Citat:
Ursprungligen postat av
SGDF
För att förtydliga mig så bakar jag bl a in CA, SE och den förrymde spanaren i dom 20 procenten.
Att hela 22 man plus Gropen och Holmer och TN skulle vara insyltade ger jag 0 prcent. Är det någon bland de 22, så är det ett tillfällighetsmord.
I dom 80 procenten har jag ett enaståendende förslag, och två mindre bra. LGWP's och Mvagrippas klientel bakas in här. Det är alltså frågan om 4-5 namn, och jag har en speciell favorit.
Som du vet så tror jag på en liten grupp som passade på när tillfället gavs. Personer som från början hade ett annat ärende på stan.
Som en spaning/kartläggning utan mordiska avsikter. Men som urartade.
En grupp ingående i HHs eventuella verksamhet.
Några i en narkotikaspaning som passade på.
Några som Moelv beskriver 1987. Grupper som både spanade på Palme och varandra.
Flera grupper var ute på stan samtidigt. WT i gamla stan kan inte kopplas ihop med narkotikaspaning runt mordplatsen. Eventuellt ska DFs grupp räknas in. Om det inte är desinformation.
Alternativt var mordet ett enskilt initiativ av en person ingående i en av ovanstående grupper.
Sammantaget var det inte ett resultat av en långvarig planering. Beslutet togs hastigt samma kväll. Baserat på hur mordet gick till.
Sannolikheten att någon random mordisk person av en händelse sprang på Palme under resan till bion eller utanför densamma bedömer jag som nära noll. Alltså scenariot med CP. Som dessutom av en slump hade en revolver i fickan eller med kort varsel kunde anskaffa en.
Du har ett enastående förslag och en speciell favorit. Ser fram emot en utveckling av den tron.