2018-04-22, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Nu tror jag visserligen att min kredibilitet i dina ögon sedan långt innan var försvunnen.

I mina ögon är Avicii:s musik en svulstig variant av låten 'köp varm korv' som spelades på blockflöjt på lågstadiet.

Nyskapande? Intressant?

Avicii är betydligt mer nyskapande än det vi lyssnade på 70 talet. Helt klart.
Trummor,två gitarrer och en bas. Vad fan var och är det för nyskapande i detta ?
Rockmusik eller blues är knappast nyskapande.
Ändå är det just detta som min generation gillar. Varför ?
Jo för att var tid har sin musik. Oavsett hur långt du än vill gå tillbaks
Citera
2018-04-22, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Har på sig låtsas mustasch och peruk samtidigt som de dansar och larvar sig till arabisk musik...ser ut de som är på fest och bara njuter en dag som denna...
Jag som inte kände Tim och dessutom aldrig fick chansen att träffa honom har mått dåligt sedan igår kväll, kan fortfarande inte tro att det är sant. Tim (speciellt under de första åren av hans karriär) påverkade mig oerhört mycket under dem åren.

Jag vill inte kritisera någon persons sätt att hantera dåliga nyheter. Jag vet inte vad för tankar som går i Sebs och Axels huvud just nu, men jag hoppas verkligen att dem inte var dåliga vänner gentemot Tim. Detta tror jag fortfarande inte vara fallet, jag kan inte tänka mig att så var fallet på långa mil. Alla medlemmar i SHM, speciellt Axel och Steve, har gett mig ett intryck av att vara genuina.
Citera
2018-04-22, 00:51
Medlem
Har nu kollat på dokumentärfilmen och blir riktigt förbannad över att Ash hellre ser till att pengarna rullar in även fast Tim säger att han måste tänka på sitt välbefinnande. Han säger ju att det nästan känns som att han skulle dö om han gjorde spelningar som stressade upp honom.

Hur det gick sen känner alla till. Det är så förbaskat tragiskt. Blev ännu mer tragiskt efter att ha sett dokumentären.
Citera
2018-04-22, 00:52
Medlem
Tyvärr fyllde ju Seb år samma dag som Tim dog. Fruktansvärt dålig timing. Men han var ändå väldigt aktiv på sociala medier i fredags och stöttade Tim. Så det känns inte så respektlöst. Det jag reagerade på var Axwell. Inte ett ord från honom om Avicii. Känns väl lite sådär.
Citera
2018-04-22, 00:53
Medlem
Varför obducerades Tim i Oman och inte i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Har på sig låtsas mustasch och peruk samtidigt som de dansar och larvar sig till arabisk musik...ser ut de som är på fest och bara njuter en dag som denna...

Men snälla du, dessa stories är 4 veckor gamla

Edit: Eller har de raderat något? Ser inga mustascher eller arabisk musik nu när jag kollar närmare...
Senast redigerad av Anamaya 2018-04-22 kl. 00:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritidschef
Det jag reagerade på var Axwell. Inte ett ord från honom om Avicii. Känns väl lite sådär.
Har Steve kommenterat?
Citera
2018-04-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekpine
Har Steve kommenterat?

Ja han la ut en bild och likade andras inlägg om Avicii.
Citera
2018-04-22, 00:55
Medlem
FarbrorAgges avatar
Efter att ha sett dokumentären frågar man sig ju följande. Varför omgav sig Avicii med så otroligt många sliskiga nysvenskar?
Citera
Medlem
anger2s avatar
Tycker han ser avmagrad och absolut inte frisk ut på det som ska vara sista fotot på honom!
Citera
Medlem
1c9r5s avatar
Vet ej om det skrivits innan men ash instainlägg tyder rätt mkt på självmord va?

Luddigt och enkelt översatt:
Att Tim gömde sina riktiga känslor, att ”the brother” som alltid tog hand om honom fick veta när det var för sent, att Tim inte orkade med tempot osv. ”Jag kunde räddat dig tidigare, från whatever som orsakade dig skada”.

”Jag trodde du moved on för två år sedan och ”got out”. Jag var otroligt glad och stolt för att du tog hand om dig själv först. Så jag kommer aldrig förstå detta”

”Alla pratade om hur glad du var nu ett par år after retiring”
Citera
2018-04-22, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritidschef
Ja han la ut en bild och likade andras inlägg om Avicii.
Inte förvånad. Har alltid gillat Steve som person, kanske lite mindre hans musik jämfört med dem andra. Steve verkar vara en väldigt sympatisk person. Han har trotts allt haft en oerhört tuff barndom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in