2018-04-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Var det i sällskap med mamman eller pappan?
Pappa
Citera
2018-04-20, 21:49
Medlem
Citat:
Den är inte försvunnen så det verkar inte vara felaktig information. Om en erfaren journalist citerar någon och dessutom drar slutsatsen den personen gjort fel som gick på julledighet utan att göra nåt så kan det knappast vara felaktigt.

https://elisabethoglund.se/blogg/en-familj-pa-fyra-personer-ar-utplanad-vad-gjorde-de-sociala-myndigheterna-att-forhindra-denna-fasan sfulla-tragedi/

Tack. Här har vi ett oförblommerat skuldbeläggande av socialtjänstens handläggare. För att dom gick på julledighet?

Leveransen av ett hjälpmedel var försenat skulle komma efter jul? Vad vet vi eller Elisabeth H. vad kontakten med familjen rörde sig om.
Citera
2018-04-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Missan, skulle du vilja berätta hur Hanna såg ut? Vad hade hon för klädstil tex? Har du några foton på familjen?
Hanna var en snygg kvinna. Blåa ögon mellanblont hår. Fina drag. Enkelt men vackert klädd. Svart blus . Jag har inga foton. Men skulle jag haft det , ändå hade jag inte lagt upp dom.
Senast redigerad av Missan27 2018-04-20 kl. 21:51. Anledning: Felstavning
Citera
2018-04-20, 21:51
Medlem
Hittade detta på aftonbladet plus

Citat:
Tecken på depression
Personen ändrar sitt språkbruk blir väldigt fokuserad på sig själv

Känslor av värdelöshet ”jag är inte bra på nånting”

Skuldkänslor ”jag är en dålig mamma”, ”jag borde aldrig ha fötts”

Självkritisk ”jag är sämst på jobbet, dålig på att laga mat, jag klarar ingenting”

Blir irriterad på sina egna karaktärsdrag

Sänkt stämningsläge

Upplever att ingen annan kan hjälpa dem ”jag kommer att fortsätta vara deprimerad alltid, ingen kan hjälpa mig”

Ältar negativa tankar

Tappar förmågan att se att omvärlden vill dem väl

Känslor av skam och sorg

Drar sig undan från omvärlden

Sömnsvårigheter

Energibrist

Ökad/minskad aptit

Värk i kroppen

Saker personen förut tyckte var roligt upplevs nu som meningslösa

Svårigheter att sköta vardagssysslor som skola, jobb eller familj

Svårt att ta beslut

Självmordstankar eller tänker mycket på döden

Finns en hel artikel oxå https://www.aftonbladet.se/relationer/a/A2qbwE/ny-forskning-sa-kan-du-upptacka-att-nagon-ar-deprimerad?refpartner=abPlusRelationer_NB_18V16
Citera
2018-04-20, 21:53
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Förstår jag dig rätt att du försöker förstå föreliggande historia utifrån astrologi?

Javisst! Det är lika trovärdigt som allt annat här. Men det var ganska slående att det kunde ta flera livstider att nå målen - fyra i Bjärred. Men du kanske aldrig läste?
Citera
2018-04-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Har jag förstått det rätt att detta hände någon gång under 2016, Tysklandresan och att H samtidig hade ont i ryggen? Alltså har man mycket ont i ryggen och är bra senare igen, så är det mest närliggande ryggskott - eller att man har råkat ut för någonting. Men har man ryggskott, så vet man ju det och brukar väl förklara det när man får hjälp ur soffan.
Stämmer inte. Cancer i sent skede metastaserar ofta till ryggkotor. Detta kan vara orsaken till att H inte kom upp obehindrat.
Citera
2018-04-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Hittade detta på aftonbladet plus

Finns en hel artikel oxå https://www.aftonbladet.se/relationer/a/A2qbwE/ny-forskning-sa-kan-du-upptacka-att-nagon-ar-deprimerad?refpartner=abPlusRelationer_NB_18V16
Vad tänkte du på i relation till familjen?
Citera
2018-04-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Nu kan det ju vara så att flickan, liksom sin far, hade någon form av "specialintresse" som hon snöade in sig på och ville finslipa till perfektion. Kanske var det just pianospel och just nu detta stycke. Tanken har aldrig slagit dig?
Det verkar väldigt märkligt att en elvaåring spelar samma stycke i tre månader. Det är inte så man bedriver musikundervisning helt enkelt. Det strider mot all pedagogisk kunskap. Det är inte en bra metod ens för en vuxen person att lära sig musik, det förstår du väl själv egentligen?
Citera
2018-04-20, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Utredningen har ju visat att Skolan inte begått något fel. I ditt hypotetiska scenario hade Rektor brutit mot Skollagen och därmed begått grovt tjänstefel. Kommunen hade prickats och en hel del andra i vårdteamet runt barnen likaså. Men så är inte fallet.

Får jag fråga hur du inte vet att skolan begått flera tjänstefel? Är det också via ( pm ) som den påstådda spyan likdoft intyg (n) listan kan göras lång. Ska till Skåne i morgon men kanske det kommer ( pm )
Citera
2018-04-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Vilken utredning och vilken befrielse - från.... syftar du på ? Ett eget önsketänkande ?

Knappast.

"I den granskning som Lomma kommun arbetat med konstateras att kommunen inte har begått några fel i sitt arbete."

Källa:http://www.skd.se/2018/03/26/rutiner-skarps-efter-morden-i-bjarred/
Citera
2018-04-20, 22:19
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Det verkar väldigt märkligt att en elvaåring spelar samma stycke i tre månader. Det är inte så man bedriver musikundervisning helt enkelt. Det strider mot all pedagogisk kunskap. Det är inte en bra metod ens för en vuxen person att lära sig musik, det förstår du väl själv egentligen?

"Det är inte så man bedriver musikundervisning helt enkelt."

Hur bedriver man då musikundervisning ?
Du som vet. Hur läggs den upp, utan att eleven drabbas av livsleda ?
Citera
2018-04-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Får jag fråga hur du inte vet att skolan begått flera tjänstefel? Är det också via ( pm ) som den påstådda spyan likdoft intyg (n) listan kan göras lång. Ska till Skåne i morgon men kanske det kommer ( pm )

"I den granskning som Lomma kommun arbetat med konstateras att kommunen inte har begått några fel i sitt arbete."

http://www.skd.se/2018/03/26/rutiner-skarps-efter-morden-i-bjarred/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in