2017-10-13, 17:05
Medlem
Hej. Jag har nu tänkt byta upp mig från en Iphone 5C till antingen en Iphone 7 eller 8.
Vad är skillnaden på de två telefonerna? Är 8 mycket bättre?
En sak som jag irriterat mig på min 5C är att den tar dåliga bilder när det är lite skumt ljus men vad jag förstått är detta förbättrat på både 7:an och 8:an.

// Therese
Citera
2017-10-13, 18:19
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessss91
Hej. Jag har nu tänkt byta upp mig från en Iphone 5C till antingen en Iphone 7 eller 8.
Vad är skillnaden på de två telefonerna? Är 8 mycket bättre?
En sak som jag irriterat mig på min 5C är att den tar dåliga bilder när det är lite skumt ljus men vad jag förstått är detta förbättrat på både 7:an och 8:an.

// Therese

Om du tar mycket bilder så fundera på att byta upp dig till en iPhone 7+ (om inte storleken på luren är ett problem). Kameran är grym. iPhone 8+ har också en bra kamera men jag tycker inte den är värd det högre priset.

Står det mellan iPhone 7 och iPhone 8 (alltså inte +modellerna) så skulle jag valt 7 alla dagar i veckan. Den konner du vara nöjd med ett bra tag framöver.
Citera
2017-10-15, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Om du tar mycket bilder så fundera på att byta upp dig till en iPhone 7+ (om inte storleken på luren är ett problem). Kameran är grym. iPhone 8+ har också en bra kamera men jag tycker inte den är värd det högre priset.

Står det mellan iPhone 7 och iPhone 8 (alltså inte +modellerna) så skulle jag valt 7 alla dagar i veckan. Den konner du vara nöjd med ett bra tag framöver.

Tack för tipset. Hade tänkt mig dom lite mindre modellerna då jag tycker den storleken är lite mer praktisk.
Men då är de inte så mycket skillnad ändå så de är lönt att lägga 2000kr extra på att köpa den senaste.?
Hur är batteritiden på iphone 7? Läste nån stans att vissa intr var nöjda med den.
Citera
2017-10-15, 21:25
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessss91
Tack för tipset. Hade tänkt mig dom lite mindre modellerna då jag tycker den storleken är lite mer praktisk.
Men då är de inte så mycket skillnad ändå så de är lönt att lägga 2000kr extra på att köpa den senaste.?
Hur är batteritiden på iphone 7? Läste nån stans att vissa intr var nöjda med den.

Tycker själv inte att det är värt 2000kr upp till iPhone 8, om man jämför med 7:an. Beror ju såklart på hur man värderar sina pengar, men jag är mer än nöjd med min 7:a. Batteritiden är bra, jag använder min telefon väldigt mycket, mycket telefonsamtal, mail, sms, surf, internetdelning, mm. Den håller lätt ett par dagar innan jag måste ladda den.
Citera
2017-10-15, 21:35
Medlem
Citat:
Tycker själv inte att det är värt 2000kr upp till iPhone 8, om man jämför med 7:an. Beror ju såklart på hur man värderar sina pengar, men jag är mer än nöjd med min 7:a. Batteritiden är bra, jag använder min telefon väldigt mycket, mycket telefonsamtal, mail, sms, surf, internetdelning, mm. Den håller lätt ett par dagar innan jag måste ladda den.

Härligt att höra att du är nöjd med batteritiden. För man vill ju inte köpa en telefon som måste laddas 1-2 ggr på dag. 😅 Folk skriver så olika på recensioner på köp sajter så man vet inte vad man ska lita på.
Som det känns just nu så är jag nog mest inne på en 7:a ändå. För steget mellan 5:an som jag har nu och 7:an känns ändå väldigt stor så tror inte jag blir missnöjd. Håller med dig att 2000kr extra är väldigt mycket pengar, så för dom pengarna önskar man ju nått väldigt mycket bättre och det känns inte som att 8:an är så mycket bättre så att det är värt dom pengarna.
Tack så mycket för dina svar.
Citera
2017-10-16, 00:31
Medlem
Det är ingen jätteskillnad mellan 7:an och 8:an. Den största skillnaden är A11 bionic-chippet som ger lite bättre prestanda. Om batteritiden är viktig för dig kan du kolla på plusmodellerna som har bättre batteritid än standardmodellerna. iPhone 7 Plus och 8 plus har samma kamerateknik och identisk batteritid.

Du kan jämföra och se skillnaderna mellan de olika modellerna här:
http://www.mobilabonnemang.nu/artiklar/skillnad-iphone-x-iphone-8-iphone-7
https://www.apple.com/iphone/compare/
Citera
2017-10-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atl4s
Det är ingen jätteskillnad mellan 7:an och 8:an. Den största skillnaden är A11 bionic-chippet som ger lite bättre prestanda. Om batteritiden är viktig för dig kan du kolla på plusmodellerna som har bättre batteritid än standardmodellerna. iPhone 7 Plus och 8 plus har samma kamerateknik och identisk batteritid.

Du kan jämföra och se skillnaderna mellan de olika modellerna här:
http://www.mobilabonnemang.nu/artiklar/skillnad-iphone-x-iphone-8-iphone-7
https://www.apple.com/iphone/compare/

Tack. Vilka bra jämförelsesidor! Dom ska jag kolla in.
Citera
2017-10-24, 21:13
Medlem
Skillnaden är att på iPhone 8 kan du spräcka både fram och baksidan (glas) men på iPhone 7 är de bara framsidan.
Citera
2017-10-28, 00:27
Medlem
mr.demons avatar
Citat:

Hur lyckas du med det? Min drar som fan.
Citera
2018-04-15, 11:50
Medlem
8:an har bättre batteri o lagring standard, 32 resp 64 GB , min 7:a har standby 35 timmar ( oanvänd)
= dåligt av en telefon som är 18 månader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in