Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Han var ingen som söp innan turnerandet

Har jag påstått det?

Citat:
han drack en massa pga av turnerandet
Det var precis det jag sa.

Citat:
Kolla dokumentären som sagt.

Det bör du göra tycker jag.
Citera
2018-04-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Av supandet just den dagen? Varför "la den av" just den dagen? Måste ju ha supit mer än någonsin isåfall. Men han måste ju ha känt att något var påväg att hända innan han dog isåfall, smärtor osv.

Utav supandet dagen/natten innan.

Eftersom han redan har haft enorma problem med bukspottskörteln pga. alkohol sedan innan så krävs inte särskilt stora mängder alkohol för att ta kål på honom.

Vet ingenting om smärta osv. Jag berättar bara det jag fick höra ifrån vännerna som varit i kontakt med hans familj.
Citera
2018-04-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Har jag påstått det?
Det var du som antydde att jag sagt det i ditt svar...

Citat:
Det bör du göra tycker jag.
Såg den igen igår, såg den först i höstas.

Du frågade varför han började dricka, om du sett dokun så får du svaret där, jag förtydligade med mitt svar. Inte lönt att hålla på att tjafsa.
Citera
2018-04-23, 12:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merde
Han gör ju saker som introverta personer aldrig hade klarat av, ens med hjälp av alkohol. Han småpratar med världsstjärnor, konserter för tusentals människor osv. Det är möjligt att vissa tycker om den sociala biten av kändisskap mer än andra. Men att hålla fram hans introverta person som anledning till hans missbruk låter snarare som något hans manager lurat i honom för att han skulle fortsätta turnera, och inte börja ifrågasätta sina relationer.. Jag tror att alla behöver bra personer i sin närhet, annars kan det nog gå lika illa som för Tim, oavsett om du är introvert eller extrovert..
En av de största någonsin inom komedi (John Cleese) beskriver sig själv som introvert och har galant klarat av det mesta.

https://www.youtube.com/watch?v=2-p44-9S4O0
Citera
2018-04-23, 12:44
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Så han ansågs att han var en av de största för pengarna han tjänade? Är du dum i huvudet?

Han skänkte miljoner till utsatta bland annat. Han brydde sig inte om pengar. Alla samarbeten, alla hits hans sätt att göra musik på och hur jävla mycket han jobbade, det var det som fick han att bli en av de största.

Citat:
Intjänade stålar är ju ett mått på framgång, på lyckad karriär. På att han är bättre än de flesta på det de gör.

Pengar i dagsläget tyder inte på talang eller själ. Tvärtom i dagens musikindustri. Titta bara på Beoyonce, Rihanna, Justin Bieber eller valfri mainstream skräp-artist. Ingen av dessa har talang eller själ !!! Att han skulle vara bättre än det flesta på det han gör på grund av hur rik han var är tamejfan det dummaste jag har hört någonsin!!!!

Citat:
Självklart, du behöver inte gilla musiken han gjorde, men samtidigt behöver du inte vara så respektlös som du faktiskt var i ditt tidigare inlägg.
Han jobbade stenhårt för vad han älskade att göra, producera. Bara det tycker jag man kan respektera honom för. Och alla miljoner som älskar hans musik, som har många fina minnen till hans musik, är deras känslor mindre värda för att du och andra tycker som ni gör?
Respekt. Sen kan man som sagt kritisera musiken om man vill, men man behöver inte pissa på någons lik för det.

Att visa respekt behöver inte vara att kalla han världens bästa DJ eller ens en talangfull musiker, eller en duktig musiker för den delen som alla gör just nu. Jag medger att han var duktig på PR och marknadsföring men thats it. Resten snyftar och visar respekt bara för att det är medmänskligt, inte för att han var en duktig musiker.
Citera
Medlem
Är det någon som vet varför Aviciis dokumentär True Stories plockades bort från Netflix? Den publicerades där den 4 april men plockades bort strax efter Aviciis död.

Kan det vara Ash som på grund av alla mordhot han fått utstå har sett till att dokumentären plockades bort?
Citera
Medlem
Citat:
Det var du som antydde att jag sagt det i ditt svar...

Såg den igen igår, såg den först i höstas.

Du frågade varför han började dricka, om du sett dokun så får du svaret där, jag förtydligade med mitt svar. Inte lönt att hålla på att tjafsa.
Jag ställde retoriska frågor, jag binder det samman med att det hade med hans sköra person att göra.
Citera
2018-04-23, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Pengar i dagsläget tyder inte på talang eller själ. Tvärtom i dagens musikindustri. Titta bara på Beoyonce, Rihanna, Justin Bieber eller valfri mainstream skräp-artist. Ingen av dessa har talang eller själ !!! Att han skulle vara bättre än det flesta på det han gör på grund av hur rik han var är tamejfan det dummaste jag har hört någonsin!!!!.
Regeln är att den som presterar bäst tjänar mest.

Så, inga fler meningslösa bemötanden gentemot dig.
Citera
2018-04-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Att visa respekt behöver inte vara att kalla han världens bästa DJ eller ens en talangfull musiker, eller en duktig musiker för den delen som alla gör just nu. Jag medger att han var duktig på PR och marknadsföring men thats it. Resten snyftar och visar respekt bara för att det är medmänskligt, inte för att han var en duktig musiker.

Förstår vad du menar, dock så är det rätt så stora erkända musiker som också säger att han var ett geni (innan hans död). Hans starka sidor som nästintill alla tar fram var hans känsla för melodier och arrangemang.
PR och marknadsföring var hans managers jobb.
Men låter dig ha den synen, uppenbarligen vet du inte riktigt vad det innebär att vara producent och ha en talang för det.

Världens bästa DJ kan jag inte avgöra, inte sett han mixa något alls live, tvivlar på att han faktiskt gjorde mer än att trycka på play, men som sagt, jag vet inte.
Citera
2018-04-23, 12:55
Medlem
Citat:
Förstår vad du menar, dock så är det rätt så stora erkända musiker som också säger att han var ett geni (innan hans död). Hans starka sidor som nästintill alla tar fram var hans känsla för melodier och arrangemang.
PR och marknadsföring var hans managers jobb.
Men låter dig ha den synen, uppenbarligen vet du inte riktigt vad det innebär att vara producent och ha en talang för det.

Världens bästa DJ kan jag inte avgöra, inte sett han mixa något alls live, tvivlar på att han faktiskt gjorde mer än att trycka på play, men som sagt, jag vet inte.

Gillar inte Buterss något, så är det helt enkelt inte talangfullt. När ska folk lära sig?
Citera
2018-04-23, 12:55
Medlem
Oavsett vad man tycker om hans musik så blir det ju liksom svårt att trolla bort det faktumet att han totaldominerar Spotify nu. Så oavsett hur dålig/vanlig folk anser att han var/är, så finns det ju betydligt fler som anser motsatsen. Inget kan ju förändra det faktumet.

Har man lite vett så är det inte speciellt svårt att lista ut att om man är miljardär vid hans ringa ålder, samt så jävla populär, så är han ju allt annat än en dussinvara.
Citera
2018-04-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Gillar inte Buterss något, så är det helt enkelt inte talangfullt. När ska folk lära sig?

Kommer aldrig lära mig det
Men alla får ha sin åsikt.

Citat:
Oavsett vad man tycker om hans musik så blir det ju liksom svårt att trolla bort det faktumet att han totaldominerar Spotify nu. Så oavsett hur dålig/vanlig folk anser att han var/är, så finns det ju betydligt fler som anser motsatsen. Inget kan ju förändra det faktumet.

Har man lite vett så är det inte speciellt svårt att lista ut att om man är miljardär vid hans ringa ålder, samt så jävla populär, så är han ju allt annat än en dussinvara.

+1
Hans låtar låg alltid i topp vid release på spotify dessutom, det säger också en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in