2018-05-03, 07:52
Medlem
Oldberrys avatar
Verkar som det blir en tung dag för Fing idag :/
2018-05-03, 07:52
Medlem
Foruejsonlys avatar
Idag blir det rött på fpc. -175 miljoner Q1 mot förväntade -79! Det övriga i rapporten ser inte så kul ut heller!

Börs Fingerprint Cards, som tillverkar teknologi för fingertrycksavkänning, redovisar ett rörelseresultat om -175 miljoner kronor för det första kvartalet 2018 (70,8).
Analytikerna hade i snitt räknat med ett rörelseresultat på -79,7 miljoner kronor, enligt SME Direkt.

Nettoomsättningen uppgick till 290 miljoner kronor (686), en minskning med 58 procent. Här spådde analytikerna 411 miljoner kronor.

Kassaflödet från den löpande verksamheten var -204 miljoner kronor i det första kvartalet.

Fingerprint Cards förutser en fortsatt fallande pristrend till följd av den tuffa konkurrenssituationen i marknaden.
2018-05-03, 09:04
Medlem
Där kom sexan.....
2018-05-03, 09:08
Medlem
alienfins avatar
Märkligt liten reaktion på kursen🤔 Trodde minst -40% med det resultatet men man verkar hoppas och köpa mer. Sjunker väl med tiden kanske.
2018-05-03, 09:36
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fick dom inte köra honom till sjukan pga av ett tapp på "bara" runt 30% när aktien stod i flera hundra? Han kan ju inte må något vidare nu i så¨fall, om han är kvar i aktien vill säga.

Jag vet i alla fall att han var misstänkt och kanske tom dömd för att ha försökt påverka marknaden på ett icke tillåtet vis.

Är det bara när andra misslyckas med just sina aktieaffärer du håller på och skrattar läppen av dig eller gläds du av alla former av misslyckande och olycka som drabbar dina medmänniskor?

Har du dålig så dålig självkänsla och stora behov av att hävda dig att dom dragen tar överhand eller förstår du helt enkelt inte att människor som i en del fall kanske förlorat flera miljoner mår dåligt av inlägg som ditt och att du kanske därför ska tona ner dig lite?

Ska jag tona ner mig lite? Aktien står ju under 7 kronor nu precis exakt som jag sa att den skulle göra! Det är snarare hausarna på avanzas forum som borde tona ner sig lite!

Hausarna på avanzas forum har lurat otaliga småsparare att spekulera bort sina pengar i fingaktier! Jag har inte gjort det!

Skadeglad är jag inte, men det är skönt att kunna säga VAD VAR DET JAG SA! med eftertryck! VAD VAR DET JAG SA?!!
2018-05-03, 09:38
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Förhoppningsbolag ger förhoppningar om kommande utdelningar och fing har aldrig delat ut så nog är det ett förhoppningsbolag allt!.....eller VAR ett förhoppningsbolag i vart fall! Nu är det bara fingsektens hårda kärna kvar som förhoppar på bolaget!

Fing verkar ha stabiliserats runt eller straxt under 8 kr, nästa nivå blir runt 7 kr efter rapporten 2 maj.

Ska inte pajalagruvan börsnoteras snart så drömmarna får en ny xxxx-korv att mingla på?

VAD VAR DET JAG SA!
2018-05-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Märkligt liten reaktion på kursen🤔 Trodde minst -40% med det resultatet men man verkar hoppas och köpa mer. Sjunker väl med tiden kanske.

Det kanske är blankarna som drar sig ur. Vet inte om det finns mer pengar att hämta om de blankade från 100kr+. Blir väl kk om ett par år men frågan är om det är värt att sitta kvar.
2018-05-03, 21:31
Avstängd
Citat:

Ja, reaktionen är för liten. Det går inte att vända det här. Det blir konkurs inom tre år.
2018-05-03, 21:33
Medlem
zorb89s avatar
Mycket märkliga kommentarer ifrån CF, inget kapitalbehov men samtidigt rinner det pengar ur kassan där nettot nu är ynka 180mkr samtidigt som de gjorde -175mkr förlust.

De ska spara genom halvering av personalen och samtidigt måste de utveckla för att komma ifatt för nu ser det ut som att de ligger sist på den fronten.

Jag får helt enkelt inte ihop den här ekvationen men ser iaf absolut inget intresse av att köpa tillbaks en enda aktie än vilket jag nog ändå tänker göra när det känns rätt. För det finns andra marknader som är stora och siffrorna är helt galet dåliga så kan de ändra och lyckas med lite justeringar så kan det bli intressant igen.

Vi får se hur det utvecklar sig men är ändå intressant att följa, man bygger fortfarande erfarenheter av att se på.
2018-05-03, 23:19
Avslutad
Köpläge eller vänta till nästa negativa rapport? (ja, jag vet jag säger emot mig själv men... detta företag kan kanske kan överraska?)

Eller böjar vi närma oss frimärken?
2018-05-04, 08:47
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Köpläge eller vänta till nästa negativa rapport? (ja, jag vet jag säger emot mig själv men... detta företag kan kanske kan överraska?)

Eller böjar vi närma oss frimärken?

Verkar inte bottnat än på länge tyvärr. https://www.avanza.se/placera/telegram/2018/05/04/fingerprint-cards-shb-sanker-rek-till-salj-minska.html
2018-05-04, 08:54
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Verkar inte bottnat än på länge tyvärr. https://www.avanza.se/placera/telegram/2018/05/04/fingerprint-cards-shb-sanker-rek-till-salj-minska.html
Ja ner mot 5'an idag...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in