2018-04-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Jag och min dotter körde förbi idag och där står en tavla på en tavelhylla med texten be happy. Men vad vi såg är den vit med svart text. Inte lätt att fota men har en bild. Det min dotter även såg är att det står en kaktus i det andra fönstret vid gardinen. Finns även en taklampa i det rummet med tavlan. Sen står där en "låda" från tex jysk ute på framsidan. Stolar i växthuset. Så hela huset är inte tömt. Och man ser upp till övervåningen från gatan. Jag satt i bilen när jag såg tavlan.

Det som mest förvåna mig efter all skrivelse är att man ser rakt in i trädgården från gatan men inte framsidan. Glömde titta om man ser in på bottenplanet. Den sönderslagna rutan är inte utbytt heller.

Här är bilden vi tog idag https://minfil.org/p6meg9e0ba/IMG_20180416_150458.jpg

Detta huset är mer insynsskyddat än familjens ;-) https://minfil.org/14m7gee6bc/IMG_20180416_151037.jpg

Såg du om det stod någon mer tavla på tavellisten? Om inte tycker jag tavlan står lite tokigt. Kan vara någon som flyttat den närmare fönstret. Lite eery ändå...
Citera
2018-04-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
”Missan” åkte väl dit och fotade tavlan eftersom en annan skribent beskyllde henne för att ljuga om dess existens?
Tack så var det. Idag skrev jag i ett annat inlägg
om det , tyvärr togs det inlägget bort för jag hade tagit upp vissa saker . Jag har stor respekt för denna familj .
Citera
2018-04-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Såg du om det stod någon mer tavla på tavellisten? Om inte tycker jag tavlan står lite tokigt. Kan vara någon som flyttat den närmare fönstret. Lite eery ändå...

Kunde inte se så långt in. Verkar som om den är satt för att kunna ses utifrån. Min dotter såg även taklampa men den såg inte jag. (Kan ha varit något mindre längre in)

Första kommentaren från dottern var : Va läskig
Citera
2018-04-16, 19:17
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag tror det kan vara det stora trädet som speglat sig så det såg ut som fläckar under bokstäverna.

Jag tänkte exakt samma sak när jag såg milla200:s sprillans nya bild. Det är väl en rimlig förklaring?
Citera
2018-04-16, 19:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Tack för tips om sökfunktionen! Det var detta "ursprungsinlägg" här ovan jag tänkte på, men även några snarlika därefter som jag också hittat tack vare sökfunktionen.

Det inlägget stämmer ganska bra med Scheele:s information samt vad Avd.9 fått till sig i PM.

Kan inte släppa Winborgs inlägg från mars (vet att jag tjatar) men kanske någon av er som känner familjen eller bor i Bjärred också har hört detta. Kan denna reaktion från O kommit när alla var döda?

Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Hej.

Ganska omgående efter denna händelsen uppdagades så fick jag höra av en person, att OH hade synts ute på uppfarten, helt apatisk och okontaktbar nästan. Han hade även stått och skakat tills en person som jag antar var granne eller åtminstone boende i närheten hade lyckats lugna ner honom. Då vänder han och går in i huset igen.
Jag har ingen aning om detta hände innan jul, i mellandagarna eller kanske kvällen innan alla hittades.

Kan det varit så att resten av familjen redan låg döda inne i villan?
Oavsett när detta hände så känns det ju som att han kanske var på väg att tappa förståndet eller något.
Min källa är för mig pålitlig men jag kommer inte försöka försvara mig när påhoppen kommer.
Jag har ingen mer info angående detta, så jag kommer inte kunna svara på eventuella följdfrågor.
Ta infon som ni vill.

För övrigt försvann avspärrningarna förra veckan och bägge bilarna försvann tidigare denna veckan.

Äsch vi kan ju diskutera tavlan ett dygn till
Senast redigerad av 57Emma 2018-04-16 kl. 19:39.
Citera
2018-04-16, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Har man mycket omkring sig så är det ganska naturligt att gå ner i vikt.Och hans chef och han var nära vänner!

Så O viktnedgång berodde på att han hade mycket att göra. Hur spelar O vikt in på att O och hans chef var nära vänner?
Citera
2018-04-16, 19:44
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Jag tror det kan vara det stora trädet som speglat sig så det såg ut som fläckar under bokstäverna.

Eller regndroppar på fönsterrutan ?
Citera
2018-04-16, 19:50
Medlem
Citat:
Det inlägget stämmer ganska bra med Scheele:s information samt vad Avd.9 fått till sig i PM.

Kan inte släppa Winborgs inlägg från mars (vet att jag tjatar) men kanske någon av er som känner familjen eller bor i Bjärred också har hört detta. Kan denna reaktion från O kommit när alla var döda?

Ja, ju mer jag tänker på det så tror jag faktiskt att detta kan ha skett i samma veva familjen var död/höll på att dö. Men det är bara vad jag tror.
Det har inte varit läge dom senaste gångerna jag träffat min källa att ställa fler frågor angående detta men ska försöka så snart som möjligt.
Citera
2018-04-16, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag vill lyfta upp detta som någon skrev för länge sedan, att Oskar skulle ha mått dåligt psykiskt och haft möjlighet att hamstra någon form av psykofarmaka eller liknande under hösten.

Denna person skrev något i stil med att han fått för sig att han mådde dåligt, eller fått en psykolog att gå på detta, och därmed kunnat hämta ut en hel del receptbelgda mediciner av något slag.

Minns någon detta inlägg? Annars får jag leta själv för det var en sak som slog mig angående detta men jag vill gärna läsa det inlägget igen först.

Pappa skall hjälpa dej.
Vad roligt att gammal info kommer till nytta igen.
Varsego, min sköna... Håll till godo

Ursprungligen postat av Chariter
Kortfattat( jag är trött, orkar inte maska namn så jag skriver mamma pappa barn istället):

Pappan och mamman tog gemensamt beslutet att avsluta allas lidande. Det togs för länge sedan. Döttrarna var självklart inte medvetna om detta.

Med tanke på allas tillstånd fanns det mycket tunga mediciner tillgängliga. Pappan hade dessutom hamstrat propavan och imovane som han lyckats få utskrivet då han påstått att han hade sömnsvårigheter.

Cocktails gjordes till de båda barnen så att de smärtfritt och ovetandes fick somna in (nej, man stryper inte eller knivmördar de man älskar som många tror här).

Föräldrarna övervakade barnen tills de säkert visste att deras hjärtan slutat slå.

Därefter tog mamman sin cocktail och pappan väntade in hennes sista andetag.

De hade kommit överens om att pappan, som var i bäst fysisk och psykisk form — skulle vänta till sist. När han slutligen var alldeles ensam kvar i huset tog han en ordentlig överdos med tabletter och därefter hängde han sig. Detta för att han skulle minimera risken att överleva om någon plötsligt skulle komma in och hitta honom.

Föräldrarna spelade in en film där de förklarade varför de tillsammans valt att avsluta sina och barnens liv. Döttrarnas smärtor och symptom skulle förvärras och ett sådant liv, förtjänar ingen att genomlida i väntan på sin död. Det är inte värdigt. I deras ögon var alltså detta en slags kärleksförklaring. De ville inte se sina barn lida mer i väntan på en långsam död.
Så det blev dödshjälp.

Jag tror det var mammans idé från början och att hon nu bestämt sig för att dö tillsammans med barnen. Pappan drogs med i tankegångarna då han inte heller orkade se sina barn lida, liksom hustrun. Det blev helt enkelt ” allt eller inget ”.

Over and out!
… [ Visa mindre ]

Det här inlägget skrevs redan den 19/1, alltså 10 dagar efter familjen hittades.
Stämmer väl överens med Avd.9:s nyligen skrivna inlägg/spekulation.
Kanske det var precis så det gick till.
Citera
2018-04-16, 20:03
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Ja, ju mer jag tänker på det så tror jag faktiskt att detta kan ha skett i samma veva familjen var död/höll på att dö. Men det är bara vad jag tror.
Det har inte varit läge dom senaste gångerna jag träffat min källa att ställa fler frågor angående detta men ska försöka så snart som möjligt.

Jätte fint om du gör det.
Jag kan tänka mig att det kan vara när han märker att cocktailen inte räcker på H så han får panik för det var kanske inte enl. planen.
Citera
2018-04-16, 20:09
Medlem
Citat:

Vi har vänt bladet vad gäller tavlan.

Jag reagerade precis som du när jag läste Winborgs inlägg. Bra att du plockade upp det igen!

Det är konkret information som kan behöva ventileras. Särskild med tanke på att, åtminstone jag, fått uppfattningen att O är en behärskningens man som kanske inte reagerar med stora gester samt inte offentligt. Jag tycker mig se starka känslouttryck och närmast en person i chock.
Citera
2018-04-16, 20:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Pappa skall hjälpa dej.
Vad roligt att gammal info kommer till nytta igen.
Varsego, min sköna... Håll till godo

Ursprungligen postat av Chariter
Kortfattat( jag är trött, orkar inte maska namn så jag skriver mamma pappa barn istället):

Pappan och mamman tog gemensamt beslutet att avsluta allas lidande. Det togs för länge sedan. Döttrarna var självklart inte medvetna om detta.

Det här inlägget skrevs redan den 19/1, alltså 10 dagar efter familjen hittades.
Stämmer väl överens med Avd.9:s nyligen skrivna inlägg/spekulation.
Kanske det var precis så det gick till.

Ja, det är inte alls omöjligt att det var på detta sätt. Tittade lite på Chariters historik - h*n är inte speciellt aktiv är och detta inlägg var det enda i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in