Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 19:38
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjutiepajen
Tar man sitt liv är man i ett jävla mörker som man VET att man inte kommer ta sig ur. Det gör ju ont i en att Tim måste ha känt såhär. För det är väl så det blir; varför ska man fortsätta? Det blir inte bättre, så varför en dag till? Han måste verkligen ha känt att han tappade kontrollen över sitt eget liv, och det enda valet över sitt egna liv måste ha varit om han ska leva en dag till eller inte. Ska man leva ytterligare en dag med skiten eller ska man ta sitt liv och slippa smärtan? För en psykisk frisk person känns livet ganska självklart men är man i det där mörkret tar det över en. Det gör så ont i mig. Fyfan vad ensamt det måste vara att befinna sig i det mörkret och möta döden ensam.

Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Så tragiskt !

Så många mäniskor som ändå känner igen sig i Tim eller känner någon som Tim
En olycklig själ som försöker självmedicenera på alla upptänkliga sätt

Hans destruktiva sida var nog väl kännt hos hans nära och kära som säkerligen försökte stötta,hitta hjälp och finnas där.

Att leva i rampljus och få tillgång till så mycket pengar var ju inte direkt någon hjälp och vad gör man när man testat allt (alkohol,droger,träning.renlevnadsliv,psykologer,m edeciner) och fortfarande har samma hål i sig ?

Jag tror att alla runt honom har försökt precis allt de kunnat och någonstans bara väntat på detta
att skylla på Ash eller kompisar o familj är verkligen orättvist

Så jävla sorgligt Tim

Instämmer helt med er båda, bästa inläggen idag.

Sedan är det ju tyvärr så att alkohol spär på ångesten och de svarta tankarna. Han skulle ha hållit sig borta helt och hållet från drickandet....men det gick väl helt enkelt inte.
Citera
2018-04-26, 19:38
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Undrar hur Ash känner sig nu

Idiot, han borde åtalas..
Nej, det borde han inte.
Citera
2018-04-26, 19:39
Medlem
Jag har lite svårt att förstå varför han ska släppa en ny skiva? Han är en av vår tids största inom musik. Självklart kommer det bli massa ståhej å folk kommer dra i han, tjata på han och han kommer aldrig få ro.. förstår att musik var hans liv, men nu är det hans död. Han var intresserad av Buddismen, har en känsla att det gav han lite sinnesro. Han hade planerat detta. När en person bestämmer sig för att avsluta sitt liv, så får dom ro. Dom vet att det ska få ett avslut. Därför blir ibland folk chockade och inte kan förstå att en person tog livet av sig. Personen var ju så glad? Ja, det är för att dom har bestämt sig.
Citera
2018-04-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velainte
Hade jag fel?

Är många här som hävdade att de visste hur det låg till men som hade fel.
Citera
2018-04-26, 19:44
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Om jag fick bestämma, vilket jag inte får, så skulle det vara att folk låter bli att länka till hans gamla konto här, eller ens nämna det mer. Låt folk komma på det själva och leta i så fall. Känns läskigt att varenda människa ska dit och gama sig nu, speciellt folk med ett djup som en vattenpöl.
Citera
2018-04-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
vad menas med 4x5? är det antalet låtar eller vad?

4 är månaden han dog på och 5 är månaden hans låtar släpps... 4x5 = 20 dvs hans dödsdatum.
Citera
2018-04-26, 19:45
Medlem
Tims texter är grymt melankoliska. Även om han inte skrev texterna så hade han nog inte släppt musik som han inte stod bakom.
Citera
2018-04-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilboza
Har du möjlighet att länka till någon artikel som stödjer den tesen? Är uppriktigt nyfiken.

Duger denna?
- http://folkhalsoguiden.se/nyheter/cannabis-kan-kopplas-till-psykiska-sjukdomar/
Citera
2018-04-26, 19:46
Medlem
Undra om det var planerat eller inte.
Citera
2018-04-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Är många här som hävdade att de visste hur det låg till men som hade fel.

Ja och de sade sig veta vad som skett eftersom de hade kontakter in i familjen och nu visar det sig vara helt fel och hittepå. Skäms troll. Skäms.
Citera
2018-04-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
4 är månaden han dog på och 5 är månaden hans låtar släpps... 4x5 = 20 dvs hans dödsdatum.

Låter långsökt och tror knappast att han tänkte på det när han valde att avsluta sitt liv.
Citera
2018-04-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
jag kan ha fel men jag kan inte minnas jag har sett en livespelning med Tim där han tar en mic och pratar till publiken?

Tänker lite som SHM och övriga.

Nu går det lite upp för en att han var inte alls bekväm där. Han ville köra sitt set och dra.
Har undrat ibland varför han mest bara "står där".

Behöver inte vara så men det känns som att det är så.
Jo det finns en del, här är ett exempel:
https://youtu.be/HB6SPRXJe9I?t=7m3s

Vill minnas att han snackade med publiken i Stockholm 2012 med, men jag var 13 barre då och det var jävligt länge sen så är inte helt säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in