2018-04-21, 11:01
Medlem
Ingrid och Daniel åker alltid första klass med tåget delade de med sig av i senaste podden.. Semester, första klass tåg, låter det som några som lever månad till månad med osäkerhet om man ska klara sig? Fyfan vad vidrigt att man mjölkar människor så som man gör med lögner.

Läste att man flyttat pengar från Dfs (typ 60 000) till ”konsultföretag” (läs till Svegot = Ingrid och comp). Stämmer det?
Senast redigerad av Kally 2018-04-21 kl. 11:04.
Citera
2018-04-21, 11:13
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
Ingrid och Daniel åker alltid första klass med tåget delade de med sig av i senaste podden.. Semester, första klass tåg, låter det som några som lever månad till månad med osäkerhet om man ska klara sig? Fyfan vad vidrigt att man mjölkar människor så som man gör med lögner.

Läste att man flyttat pengar från Dfs (typ 60 000) till ”konsultföretag” (läs till Svegot = Ingrid och comp). Stämmer det?

Ja det är utbetalt luddiga konsultarvoden. Vad det rör sig om delar man strategiskt inte med sig av.
Citera
2018-04-21, 19:17
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kally

Ja fyfan. Att dessa skojare skulle ha det svårt att gå ihop med ekonomin är totalt skitsnack.

Utlandsresor, första klass tåg, datorspel, snus, cigaretter, solsemester m.m...

Nej, givetvis har de inga problem med ekonomin, utan är ute efter att rekorderliga människor med vanliga arbeten ska finansiera deras liv, eftersom att de (framförallt Conrad) är för lata för att skaffa sig ett vanligt förvärvsarbete.
Citera
2018-04-21, 21:16
Medlem
Bacchus94s avatar
Inom ett år jobbar Dan som servitör i Berlin, Mange kör lastbil, Conrad arbetar som svetsare i Litauen och Ingrid sitter inspärrrad på psyket.
Citera
2018-04-21, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Inom ett år jobbar Dan som servitör i Berlin, Mange kör lastbil, Conrad arbetar som svetsare i Litauen och Ingrid sitter inspärrrad på psyket.

Haha och det är dessa som ska rädda Sverige, bara vi donerar pengar? Förövrigt en underhållande tråd måste jag säga, som halkade in på Motgift precis innan de blev censurerade på YouTube och sedan flyttade över allt till Svegot. När jag sedan fick reda på "Det fria Sverige" och "Svenskarnas hus" så började jag undra hur många nationella projekt den där Dan har startat egentligen.

Visst är det bra med nationella projekt, men det får ju gärna leda någonstans och när man börjar be om pengar till höger och vänster så blir iallafall jag skeptisk.
Senast redigerad av countolaf 2018-04-21 kl. 21:35.
Citera
2018-04-21, 23:28
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94

Säg inte det, många idéer finns nog på lager för att så långt som möjligt få svärjevännerna att slänga iväg sina pengar.
För bara 19 kr/månad får man ta del av exklusivt VIP-material och titta in bakom kulisserna i Vulgärnationalisternas studio. När man har loggat in får man satsa pengar på hur många bratwurst Dan hinner trycka i sig på fem minuter, i bakgrunden twerkar Pastor Söderman sig igenom hela Crazy Towns låt Butterfly. "Det är inte snyggt, men vad gör vi inte för kampen”

Dan är en smart försäljartyp och ger sig nog inte i första taget.
Senast redigerad av Mr.Grankvist 2018-04-21 kl. 23:31.
Citera
2018-04-22, 07:52
Medlem
Värt att notera är att varken Ingrid Carlqvist eller Daniel Frändelöv inte längre sitter i styrelsen för Svegot-DFS: LÄNK

Är de på gång att dra sig ur nu?
Citera
2018-04-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Värt att notera är att varken Ingrid Carlqvist eller Daniel Frändelöv inte längre sitter i styrelsen för Svegot-DFS: LÄNK

Är de på gång att dra sig ur nu?

Som jag gissade på för några månader sedan, innan 2018 är slut kommer Frändelöv och Carlqvist att ha hoppat av DFS-SVEGOT. Dom kommer att inse att dom tjänade mer pengar på att vara sina egna och leva på donationer istället för betalväggar där 5 personer (inklusive Maria Celander) ska leva på cirka 550 prenumeranter.
Citera
2018-04-22, 09:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Säg inte det, många idéer finns nog på lager för att så långt som möjligt få svärjevännerna att slänga iväg sina pengar.
För bara 19 kr/månad får man ta del av exklusivt VIP-material och titta in bakom kulisserna i Vulgärnationalisternas studio. När man har loggat in får man satsa pengar på hur många bratwurst Dan hinner trycka i sig på fem minuter, i bakgrunden twerkar Pastor Söderman sig igenom hela Crazy Towns låt Butterfly. "Det är inte snyggt, men vad gör vi inte för kampen”

Dan är en smart försäljartyp och ger sig nog inte i första taget.

Det där skulle tom jag betala för. Man kan tro att du arbetar som framtidsstrateg inom media.
Citera
2018-04-22, 11:35
Medlem
Supersoldats avatar
Är Ingrids personliga rövslickerska (Maria) avlönad av Svegot?
Citera
2018-04-22, 13:19
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Oavsett om dessa DFS och Svegot gör bra eller mindre bra saker så gör de någonting till skillnad från er missnöjda passiviserade gråtrunkare.

Nu blir jag osäker...var du inte ironisk?
Citera
2018-04-22, 13:22
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Nu blir jag osäker...var du inte ironisk?

Vad är poängen med ditt skrivande på detta forum? Det verkar i huvudsak ut på att whina om att I&C är dåliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in