. finns det i alla fall polisens misstankar.
För punk.5 talar absolut ingenting - inte ens sunt förnuft.

Polisen uppger inte punkt 4 utan punkt 5. För övrigt ser jag fram emot det statistiska underlaget bakom procentsatserna under samtliga punkter.

Nr 6 är dessutom ett manipulativt medvetet slutfel eftersom man skulle kunna konstruera vilket fall som helst att bli unikt genom att lägga till ett antal variabler. Något som alla med den minsta vetenskaplig kunskap är fullt medveten om, varför de undviker att bli ertappade med det. Det är att lämna målet öppet för en opponent, utan målvakt eller stolpar.

Eller vad är det statistiska underlaget för ett familicid av två flickor där en pappa är ensam mördare men lyckas till den milda grad manipulera bevisen för detta, att polisen går ut i ett pressmeddelande efter 10 dagars omfattande tekniska undersökningar och 50 förhör med anhöriga och närstående, och berättar att detta rör sig om ett gemensamt beslut från föräldrarna.
Japp, 0%!
Senast redigerad av Jinxer 2018-05-08 kl. 21:52.
Citera
2018-05-08, 21:23
Medlem
Här är ett ganska färskt fall där man inte vet om det var avsiktligt eller olycka. En granne verkar tro på olycka, att de av någon anledning skulle ut och kolla på utsikten men råkat köra utför i mörker (vilket låter krystat). Alla deras barn undervisades också hemma, och familjen hade flyttat runt för att de varit trakasserade. Stället de bodde på finns också bild av hur ett sovrum hade fönstren blockerade av boxar med saker (som antingen inte var uppackade sedan senaste flytt eller om de var i beredskap att flytta igen).
https://www.google.se/amp/www.dailymail.co.uk/news/article-5569973/amp/Lesbian-couple-plunged-cliff-fled-home-targeted-KKK.html
Citera
2018-05-08, 21:25
Medlem
Solglittrets avatar
Nej det stämmer jag skrev fel siffror på sista punkterna - ska vara 5 resp 6. Men eftersom det verkar ha framgått ändå är nog inte felet så stort...

Siffrorna ovan har lämnats referenser till många gånger i tråden.
Jag orkar inte ta fram dem igen. Vänd på det - hitta något som tala för att det inte är så och uppge dessa referenser.

I mer än 95% av familicid är mannen/fadern mördaren.
Mördare av egna barn, sk filicid, där dödar kvinnor vanligen yngre barn och bedöms oftare vara psykiskt sjuka. Män dödar de lite äldre barnen, anses vara oftare mentalt fängelsestraffbara och suiciderar oftare efteråt.
Vid kvinnliga förövare dödar de oftast barnen och försöker döda sig själva, men lyckas inte alltid. De dödar mer sälland mannen. Manliga familcidförövare dödar vanligen både barnen och kvinnan.
Två föräldrar som dödar alla sina barn i samförstånd finns det ingen statistik på - det har i stort sett aldrig hänt med något enstaka undantag under krig.
Citera
2018-05-08, 21:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Här är ett ganska färskt fall där man inte vet om det var avsiktligt eller olycka. En granne verkar tro på olycka, att de av någon anledning skulle ut och kolla på utsikten men råkat köra utför i mörker (vilket låter krystat). Alla deras barn undervisades också hemma, och familjen hade flyttat runt för att de varit trakasserade. Stället de bodde på finns också bild av hur ett sovrum hade fönstren blockerade av boxar med saker (som antingen inte var uppackade sedan senaste flytt eller om de var i beredskap att flytta igen).
https://www.google.se/amp/www.dailymail.co.uk/news/article-5569973/amp/Lesbian-couple-plunged-cliff-fled-home-targeted-KKK.html

Ett relativt färsk fall som blev väldigt omskrivet i kriminallitteraturen.
Än idag verkar man inte veta om dessa kvinnor verkligen gjorde det gemensamt - endast en körde ju bilen.
Citera
2018-05-08, 21:32
Medlem
Citat:
Vilket jättefint hus! Så vackert med tomt och växthus, ljust och glatt inuti.
Hur kunde så mycket ångest och tragik rymmas är?
Allt ser så välkomnande ut - perfekt för en familj med barn. Ett hus att vara lycklig i.

Vad fattades egentligen dess invånare??

Hälsan. Det viktigaste av allt sägs det ju....

Men det är ju knäppt, det vet vi ju redan.
Citera
2018-05-08, 21:37
Bannlyst
Citat:
Nej det stämmer jag skrev fel siffror på sista punkterna - ska vara 5 resp 6. Men eftersom det verkar ha framgått ändå är nog inte felet så stort...

Siffrorna ovan har lämnats referenser till många gånger i tråden.
Jag orkar inte ta fram dem igen. Vänd på det - hitta något som tala för att det inte är så och uppge dessa referenser.

I mer än 95% av familicid är mannen/fadern mördaren.
Mördare av egna barn, sk filicid, där dödar kvinnor vanligen yngre barn och bedöms oftare vara psykiskt sjuka. Män dödar de lite äldre barnen, anses vara oftare mentalt fängelsestraffbara och suiciderar oftare efteråt.
Vid kvinnliga förövare dödar de oftast barnen och försöker döda sig själva, men lyckas inte alltid. De dödar mer sälland mannen. Manliga familcidförövare dödar vanligen både barnen och kvinnan.
Två föräldrar som dödar alla sina barn i samförstånd finns det ingen statistik på - det har i stort sett aldrig hänt med något enstaka undantag under krig.

Män anses alltid vara mer fängelsestraffbara än kvinnor vilket har med vår kulturella syn på män respektive kvinnor att göra och inget annat. Jurister brukar raljant kalla det kärringrabatten, där kvinnor ofta (en statistiskt signifikant skillnad) får ett lägre straff för exakt samma brott som mannen.

Återigen gör du samma fel som tidigare och utgår från att vi inte vet något om detta fall när du statistiskt felaktigt drar i ärendet. Vad är nu det statistiska underlaget för ett familicid av två flickor där en pappa är ensam mördare men lyckas till den milda grad manipulera bevisen för detta, att polisen går ut med ett pressmeddelande och berättar att detta handlar om ett mord i samförstånd mellan två föräldrar?
Citera
2018-05-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ett relativt färsk fall som blev väldigt omskrivet i kriminallitteraturen.
Än idag verkar man inte veta om dessa kvinnor verkligen gjorde det gemensamt - endast en körde ju bilen.

Men där fanns också yttre påfrestningar (till skillnad från inre som att en part exempelvis vill separera , hos Bjärred familjen var det sjukdomar som var det yttre hotet). Fick de inte första barnet ganska tätt inpå det H blivit frisk från cancern?
Jag är inte någon psykolog men kan sådant trigga ett slags sektbeteende? Att de först kämpar tillsammans och olyckligtvis samtidigt ensamma till en inte orkar längre, och sedan inte den andra heller orkar?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-08 kl. 21:53.
Citera
2018-05-08, 21:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxer
Män anses alltid vara mer fängelsestraffbara än kvinnor vilket har med vår kulturella syn på män respektive kvinnor att göra och inget annat. Jurister brukar raljant kalla det kärringrabatten, där kvinnor ofta (en statistiskt signifikant skillnad) får ett lägre straff för exakt samma brott som mannen.

Återigen gör du samma fel som tidigare och utgår från att vi inte vet något om detta fall när du statistiskt felaktigt drar i ärendet. Vad är nu det statistiska underlaget för ett familicid av två flickor där en pappa är ensam mördare men lyckas till den milda grad manipulera bevisen för detta, att polisen går ut med ett pressmeddelande och berättar att detta handlar om ett mord i samförstånd mellan två föräldrar?
Nej orsaken att män är mer fängesestraffbara än kvinnor vid mord på barn beror inte på vår kulturella syn på kvinnor och män i första hand.
Utan på att förlossningspsykos är en välkänd åkomma som drabbar 0,1% nyblivna mödrar, uppträder inom 6 veckor och kan resultera i att mamman mördar sin bebis i sin förvirring.
Dessa mord räknas in i flicid. Kvinnorna är sjuka pga hormonell påverkan och döms ej till fängelse.
Postpartumpsykoser drabbar vanligen ej män.

Detta är mitt sista svar till dig om detta. Du får dansa solo i tråden härefter eller vänta på svar från någon annan i ämnet "flickorna dödade sig själva i Bjärred"
Citera
2018-05-08, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men där fanns också yttre påfrestningar (till skillnad från inre som att en part exempelvis vill separera , hos Bjärred familjen var det sjukdomar som var det yttre hotet). Fick de inte första barnet ganska tätt inpå det H blivit frisk från cancern?
Jag är inte någon psykolog men kan sådant trigga ett slags sektbeteende? Att de först kämpar tillsammans och olyckligtvis samtidigt ensamma till en inte orkar längre, och sedan inte den andra heller orkar?

Där slog du huvudet på spiken! Det är ett mycket rimligt antagande, särskilt i skuggan av allt som framkommit genom rektorns och polisens utsagor. Resten är ju trots allt bara trådsanningar från de som inte känner familjen eller de som påstår sig känna dem.
Citera
2018-05-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Precis, vem sätter in ett piano för styling?
Får känslan att detta är familjens hem. Det var inte tömd.
Tomma bostäder säljer inte bra heller.
Kanske till och med tavlan är kvar.

Tavlan stod på ovanvåningen i vänstra rummet från allrummet
Senast redigerad av milla200 2018-05-08 kl. 22:16.
Citera
2018-05-08, 22:10
Medlem
Nästan lite obehagligt när man kollar på husannonsen och huset inte står tomt som vissa "respekterade" skribenter i tråden påstod för att misskreditera pioanolärarinnan. Kan ju inte annat än undra vad det är som driver dem och vilken agenda de har.
Bilderna är max 1-2 veckor gamla så det finns inget sätt att bortförklara detta på för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in