2018-04-29, 15:57
Medlem
GmbHs avatar
Missing People letar vid Herrfallsäng:
https://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/missing-people-letar-efter-forsvunne-patrik-soker-oster-om-hallsberg
Citera
2018-04-29, 16:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det fanns tidigare klipp på Youtube som PL själv hade lagt upp, borta nu. Jag minns att under ett av klippen fanns det ett par kommentarer efter försvinnandet, varav en kommentar var gjord av två män/killar, om jag inte minns fel. Har för mig att jag googlade och hittade vilka det skulle kunna vara och jag hamnade på en adress på landet utanför Hallsberg, har för mig att det var norrut, eller nordöst.

Kommentaren löd ungefär, P var är du, kom hem, typ.

Attans att jag inte skärmdumpade.

Minns inte exakt var de här killarna hade sin adress, men det var åt Pålsbodahållet. Känns lite mer aktuellt nu med tanke på att det är åt det hållet MPS nu söker.
Citera
2018-04-29, 16:49
Medlem
GmbHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Minns inte exakt var de här killarna hade sin adress, men det var åt Pålsbodahållet. Känns lite mer aktuellt nu med tanke på att det är åt det hållet MPS nu söker.

Man hittade dock ingenting, skriver lokaltidningen nu.

(OT: Lite kul att OY och GmbH svarar varandra. Betyder aktiebolag på finska respektive tyska)
Senast redigerad av GmbH 2018-04-29 kl. 16:51.
Citera
2018-05-01, 08:28
Moderator
pudelluss avatar
Herrfallsäng ligger en knapp mil Ö om Hallsberg, några km S om Hällabrottet, nära stambanan mot Stockholm och även nära storskogen söder om järnvägen.

Vad är det för tips MP fått?

Citat:
– Vi har inte gett upp än, säger Per Folkesson på Missing people till Sveriges radio.

Sökningen pågick ute i terrängen öster om Hallsberg nära Herrfalsäng. Anledning till detta var att det ska ha kommit in intressanta tips gällande det området.
https://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/missing-people-letade-efter-forsvunne-patrik-hittade-inga-spar
(180429)

Citat:
Missing People har annonserat för att folk ska komma och vara med, men bara sju personer deltar nu i skallgången.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6943156
(180429)
Citera
2018-05-01, 09:28
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Herrfallsäng ligger en knapp mil Ö om Hallsberg, några km S om Hällabrottet, nära stambanan mot Stockholm och även nära storskogen söder om järnvägen.

Vad är det för tips MP fått?

https://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/missing-people-letade-efter-forsvunne-patrik-hittade-inga-spar
(180429)

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6943156
(180429)

Tycker det är förbannat synd att det är så få som söker. Det bor betydligt fler människor i närheten som kan vara med och söka. De som söker är riktiga eldsjälar som aldrig kommer att ge upp ❤️

Jag hoppas själv att jag får ihop allt så jag kan hänga med på ett sök snart. Ju fler desto bättre.
Citera
2018-05-02, 15:20
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Tycker det är förbannat synd att det är så få som söker. Det bor betydligt fler människor i närheten som kan vara med och söka. De som söker är riktiga eldsjälar som aldrig kommer att ge upp ❤️

Jag hoppas själv att jag får ihop allt så jag kan hänga med på ett sök snart. Ju fler desto bättre.

Sju är inte många, även om det har gjorts sök ovanligt många gånger. Ja, verkliga eldsjälar. Gissar att någon tipsat att det finns en övernattningsstuga vid Herrfallsängs naturreservat. Frågan är om P skulle ha kunnat komma dit utan att bli observerad.
Senast redigerad av pudellus 2018-05-02 kl. 15:23.
Citera
2018-05-02, 15:43
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukhusresa
Är det någon som minns var Patriks dubbelgångare befann sig? Gruppen fick in rapporter om någon som var väldigt lik P. Har en nära vän som bor nära Eskilstuna som är blockerad från gruppen (då han ifrågasatte varför vissa tips inte får respons eller liknande) som tyckte sig se någon som var väldigt lik P. Men då han inte vet om han inbillade sig eller inte så tordes han inte ringa polis, och kan inte heller skriva i gruppen.

Visst tusan har tips om Eskilstuna kommit in innan? Var det då hans dubbelgångare?

Det går inte att Pm.a dig längre. Hur sjutton ska jag komma i kontakt med dig?
Citera
2018-05-03, 08:05
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Sju är inte många, även om det har gjorts sök ovanligt många gånger. Ja, verkliga eldsjälar. Gissar att någon tipsat att det finns en övernattningsstuga vid Herrfallsängs naturreservat. Frågan är om P skulle ha kunnat komma dit utan att bli observerad.

Absolut, väldigt många sök.

Stugan där vid Herrfallsäng vet jag är välbesökt och det har varit väldigt mycket folk som campat där efter P försvann så om han skulle ha funnits där så borde han ha hittats av campare kan man tycka. Även familjer med hund har ”bott” där och hundar brukar reagera om något avviker oavsett om det är kadaverhund eller bara en sällskapshund.
Citera
2018-05-03, 08:45
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Absolut, väldigt många sök.

Stugan där vid Herrfallsäng vet jag är välbesökt och det har varit väldigt mycket folk som campat där efter P försvann så om han skulle ha funnits där så borde han ha hittats av campare kan man tycka. Även familjer med hund har ”bott” där och hundar brukar reagera om något avviker oavsett om det är kadaverhund eller bara en sällskapshund.
De sökte tydligen ute i terrängen nära Herrfallsäng. Att tipset ändå kan ha gällt stugan är en gissning. Det är många även i denna tråd som nämnt olika platser under tak som P skulle kunna ha sökt sig till. Om de sedan ligger rimligt till är en annan sak.
Citera
2018-05-03, 12:43
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
De sökte tydligen ute i terrängen nära Herrfallsäng. Att tipset ändå kan ha gällt stugan är en gissning. Det är många även i denna tråd som nämnt olika platser under tak som P skulle kunna ha sökt sig till. Om de sedan ligger rimligt till är en annan sak.

Absolut. Menar inte att det var fel att söka där för alla sökningar är bra och kan åtminstone avfärda en plats. Däremot tror jag att ”en kropp” skulle ha hittats tidigare på en sånt välbesökt ställe där både vanliga familjer och turister vandrar i det fina naturreservatet. Många går flera mil.

De flesta fynd görs just av privatpersoner som strosar runt i naturen.

Jag blir inte klok på det här. Hur vanligt är det att en människa dör och inte hittas? Nu pratar jag inte om mord för det är just i såna fall som kroppar brukar vara borta länge och jag pratar inte heller om när en människa försvinner med flit och håller sig borta utan vid självmord eller olyckor. Det kan väl inte vara vanligt att vara borta 1 år och ingen kropp hittas?

Tänk så många som faktiskt är ute och rör sig i naturen. Jägare, fiskare, hundägare, bär och svampplockare osv osv men fortfarande finns det inte ett spår! Vad är oddsen då att Patrik är död och just i Hallsberg?
-*Bara en fundering.
Citera
2018-05-03, 14:18
Medlem
Citat:
Absolut. Menar inte att det var fel att söka där för alla sökningar är bra och kan åtminstone avfärda en plats. Däremot tror jag att ”en kropp” skulle ha hittats tidigare på en sånt välbesökt ställe där både vanliga familjer och turister vandrar i det fina naturreservatet. Många går flera mil.

Jag blir inte klok på det här. Hur vanligt är det att en människa dör och inte hittas? Nu pratar jag inte om mord för det är just i såna fall som kroppar brukar vara borta länge och jag pratar inte heller om när en människa försvinner med flit och håller sig borta utan vid självmord eller olyckor. Det kan väl inte vara vanligt att vara borta 1 år och ingen kropp hittas?

Tänk så många som faktiskt är ute och rör sig i naturen. Jägare, fiskare, hundägare, bär och svampplockare osv osv men fortfarande finns det inte ett spår! Vad är oddsen då att Patrik är död och just i Hallsberg?
-*Bara en fundering.

Ja jag håller med dej .

Alla dessa skrivna spekulationer ,eller om det är sanning ,det vet ju bara de som skrivit det ,jag skriver bara ner det som påståtts..:

..efter alla tal om ungdomar som "råkat" döda honom kvällen han var i Hallsberg ,och berättelser om att han hänger/är hängd ?? i Ormhultskogen , eller det att någon skrev att några stämde träff med honom på andra sidan pylontunneln och även där "råkade" ge honom en överdos eller kanske feldos utav droger så att han blev avsvimmad ,detta medförde rädsla hos de som gett honom det ,så att de tog det säkra före det osäkra och körde honom till sitt tillhåll en bit utanför Hallsberg ,ett torp ,där de dumpade honom i en gödselbrunn ,

,alternativt i den rötdamm som ligger mellan Hallsberg och Kumla .Eller att han stod på morgonkröken
i en rondell ,sedd utav en dam med hund , som ansåg att denna person såg allmänt skrynklig ut för att vara där ,typ legat i skogen och sovit under natten och sedan alldeles förvirrad över var han var...

- Visst var det väl så att Patriks lokalsinne var lite dåligt ,så då kan man ju förstå att han (om det nu var han ,för det är ju på så många olika håll folk verkar ha sett honom runt omkring Hallsberg,eller hur ? )

Och den som skrev att någon yngre person hade sett honom men blommiga skor utanför Dollarstore ,medans en del skrivit att han minsann hade på sig ljusbruna skinnskor ,såsom han hade på ett inlagt foto här i tråden . Så det är många bud i detta ,vilket är sant och vilket är trolleri?

Sen kommer det info om att utmed järnvägen ner mot Pålsboda förekom en skogsbrand ,så då kan man ju fundera på om han hade klarat att gå söderut just där ? Så oddsen verkade vara otroligt tråkiga denna majdag.

All denna trådskrivning gör ju att man funderar på ; - Om ,var och hur , det gick till och framförallt : Varför??

Det första man egentligen tror på , utifrån vanlig logik , är ju faktiskt att han på något sätt , försökte ta sig hem . Om inte med tåg så kanske liftandes eller promenerandes ....
just för att han verkligen ville hem...

Sen kommer det som LivingMyOwnLife skriver = Var sjutton är Patrik ? Han borde ha setts utav någon åtminstone på sin färd hemåt ,och då blir man ju aningens rädd att någon eller några har berövat honom livet och möjligen gömt honom någonstans ?

Håller med om att hundägare tar sig både hit och dit i skog och mark ,så om det vore så att han befinner sig där ,borde det ha märkts...
Och när det nu skrivs att det finns naturreservat så är ju även promenadsugna turister ute i naturen.
Det här är verkligen konstigt ,inte ett endaste spår utav Patrik ,inte ens en knapp ej heller ett kvitto ,inte ens ett skoavtryck ....suck ...

Tänk om han aldrig hittas ?

Stackars stackars hans föräldrar som är i denna ovisshet ,och stackars Patrik den där dagen förra året.

Om det är någon som vet något så snälla ,skriv en lapp var han är ,och lägg den inne på godishyllan i Pressbyrån ,så att hans närmaste kan få ro i själen ,för det här är inte klokt ....
Senast redigerad av evaveva 2018-05-03 kl. 14:45.
Citera
2018-05-03, 15:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

-*Bara en fundering.

Eftersom det blir svårt att veta exakt vad som har hänt om en person inte hittas (död, levande, självmord, mord, olycka) så blir det svårt att få statistik över detta.

Men ungefär 7000 personer försvinner varje år, och ett 30-tal återfinns inte.

"Mellan 25 och 35 fall per år lyckas man inte reda ut. Det rör sig då om personer som försvinner – till synes spårlöst."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/carolin/article11547300.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in