2018-04-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Är det inte för att vi möter bottenlag så är det för att vi blir bjudna på poäng.

Komiskt att se hur svårt folk har att erkänna att vi är bra i år när vi åtminstone har Sveriges bästa offensiv just nu och leder Allsvenskan fullt rättvist.

Vad jag vet så har jag skrivit att Bajen spelar bäst fotboll i år av det jag sett.... framförallt offensivt. Så på tal om komiskt, din läsförståelse är komiskt dålig.

Sedan har ni mött ett rätt kasst Sirius, en nykomling, ett Blåvitt där mycket fortfarande är så där och idag fick ni se Whalström när han är som bäst.
2018-04-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchyshit
Jag ställer mig en smula oförstående till era kommentarer. Häcken är inget dussinlag, framförallt inte på hemmaplan. Utefter förutsättningarna gör Hammarby en förhållandevis bra match. Klart godkänd insats.

Och kommer hem med en poäng pga Whalström, en riktig stjärna.
2018-04-22, 20:48
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Är det inte för att vi möter bottenlag så är det för att vi blir bjudna på poäng.

Komiskt att se hur svårt folk har att erkänna att vi är bra i år när vi åtminstone har Sveriges bästa offensiv just nu och leder Allsvenskan fullt rättvist.
Jo, ni är rätt bra i år men troligen inte fullt så bra som det ser ut. Känns som att ni tagit över Malmös välsignelse. Blir intressant att se hur det blir mot parkerade bussar när lag börjar ta er på allvar.

Med en aning oflyt istället så hade segrarna varit den hemma mot BP och straffmatchen mot Sirius. Kryss mot Norrköping och Göteborg samt torsk idag, vilket hade gett 8 poäng och en mer rimlig placering kring sjätteplatsen.

Tack och lov kommer vi få facit framöver och då visar det sig om ni var ett riktigt topplag eller om ni bara låtsades en period i början.

Länge sedan Allsvenskan var så här rolig.
2018-04-22, 20:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentnissen
Riktigt surt att tappa poöng mot häcken men antar att de tunga spelschemst tärt på bajen. Oavsett borde laget skämmas för sin insats. Hoppas vi kan se ett nytt lag mot dif.

Emils bjudning gav Bajen ju ett litet försprång som de inte lyckades behålla. Så oavgjort är rättvist.
2018-04-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad jag vet så har jag skrivit att Bajen spelar bäst fotboll i år av det jag sett.... framförallt offensivt. Så på tal om komiskt, din läsförståelse är komiskt dålig.

Sedan har ni mött ett rätt kasst Sirius, en nykomling, ett Blåvitt där mycket fortfarande är så där och idag fick ni se Whalström när han är som bäst.
Eller så har vi mött två toppkandidater, ett Blåvitt borta på sin hemmapremiär och ett Sirius som inte förlorat någon annan match än mot oss.

Men äh, det har blivit rätt underhållande att se folk desperat leta ursäkter för att förklara hur vi egentligen är ett skitlag. Keep it up.

Med det sagt var vi dåliga idag men att vara dåliga och ändå få poäng på Hisingen är inte jättedåligt.
2018-04-22, 21:18
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Eller så har vi mött två toppkandidater, ett Blåvitt borta på sin hemmapremiär och ett Sirius som inte förlorat någon annan match än mot oss.

Men äh, det har blivit rätt underhållande att se folk desperat leta ursäkter för att förklara hur vi egentligen är ett skitlag. Keep it up.

Med det sagt var vi dåliga idag men att vara dåliga och ändå få poäng på Hisingen är inte jättedåligt.

Det jag sett av Hammarby har varit imponerande (frånsett delar av Sirius och avslutningen mot Peking) tycker jag. Dagens match är ju en av de svåraste i serien. Jag ser aldrig fram emot bortamatchen på Hisingen i allall. Är dessutom ruggigt imponerad av er truppbredd och kan bara drömma om att ÖSK skulle kunna ha en sådan stark bänk. Vi har blott 11-12 spelare som är allsvenskt redo i mitt tycke.

Tror att ni går en stark säsong till mötes men kan också inse att det är tidigt att dra växlar av Bajens, ÖSK:s, Elfsborgs och Östersund respektiva inledningar hittills.
Senast redigerad av Otto Flick 2018-04-22 kl. 21:40.
2018-04-22, 21:42
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Eller så har vi mött två toppkandidater, ett Blåvitt borta på sin hemmapremiär

Göteborg är snarare kandidat för att fightas om nytt kontrakt. Det blev ganska klart idag. Ett skott på mål på en hel match och då bytte vi ändå formation mitt i matchen.

Dock ska jag inte ta något från de hornbågade hbtq-certifierade hipsterpojkarna från Södermalm. Bajen är på riktigt i år.
Senast redigerad av Commissary 2018-04-22 kl. 21:46.
2018-04-22, 21:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Exakt. Folk letar efter halmstrån. Göteborg och Häcken borta är inte enkelt, och resten har man svept. Inget lag i Allsvenska vinner mot Sirius eller Peking på beställning.

Hammarby ser superfina ut och det är nästan löjligt stor skillnad mot försäsongen. Jag minns att jag kritiserade er en del under februari/mars, men jag är den första att erkänna att Hammarby kan vara på riktigt.
2018-04-22, 21:50
Medlem
eternussermos avatar
Två tuffa matcher avklarade, ska bli skönt med en, på pappret, enkel hemmamatch om en vecka.
2018-04-22, 21:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Göteborg har haft ljusare tider.. Helt klart. Om man nu inte vore paranoid som supporter hade man kunnat luta sig tillbaka efter Silvas otroliga jävla mål. Milosevic och Jansson är väldigt kontrollerade och sistnämnda börjar verkligen likna ett fynd, grymt kul å se.

Sen är Olssons mål extremt fint det med. Skulle kunna skriva en hel bok om vilka som presterar svinbra för stunden men ska väl fokusera på det som är negativt.

-Yasin. Han försöker å försöker men det funkar inte, duglig rent tekniskt men i avslutsmomentet är han inte tillräckligt bra. Blev förvånad över att han starta idag med tanke på insatsen mot ÖSK, hade hellre velat se Silva och där hade man inte fel

-Skadesituationen. Det blir mer och mer bisarrt, först Sundgren som åkte på en propp i lungan för att sedan följas upp av Nisses hjärtfel och kort därpå bryter Nyholm benet, Ekstrand är sen tidigare "damaged-goods" så ingen skräll att han inte är tillgänglig, tack Norling för att du iaf meddelar att det handlar om en underkroppsskada och att han rehabar. Man varken vill eller behöver veta nåt mer än så. Tarik åker på en muskelskada och blir borta på obestämd tid och idag skadar Lundström knät och är det så att korsbandet är av kan vi glömma mer spel denna säsong, men ska man komma med nån amatörmässig prognos är han iaf borta fram till VM uppehållet. Synd som attan då han levererat väldigt bra under sin början. Och sist men inte minst Silva men ska det väl inte va nå större farligheter.

I övrigt känns allt jävligt schysst
2018-04-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzapaomelett
Visste redan innan säsongen började att bajen skulle vinna. Är själv inget fan av denna skitliga men vet uppenbarligen mer än dig sin nolla... 20 gånger pengarna bättre än ränta på banken
Haha, tack för garvet. Snacka om att slänga pengar i sjön. Nej du följer väl barzzza slaviskt och stämmer upp i never walk alone.
Senast redigerad av Geigerzehler 2018-04-22 kl. 22:05.
2018-04-22, 22:17
Medlem
Två riktigt snygga mål. Två jobbiga skador.

Vad håller Göteborg på med? Bygger nytt, men bygger vad? Väldigt stillastående både med och utan boll. När ni väl hade bollen verkade det som om ingen visste hur de skulle springa. Spelarna gav upp redan vid 1-0? Har Poya presenterat sin idé som ni ska ha tålamod med? Bollinnehavet var jämt (52_48) - ni hade 1 skott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in