Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Jag tycker det är värre att som Dalaröpappan gjorde, elda upp sina inlåsta barn levande för att hämnas på mamman än att mörda sina sjuka barn för att man tror det är det bästa för dom. Bäst att tillägga att det är fel att mörda sina barn och båda fallen bör ge livstids fängelse.
Som sagt det finns kanske grader i helvetet. Nu tror jag inte den mördade 3 eller 5 åringen på Dalarö förstod varför någon ville deras död. Inte heller tror och hoppas jag att Agnes eller Moa förstod vad deras mördare hade kokat ihop och var på väg att göra innan de dödades.
Vi har fått veta att barnen på Dalarö skrek på hjälp, men vi har ingen aning om vad flickorna i Bjärred genomled.
Mord som mord och för offren är det nog varken klarlagt eller betydelsefullt varför det sker.
Och det måste väl ändå vara de utsatta brottsoffrens upplevelse som räknas när det gäller vad som är "värre" eller "mindre värre" som mordorsak?
Politiska motiv, berättigad svartsjuka eller berättigad hämnd eller för att någon inte ser barnets liv som värdefull - är helt ointressant som värde på hur mycket värre det ena eller andra mordet är.
I vart fall i mitt tycke.