2018-04-22, 00:38
Medlem
Hört från säkra källor att han blivit mördad av sin manager.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Är elektronisk dansmusik irrelevant (lär dig ordet) i samband med elektronisk dansmusik?

Han är död, det är mycket tragiskt. Men att hävda att han gjorde nyskapande musik är en märklig inställning. På vilket sätt hävdar du att hans billiga användande av de mest banala tricken i musikstudions verktygslåda är nyskapande?

Han gjorde enkel bruksmusik för de som inte gillar musik. Det är helt ok, de som är ointresserade av musik älskade det. Han gjorde sin grej, något liknande kan man säga vad gäller utövandet av de flesta yrken, men att utmåla honom som nyskapande är att ljuga.

Han har tillfört dansmusiken lika mycket som Toto tillfört rockmusiken. Och även om det tar emot måste jag medge att Toto i det avseendet har ett försprång.

Det spelar väl för fan ingen roll. Varenda musiker har stjält, lånat eller tagit influenser från någon annan. Var tid har sin musik, att då påstå ngt så urbota korkat som att dom unga lyssnarna som lyssnar på Avicii skulle vara ointresserade av musik är bara fjantigt.

Jag gillar inte avicii’s musik, men jag tar mej rätten att förvara dom som gillar hans musik.

Som ung undrade mina föräldrar hur jag kunde lyssna på denna dunka dunka musik som då var populär. Deras föräldrar i sin tur undrade i stort sätt samma sak om Elvis.
Totos popmusik var säkert bra på sitt sätt då 1978 och Ted Nugent likaså.
Men vad fan ger det oss för skäl att angripa folk som tycker om annat ?

Toto har på inget sätt haft någon form av nytänk .
Band från slutet av 70 talet var och är kopior från 60 talet .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Titta på skiten axwell och ingrosso lägger ut på sina instagram story? Var inte dessa "vänner" till Tim? I en äcklig bransch var han, helt klart med massa parasiter
VA? Snälla förklara vad dem har lagt ut!
Citera
2018-04-22, 00:40
Medlem
Citat:
Titta på skiten axwell och ingrosso lägger ut på sina instagram story? Var inte dessa "vänner" till Tim? I en äcklig bransch var han, helt klart med massa parasiter

Kan du berätta vad som visas på storyn till oss som inte har instagram?
Citera
2018-04-22, 00:40
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det blir den svåra biten var det överdos oavsiktligt eller ej. Jag tror helt ärligt att för de flesta som dör pga droger så är det just oavsiktligt. De tar helt enkelt för mycket men hade inte för avsikt att dö. Återstår hur man kommer klassa detta.

Kroppen av T är nu på väg till Sverige men jag antar att vi aldrig får veta om det var självmord eller inte. Om inte T har tagit 300 + tabletter eller så.
Citera
2018-04-22, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Är det därför han blev obducerad?
Har inte hängt med vad som kommit ut i media, en obdution i Oman låter ju skumt. Folk i hans närhet har sagt hängnig... rätta mig om jag har fel?
Citera
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Du motsäger dig själv "grabben". Lyssna på låten "Broken Arrows" från 'Stories' (2015). Låten inleds med kitchigt lågpassfilter av en syntslinga, diskanterna tonar fram allt eftersom. Sedan stannar det hela upp och en patetisk vokalstämma läggs på. Alltid samma återkommande mönster. Vi snackar knappast Bach här.

Att killen dött är beklagligt, men han han har inte gjort ett större avtryck i musikhistorien än vad Vargtass gjorde på vita duken.

Tråkigt också med folk som inte kan argumentera utan att kasta glåpord.

Stories är inte hans höjdpunkt, långt därifrån, låtarna och remixarna han gjorde tidigt i karriären är de bästa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekpine
VA? Snälla förklara vad dem har lagt ut!

Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Kan du berätta vad som visas på storyn till oss som inte har instagram?

Har på sig låtsas mustasch och peruk samtidigt som de dansar och larvar sig till arabisk musik...ser ut de som är på fest och bara njuter en dag som denna...
Citera
2018-04-22, 00:44
Avslutad
Citat:
Nu tror jag visserligen att min kredibilitet i dina ögon sedan långt innan var försvunnen.

I mina ögon är Avicii:s musik en svulstig variant av låten 'köp varm korv' som spelades på blockflöjt på lågstadiet.

Nyskapande? Intressant?

Grymt, nu har vi kommit fram till att det är i dina ögon som Avicii's musik är dålig och inte i alla andras ögon.
Nu kanske vi kan komma fram till att det är onödigt av dig att dela åsikter om de inte har något positivt i sig, det är liksom ingen som är speciellt intresserad av att anse dom speciellt värda och sanna att lyssna på annars. Det förstår du ju till och med själv eftersom du gissar att din kredibilitet i mina ögon sedan långt innan var försvunnen, vilket givetvis stämmer!

Angående musik, går det bra för en person går det bra för alla. Lyssnar folk på Avicii's musik och gillar den är sannolikheten rätt stor att de börjar utforska vidare inom samma och liknande genrer och därmed finner ytterligare verk och skapare att uppskatta.
Det är därför inget dåligt om man gör en "varm-korvs"-låt, den leder ju till att folk till slut kanske finner "varm-korv med ketchup"-låtar.

Respektera och sprid kärlek så blir allt bra! Det var det Tim gjorde och det är därför vi sitter här o kommenterar.
Citera
2018-04-22, 00:47
Medlem
Citat:
Har på sig låtsas mustasch och peruk samtidigt som de dansar och larvar sig till arabisk musik...ser ut de som är på fest och bara njuter en dag som denna...

Var tvungen att återskapa kontot och kolla och ja... det var väl jävligt opassande kan man lugnt säga. Om de nu var ”vänner”.
Citera
2018-04-22, 00:48
Medlem
Citat:

Förklaring: Det är/var ingrossos födelsedag, riktigt tråkigt sammanträffande. Så det var anledningen att de firat, ingrosso har redan gått ut och beklagat sorgen.
Citera
2018-04-22, 00:50
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Väldigt få privatjet har aktionsradie till Oman, och dom få som har det på Bromma är ute på andra uppdrag just nu, affärsjet är inte som Taxibilar....
Väldigt få privatjets har en actionsradie på 3,200 miles...? Nej, du har fel. Det klarar man med en super MIDSIZE Cabin. T.ex.:
Hawker 4000
Challenger 300
Gulfstream G200
Citation X
Citation Sovereign
Falcon 50

Och då har jag ändå inte nämnt de lite vräkigare jetarna med RIKTIGT brutal actionsradie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in