Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 18:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Jag skrev inte att det krävs ett självmordsbrev. Jag skrev att det bör ha funnits, och med det syftar jag på det ovanligt snabba beskedet att polisen redan VET vad som hänt.
Jag finner det osannolikt att polisen på plats, inom ett dygn, fullständigt uteslutit annan persons inblandning i en världsstjärnas död - om de inte haft extremt starka bevis.
En hängning eller en tydlig skärning alternativt ett tydlig tablettintag brukar ge polisen tillräckligt för att dra den slutsatsen.....

Självmord är sällan svåra att identifiera
Citera
2018-04-21, 18:30
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moogio
Yttra dig inte när du har noll koll på kemi. Vadå kemiskt heroin ? Allt är kemiskt, luften du andas, vattnet du dricker. Det dom skriver ut är oxykodon som är SYNTETISKT. Och för övrigt är inte oxy mer potent än heroin.

Smutsa inte ner tråden tack
Läs på lite!
Man pratar om kemiskt framställt heroin och naturligt framtaget via vallmon. Kemiska formeln r densamma men du får aldrig upp den koncentrationen via vallmon/morfin.
Citera
2018-04-21, 18:35
Medlem
Citat:
Yttra dig inte när du har noll koll på kemi. Vadå kemiskt heroin ? Allt är kemiskt, luften du andas, vattnet du dricker. Det dom skriver ut är oxykodon som är SYNTETISKT. Och för övrigt är inte oxy mer potent än heroin.

Han menade nog syntetiskt. Hur står sig rent morfin potentmässigt mot heroin? Och det de skriver ut heter OxyContin, eller vet du ett läkemedel som heter samma som den verksamma substansen?

Det som gör Percocet så mycket giftigare än ren oxy är ju att det innehåller paracetamol också.
Senast redigerad av xtroverto 2018-04-21 kl. 18:37.
Citera
2018-04-21, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Läs på lite!
Man pratar om kemiskt framställt heroin och naturligt framtaget via vallmon. Kemiska formeln r densamma men du får aldrig upp den koncentrationen via vallmon/morfin.

Jag skulle nog också vilja säga att det är syntetiskt framtaget men givetvis har det en kemisk beteckning. Men inget att göra upp en lång tråd om i denna annars så tragiska tråd
Citera
2018-04-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Visst kan vara lite ödmjuk oavsett .... men dör någon i min krets eller någon som tillfört mycket genom t ex musik så saknar jag givetvis det i högre grad än människor utanför min krets och människor som inte tillfört något för mig personligen.

Det är väl inte så konstigt.

Nej, men det är inte heller det jag diskuterade. Man får sakna precis vem man vill men jag diskuterade folks syn på när en känd person dör vs. när en vanlig dödlig dör.

Men det är väl snarare så att när man saknar någon mycket så skuldbelägger man dem och blir arg på dem för att de valde att lämna sina nära och kära, medans någon man inte känner borde man ju istället skita fullständigt i vad den väljer att göra?
Citera
2018-04-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Men det är väl snarare så att när man saknar någon mycket så skuldbelägger man dem och blir arg på dem för att de valde att lämna sina nära och kära, medans någon man inte känner borde man ju istället skita fullständigt i vad den väljer att göra?
Men en helt okänd som man inte känner (till) skiter man ju faktiskt också i. Men någon som man känner till skapar typ trådar som denna så jag fattar inte vad du vill komma fram till?
Citera
2018-04-21, 18:44
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Jag kan identifiera mig med den stress Tim visar i dokumentären. För mig känns det självklart att det är Ash som är anledningen till att det gick åt h-e. Den börda han lägger på Tim känns omänsklig och snubben har 0 empati. Girig stekare numera med blod på händerna.

Håller helt med, När han såg Avicii så såg han ett stort dollartecken bara.

Helt sjukt vad illa han beter sig när man ser hur dåligt en person mår, kunde han inte byta manager, elr hade dom ett avtal elr liknande som inte gick att bryta?

Tim mådde dock psykiskt kasst redan innan han slog igenom, han hade även gjort en tråd här på FB om sin ångest osv, eftersom man inte får knyta användare till en person så kan jag tyvärr inte länka hans tråd, men om ni googlar så hittar ni antagligen den.

Hoppas dom kollar hans sms/samtal osv den senaste veckan, alltid bäst att kolla sånt för säkerhetskull menar jag.
Senast redigerad av TokyoBarn 2018-04-21 kl. 18:52.
Citera
2018-04-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Jag tror inte detta var varken självmord eller överdos, gissar på att han blev mördad utav samma liga som skapade och gjorde Avicii, det är ju nästan ett varumärke och han slutade att följa dessa orders i sitt kändiskontrakt (eller i sina, han hade 53 stycken). Det är många gått samma öde och påminner om heath ledger-'överdosen' eller också nyligen Lil Peep (som iofs tog en fentanylöverdos, fast utan kännedom)

Han skulle börja jobba med Paul Simon (som gjort You can call me al b.la.) och hade säkert massor med briljanta musikidéer, vem vet vad han skapat nyligen som vi inte får lov att höra? Tänker på Prince som sägs ha haft flera hundra låtar som inte blivit släppta och som förblir hemliga. Tim var säkert igång med något stort, det måste ligga en större anledning bakom hans död än en tvekfylld överdos nere i Oman.

Här röjer han exklusiv information och ser inte allt för glad ut i dessa senaste intervjuerna, han vill komma ifrån det robotiserade och vill hitta själen och känsla i housemusik (något där annars råder stor brist på)

https://www.youtube.com/watch?v=sXTfGGhqKvA

Edit: Jag älskar att konspirera, behöver inte alls vara såhär. Suspekt plötslig död trots allt, men det kanske är enklare att ta en överdos än vad man tror. Dricker man lite för mycket alkohol och tappar kontrollen om man har mängder med oxycontin(som är populärt)/morfin så dör man, kanske så lockas man enklare till en överdos med ett bekvämt liv och oändligt med droger, men tyckte att han såg kry ut på bilderna. Tråkigt.
Tack för länken. Jag tror inte du är helt fel ute. Han började sansa sig och tänka själv och det gillades väl inte av hajarna. Bluegrass? Varför inte. Vi får hålla öronen öppna.
Citera
2018-04-21, 18:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Nej, men det är inte heller det jag diskuterade. Man får sakna precis vem man vill men jag diskuterade folks syn på när en känd person dör vs. när en vanlig dödlig dör.

Nej, jag har självmördare i släkten och känner inte igen det alls.
Citera
2018-04-21, 18:48
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifbigtoe
Jag skulle nog också vilja säga att det är syntetiskt framtaget men givetvis har det en kemisk beteckning. Men inget att göra upp en lång tråd om i denna annars så tragiska tråd
Känns som diskussionen verkligen hör hemma här.
Att ta fram kemiskt rent heroin, allså 100% diacetylmorfin går endast syntetiskt väg. Sen späds det ner såklart i tex Oxyn. Att knapra det i över ett halvår är helt galet.
Citera
2018-04-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Usch, och ändå ignorerade han sjukdomstillståndet delvis till en början. Jag blev så berörd att han bara körde över sig efter första sjukhusbesöket trots att han var så oerhört medtagen. Så alkohol kan utlösa tillståndet? Även stressrelaterat , eller vad vet du?

1/3 av pancreatiter är utlösta av alkohol, 1/3 är utlösta av gallsten och 1/3 vet man ej orsaken till. Detta är allmänt känt inom medicinen.
Citera
2018-04-21, 18:49
Medlem
Citat:
Yttra dig inte när du har noll koll på kemi. Vadå kemiskt heroin ? Allt är kemiskt, luften du andas, vattnet du dricker.
Du blandar ihop det med engelskan. Kemiskt har i svenskan historiskt sett betytt laboratorie-/industriframställt.
Citat:
Svenska akademins ordbok menar att en kemikalie måste framställas på "kemisk väg" medan Nationalencyklopedin att de framförallt framställs i laboratorier och industrier, distinktioner som inte görs av Kemistsamfundet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kemikalie
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här