Citat:
Jag delar dock din åsikt att det är rimligast att utgå från polisens pressmeddelande där de beskriver att föräldrarna tillsammans dödade sina barn. Jag håller med, det finns något osmakligt att gå rakt emot de som har allra bäst möjlighet att avgöra vad som hände i huset. Det gäller också andra utsagor i tråden om att polisen har fel i sitt pressmeddelande eller far med medveten osanning som du tidigare påstått för att stärka din tes.
Om du tycker att andra ska sluta med detta föreslår jag att du börjar med att föregå med gott exempel, annars uppfattas dina vädjanden mest som hyckleri.
Om du tycker att andra ska sluta med detta föreslår jag att du börjar med att föregå med gott exempel, annars uppfattas dina vädjanden mest som hyckleri.
!. Att skriva uppgifter i denna tråd om barn på 11 och 14 år och skriva "15 år och under" när majoriteten av alla refererade sammanställningar och studier handlar om barn under 15 år dvs i Agnes och Moas ålder är nog att betrakta som "glidning på faktainfo". Gällande barn i Agnes och Moas åldersintevall hamnar vi kring 5-8 beroende vilken studie man refererar. Enligt studien från KI innefattar denna siffra såväl säkerställda och sk osäkra inte 100% säkra självmord.
2. Nedan finns polisens pressmedelande från januari 2018. Där står med önskvärd tydlighet att man inväntar ytterligare svar. Det är därför vi spekulerar. Varken vi eller polisen verkar ännu har några svar. I vårt fall är det inte ens säkert att vi får del av dem. Men så länge det inte är klar kan vi rimligen också fortsätta spekulera.
Du får naturligtvis spekulera hur mycket och om vad du vill här - men jag får också tycka att dina spekulationer är helt osannolika. Och rätt osmakliga eftersom det gäller två mördade barn.
Detta är polisens Pressmeddelande från 19 januari 2018.
"Den omfattande förundersökningen om mord som påbörjades den 9 januari när en familj hittades avlidna i sin bostad i Bjärred pågår fortfarande.
Polisen har nu en sammantagen uppfattning av vad som har skett i villan men inväntar fortfarande svar på olika analyser för att kunna få en fullständig bild av händelseförlopp och dödsorsaker.
Det fanns ett avskedsbrev från föräldraparet som berättade att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv. Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Brevet var undertecknat av båda föräldrarna.
Polisen har hållit ett femtiotal förhör med anhöriga och andra utanför familjekretsen för att få relevant information och kunskap om den situation som fanns i familjen. Det har också gjorts omfattande tekniska underökningar i huset som kommer att vara avspärrat så länge det behövs för att slutföra förundersökningen.
Familjens anhöriga är underrättade om vad som hittills framkommit i utredningen.
Förundersökningen kommer med största sannolikhet att läggas ner när den är klar, eftersom de misstänkta inte längre är i livet.
Ingen ytterligare information kommer att lämnas och polisen kommer inte att hålla presskonferens i detta ärende."
Nyhet från
Polisen Skåne
Text Ewa-Gun Westford
Publicerad 19 januari 2018 13:00
Senast redigerad av Solglittret 2018-05-08 kl. 20:22.
Senast redigerad av Solglittret 2018-05-08 kl. 20:22.