2018-05-08, 08:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nej det var ditt inlägg jag kommenterade

Ok, men var har jag skrivit om ”intent of reunification”?

Här är inlägget där du verkar ha blandat ihop oss - men jag kanske missförstod nåt??
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-08 kl. 08:42.
Citera
2018-05-08, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Låter bättre? Det är skillnaden mellan sanning och "hitte-på-fakta" som du tydligen strör dig med. Och som många andra här inne underminerar diskussionen. Och sedan när ni tvingas korrigera så är det bara "jaja men så här då" så sko-hornar ni i det i er världsbild.

Jävla skillnad med att lägga fram att "Trump ordnat Koreas återförening!" gentemot att "Trump (Usa) är en av parterna i att Nord- och SydKorea nu ska ha samtal mellan möjlig permanent fred och diskutera formerna kring eventuell framtida återförening ".

danjäl,

igen relativisering, NK har varit på krigsstigen ganska länge, långt innan trump.
Efter att Trump inlett samtal (ja dom måste ju ha kommunicerat för att kunna bestämma att dom skall träffas...) och Mike Pompeo, den då avgående (tror jag det är, snake kommer rätta mig om jag har fel) CIA chefen åker till NK så ses Kim Jong Un och sydkoreas president gå hand i hand som ett nybakat par och hoppar lite fram och tillbaka över demarkationslinjen.
Kim Jong Un refereras över hela nätet som att han har en intention att återförena korea efter 68år.

Du lyckas få detta till det knastertorra påståendet om samtal om möjlig fred, hopplasteg och hålla hårt i handen fick inte vara med.

Jag personligen tror att Trump ligger bakom hela fredstrevaren men det får väl står för mig.
Citera
2018-05-08, 09:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
danjäl,

igen relativisering, NK har varit på krigsstigen ganska länge, långt innan trump.
Efter att Trump inlett samtal (ja dom måste ju ha kommunicerat för att kunna bestämma att dom skall träffas...) och Mike Pompeo, den då avgående (tror jag det är, snake kommer rätta mig om jag har fel) CIA chefen åker till NK så ses Kim Jong Un och sydkoreas president gå hand i hand som ett nybakat par och hoppar lite fram och tillbaka över demarkationslinjen.
Kim Jong Un refereras över hela nätet som att han har en intention att återförena korea efter 68år.

Du lyckas få detta till det knastertorra påståendet om samtal om möjlig fred, hopplasteg och hålla hårt i handen fick inte vara med.

Jag personligen tror att Trump ligger bakom hela fredstrevaren men det får väl står för mig.
Det är väl troligt att pompeos uppdrag var att dra upp riktlinjer för ett ledarmöte, och nu verkar det ju som om ett sådant kan bli av inom en månad i Singapore - men vem som egentligen initierat vad, ifall USA skrämt eller smekt Nordkorea till förhandlingsbordet, eller om det är t.ex Sydkoreas löften om ekonomiska samarbeten, hjälp med energiförsörjning etc, och hur det bakomliggande spelet har förlöpt kan vi ju bara gissa.. troligen är det väl en kombination.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-08 kl. 09:50.
Citera
2018-05-08, 09:27
Medlem
danjäls avatar
Citat:
danjäl,

Det jag påpekar är att det är många parter i denna typ av samtal och diplomatiska lösningar, NK har varit med i multilaterala diskussioner tidigare, som tyvärr brutit samman. Oftast har dessa samtal bestått av NK, SK, Ryssland, Kina och Usa. Så även i detta fall. Så att ge Trump hela äran är fel.

Citat:

Det är inte upp till KJU att besluta. Visst, han kan väl "override:a" NK's befolkning, men det är fortfarande (senaste undersökningen jag såg iaf) en minoritet i SK som är för ett återförenande. Iaf ett i närstående tid.

Citat:

Se där! Hur mycket bättre det blir när du beskriver att det är din subjektiva åsikt och inte allmän fakta. Då förstår vi alla vad du menar och kan föra diskussionen på samma premisser.

Som jag skrivit ovan så tror jag att Trump endast är en bit av pusslet, och inte ens den största biten, tror KJU har "en plan". Något i stilen av att vilja modernisera NK, försiktigt, och då behöver lättade sanktioner och bättre förhållande till omvärlden.

Han har nu visat att NK "är farligt" med kärnvapen, och nu är det dags att visa att NK också "är vänligt".
Citera
2018-05-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok, men var har jag skrivit om ”intent of reunification”?

Här är inlägget där du verkar ha blandat ihop oss - men jag kanske missförstod nåt??
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm

Är vi inte nere på ordmärkeri -5 nu?
Citera
2018-05-08, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Det jag påpekar är att det är många parter i denna typ av samtal och diplomatiska lösningar, NK har varit med i multilaterala diskussioner tidigare, som tyvärr brutit samman. Oftast har dessa samtal bestått av NK, SK, Ryssland, Kina och Usa. Så även i detta fall. Så att ge Trump hela äran är fel.

Det är inte upp till KJU att besluta. Visst, han kan väl "override:a" NK's befolkning, men det är fortfarande (senaste undersökningen jag såg iaf) en minoritet i SK som är för ett återförenande. Iaf ett i närstående tid.

Se där! Hur mycket bättre det blir när du beskriver att det är din subjektiva åsikt och inte allmän fakta. Då förstår vi alla vad du menar och kan föra diskussionen på samma premisser.

Som jag skrivit ovan så tror jag att Trump endast är en bit av pusslet, och inte ens den största biten, tror KJU har "en plan". Något i stilen av att vilja modernisera NK, försiktigt, och då behöver lättade sanktioner och bättre förhållande till omvärlden.

Han har nu visat att NK "är farligt" med kärnvapen, och nu är det dags att visa att NK också "är vänligt".

Jag återger bara vad jag läser i tidningarna och där står det väl ganska klart att KJU uttryckte sitt intent till reunification av korea?

Att det inte skulle vara upp till KJU att besluta om reunification är väl ett aningen naivt påstående.
Killen skjuter ju ihjäl sina opponenter med luftvärnskanonener eller låter dom bli uppätna av hyenor, inklusive sin innersta krets när dom somnar på möten, så han gör nog precis vad fan han vill

Han har ju såklart förankrat mötet med Sydkoreas president i sin innersta krets nåt annat vore ju naivt att tro.

Att ge signalen att nu håller vi varandra i hand och samtidigt skynda försiktigt, hur får du det att gå ihop
Citera
2018-05-08, 10:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är vi inte nere på ordmärkeri -5 nu?

Jag förstod bara inte vad du syftade på...

Citat:
Jag återger bara vad jag läser i tidningarna och där står det väl ganska klart att KJU uttryckte sitt intent till reunification av korea?

Att det inte skulle vara upp till KJU att besluta om reunification är väl ett aningen naivt påstående.
Killen skjuter ju ihjäl sina opponenter med luftvärnskanonener eller låter dom bli uppätna av hyenor, inklusive sin innersta krets när dom somnar på möten, så han gör nog precis vad fan han vill

Han har ju såklart förankrat mötet med Sydkoreas president i sin innersta krets nåt annat vore ju naivt att tro.

Att ge signalen att nu håller vi varandra i hand och samtidigt skynda försiktigt, hur får du det att gå ihop

Det är väl ändå ganska stor skillnad mellan en återförening av Sydkorea och Nordkorea kontra en uppgörelse om fred?? Ett fredsavtal behöver ju inte inkludera en återförening, men det kan förstås vara ett steg på vägen - men innan sydkoreas befolkning kommer jubla över ett sådant steg vill de nog gärna se att nordkorea lyfter sig såväl ekonomiskt som ur demokratisk synvinkel.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-08 kl. 10:55.
Citera
2018-05-08, 13:04
Medlem
danjäls avatar
Citat:

Det börjar bli lite rundgång i den här frågan nu. Vill du inte förstå så vill du inte. SK är en demokrati, det är alltså vad folket vill i SK som räknas. Sen kan KJU vilja hur mycket som helst. Tror dock inte att han är intresserad av en återförening. Vad skulle han vinna på det?

Han skulle bara förlora den totalitära absoluta makten över 25 miljoner människor som han har idag. Eller tror du att SK är beredda att införlivas i NK's system?

Citat:

vad har dom sakerna med varandra att göra? Handhållande och tidsaspekten alltså?
Detta är politik och diplomati, inte speed-dating.
Citera
2018-05-08, 17:44
Medlem
Tänk om pizzagate är performancekonst?

Tänk om Q är performancekonst?

Om man är beredd att acceptera spekulationer som sanning, bör man inte också andra spekulationer som möjliga sanningar?

Själv tycker jag black metal-skivomslag är läskiga. Och läs för guds skull inte texterna!
Citera
2018-05-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
Tänk om pizzagate är performancekonst?

Tänk om Q är performancekonst?

Exakt vad de är för något spelar mindre roll, det viktiga är resultatet. Q's poster gör att många lär sig förstå systemen bättre. Pizzagate gör att fler kan pussla ihop olika fenomen, det betyder inte att det är 100% bevis men från att tidigare kanske varit 60% säker kan fler öka säkerheten och man vet bättre var man skall leta när knepigheter dyker upp.

Skurkarna får svårare och svårare att hantera sina brott då fler lär sig vart de skall leta
Citera
2018-05-09, 19:05
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Hur du klarar av att läsa in ovanstående citat i det som har hänt är nästan värt en stående ovation, du har en unik förmåga att vinkla

Det som HAR hänt,
NK skramlar med vapen.
Trump besöker Kina, pratar med NK, besöker/pratar med SK.
Mike Pompeo åker till NK.
Reunification deklareras.

Om "Q" sagt att Trump ligger bakom det, tillsammans med ex-CIA boss Pompeo?
Här är Ryan Dawson på Red Ice Radio: The Korean Peace Summit: Does Trump Deserve Credit? - Ryan Dawson

Citat:
Vågar man gissa att du relativiserade utrensningen i Saudi också när det begav sig?
Antar att "Q" förklarade det som någonting bra i Saudi också?

Hur som helst, vad har "Q" sagt om Iran Deal? Noterade att en väldigt massa bots på Kvitter gick igång och hyllade Trump efter han avbröt Iran Nuclear Deal och jag misstänker att det har nått med "Q" att göra, och John Kerry av alla människor verkar spela Bad Boy?

Citat:
Vad hände med videon på HRC och Huma när dom peelade av ansiktet på ett barn?

Jag gissar fake news?

En tanke, det pratas ju hela tiden om dessa pedofil-orgier med småbarn.

Det finns INTE EN CHANS att man skulle försatt chansen att filma detta som framtida insurance/leverage.
Humas man tog ju kort på sig själv och skickade runt. Weiner.
De är pedofil-ringar i väldigt många regeringar och de kontrolleras via video, om nån inte håller sig i Schack så kan de enkelt tas bort på det sättet.

Israelisk Intel använde sig av det i den amerikanska valrörelsen på demokrater, John Podesta, Hillary Clinton mfl. De ville ha Trump, som är skapad av Roy Cohn, som på 70-talet låg bakom Kosher Nostra Mafia i NYC och Donald Trumps Gudfader.
Fast det kommer nog aldrig "Q" säga om jag fattat den rättt, så verkar den handla om hålla förtroendet uppe för Donald Trump och att han är i en kamp mot en satanisk cabal av Obama & Hillary, men jag kan ha missförstått det:
Citat:
“In fact Donald Trump himself is very much a product of the very worst and ugliest forces in the deep state,"

"Donald Trump was created by Roy Cohn, the mafia boss who owned the corrupt judges and cops of New York, and who was the direct liaison between J. Edgar Hoover and American media, and who organized a pedophile blackmail operation for the CIA. Roy Cohn is the key player in that. And Roy Cohn is the man who made Donald Trump,” he argued.
http://www.presstv.com/Detail/2017/03/11/513970/Trump-himself-is-product-of-ugliest-forces-in-US-deep-state

Citat:
Någon tillhandahåller ju lokalen, någon barnen osv.

Det är också relativt vanligt att pedofiler filmar sina övergrepp för att dela.

Pratas ju också om twitterkontona där man kan se övergreppen i realtid osv. osv.

Poängen här är ju att om dessa rykten stämmer så FINNS det bildbevis.
Ursäkta många frågor men då jag inte är insatt, kommer detta från "Q" boardmess? Alltså där "Q" skriver:
En mening.
Coincidence?
En annan mening. - stilen?

Politiker kontrolleras sådär via M16/CIA/MOSSAD.
Citera
2018-05-10, 08:58
Medlem
Verkar hända mycket mellan Israel och Iran nu. Har Q skrivit något om förväntade attacker eller bråk dem emellan eller är det för långt från fokus?
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Hade inga planscher på mina väggar när jag växte upp, jag var tonåring när jag lyssnade på In Flames, de var "edgy". Där fick du mig allt Snake! Min avatar på Kanye Wests album eller min signatur av Mohammed Ali då? Kanye har ju kommit ut på sistone som pro-Trump.

P.S In Flames hade en image av att vara en sak, de spelade en roll. Du tror med all sannolikhet att Marina osv gör samma sak.

P.S2 jag föredrar stora pompösa målningar, eller romersk arkitektur.
Jisses vad påkommen och panikslagen du låter nu. Vi som är lite äldre och var med på 80-talet när det begav sig känner igen argumentationen. Den är lika tramsig och ad hoc baserad då som nu. Så nu är metallscenen fake och övriga konstnärer absolut inte det för att annars faller din argumentation. Att du vidare inte vill ange mer än "pompösa målningar" visar att du egentligen vet att din argumentation är ute på hal is och dåligt underbyggd. Aj då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in