2018-04-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Därför att den drar en helvetisk massa soppa naturligtvis, din svagsinta kamelherde. Självklart får han fenomenala siffror när han jämför med en bil som (enligt hans beräkningar) drog 0,85. Jämför med en bil som drar 0,45 istället, vilket de flesta moderna dieselbilar klarar på långtur. En del av dem drar mindre än så idag, med fullgod prestanda.

Jag kan också hurra som fan för förbrukning i bränsle/pengar om jag jämför en Golf 2,0 tdi med en Ford Mustang, men hur rättvis är den jämförelsen, och hur aktuell?

Är du såhär dum, eller gör du dig bara till?

Så han ska jämföra en snabb stor bil (elbilen) med en långsam diesel? Tycker en 335i var snällt att jämföra med då det är en mix av prestanda och förbrukning, egentligen borde han jämföra med en RS7a eller liknande.
Citera
2018-04-20, 18:17
Medlem
Citat:
Därför att den drar en helvetisk massa soppa naturligtvis, din svagsinta kamelherde. Självklart får han fenomenala siffror när han jämför med en bil som (enligt hans beräkningar) drog 0,85. Jämför med en bil som drar 0,45 istället, vilket de flesta moderna dieselbilar klarar på långtur. En del av dem drar mindre än så idag, med fullgod prestanda.

Jag kan också hurra som fan för förbrukning i bränsle/pengar om jag jämför en Golf 2,0 tdi med en Ford Mustang, men hur rättvis är den jämförelsen, och hur aktuell?

Är du såhär dum, eller gör du dig bara till?

Fy fan vad korkad du är.
Självklart jämför man med en bil som är så lik den andra i övrigt, vad gäller motorstyrka, storlek etc. Vad är vitsen med att jämföra med en bil som är helt olik, vad är det intressanta?! Han var dessutom snäll som tog en 335i, en bil som både är klenare och mindre än Teslan.

Du vet att en Tesla drar mer än exempelvis en Nissan Leaf?! Därav jämförelsen.
Vill du jämföra med en Golf eller annat så får du jämföra med en Leaf.

Du är så jävla dum så du borde fan plocka bort dig själv från genpoolen.
Citera
2018-04-20, 18:21
Medlem
Vad händer när det är -25 grader och man vill ha varmt i bilen.
Citera
2018-04-20, 18:22
Medlem
Citat:
Vem har konstaterat att det är bättre? Är det Elon Den Store i egen hög person som sagt det i en youtubevideo eller? De senaste undersökningarna jag sett om saken i tidningar och tv genererar en stark skeptisk till hur bra detta är för miljön, särskilt i det långa loppet.

Men du är väl som alla som hurrade för de fantastiska freonkylskåpen när de kom också. Skruva i de lösa skruvarna och kom in i matchen.

Din nolla. En enkel googling hade löst det för dig, men du är för korkad för det. Lev du i din drömvärld, du äcklar mig.
Citera
2018-04-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45

Man värmer bilen. Magi! Wow.
Citera
2018-04-20, 18:27
Medlem
Citat:
Man ställer in önskad temperatur och njuter av att den erhålles mycket snabbare än i en fossilbil.
Citera
2018-04-20, 18:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Men vad fan jämför han med en 335i för? Det var den dummaste jävla video jag sett.

Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Varför skulle han inte jämföra med en 335i? Idiot

Har du något bättre förslag. Hans motivering var ju väldigt tydlig. De är likvärdiga i storlek t.ex.
Har du ett bättre förslag?
Citera
2018-04-20, 18:53
Medlem
Tumregeln vid elbilsförbrukning är 2 kWh/mil, för en normalstor bil typ v40 till v60.
Citera
2018-04-20, 18:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Man värmer bilen. Magi! Wow.

Haha.

Tesla bastu:
https://www.youtube.com/watch?v=oeDalxm45YE

Camping i bilen vid temp -36 C:
https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q
Senast redigerad av PeterNoster 2018-04-20 kl. 19:00.
Citera
2018-04-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Man ställer in önskad temperatur och njuter av att den erhålles mycket snabbare än i en fossilbil.

Jag har en kompis i Norge som köp en Tesla, en stor del subventionerat av Staten Norge och sin arbetsgivare, han säger att någon bil att ge sig ut någon längre sträcka på vintern inte är att rekommendera, men sommartid och inte allt för långa turer är den underbar.
Citera
2018-04-20, 19:16
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Problemet är att folk ställer för stora krav. Bilen ska ha 120 mil räckvidd, ha dragkrok, liten på utsidan, stor på insidan, stort bagageutrymme, taklucka, takbox, hundbur, snabb acceleration, låg förbrukning, bra grepp, säker, bra sikt, ha plats för 7 pers, ha plats för skidor, aerodynamisk, vara snygg, kunna köra till fjällen, kunna köra till Italien, ta med hela släkten, få plats med byrå, o.s.v. o.s.v.

Det är inte alltid man kan kombinera allt och många av kraven som man har på listan använder man kanske 1-2 gånger per år. Jag skulle säga att en elbil funkar för 95% av befolkningen, 360 dagar om året. Så istället för att leta efter drömbilen som inte finns, så är det dags att acceptera att elbilen är här för att stanna. Och den dagen man behöver nått mer så får man vara flexibel eller hyra en bil.

Alla dina krav fylls av en bensinbil och då kommer folk att köpa en sådan. Ingen kommer att hyra bilar i stor skala, det kommer aldrig hända. Då kommer folk att köpa en bil som uppfyller kunskaper de behöver.
Citera
2018-04-20, 19:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag har en kompis i Norge som köp en Tesla, en stor del subventionerat av Staten Norge och sin arbetsgivare, han säger att någon bil att ge sig ut någon längre sträcka på vintern inte är att rekommendera, men sommartid och inte allt för långa turer är den underbar.

Väldigt märkligt. Björn Nyland kör ut varor med sin Tesla MX mellan städerna Oslo, Trondheim, Bergen, Stavanger o.s.v. Detta gör han med släp både vinter och sommar.

Bra videor:
https://www.youtube.com/user/bjornnyland/videos
Senast redigerad av PeterNoster 2018-04-20 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in