2018-04-12, 23:39
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Teamet från OPCW som ska ta reda på grunderna för attacken ifråga befinner sig tydligen i Syrien precis nu. Vore rätt komiskt på nåt sätt om man kör ändå

Vad är OPCW för team? är det något man kan lite på? Tänker mig att dom finner att bevis för att Assad inte ligger bakom kemvapenattacken, kommer USA att godta det?
Citera
2018-04-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man behöver ju inte nödvändigtvis skjuta på de platser dessa utredare är.

Sant men det är ändå komiskt om man skjuter under pågående utredning.
Jag tänker mig en Monthy Python sketch:

- En rättsal med en anklagad.
- Åklagaren håller förhör.
- En soldat med gevär knatar in och siktar på den anklagade.
- Åklagaren: "vad håller du på med?"
- Soldaten: "Jag ska bara skjuta den anklagade, fortsätt ni med det ni håller på med."
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Betyder detta att en attack troligen är planerad och klar eller behöver det inte betyda ett skit? Många alarmister på Twitter verkar övertygade om att en attack kommer ske inatt.

Inatt är fönstret. I går em svensk tid fick amerikanska trupper på sin FOB i norra Jordanien order om att evakuera. Senaste dygnets retorik samt att momentum är helt borta om man väntar två dagar säger att det är nu eller aldrig under rådande förhållanden.
Senast redigerad av Svarta.Pantern 2018-04-12 kl. 23:46.
Citera
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Theresa May får klartecken för militär insats i Syrien

Den brittiska regeringen har gett premiärminister Theresa May klartecken att tillsammans med USA och Frankrike gå vidare med planerna på att agera militärt mot Syrien. Detta som ett svar på den misstänkta kemvapenattacken i lördags i staden Douma i Syrien.

Och Löfven och Wallström backar Theresa May igen? Eller är det inte väldigt tyst från det hållet? Vad gäller? Löfven? Finns säkert nån roll Sverige kan spela i konflikten. Icke krigförande roll som och hjälpa till och flyga hem lik också?
Citera
2018-04-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
Vad är OPCW för team? är det något man kan lite på? Tänker mig att dom finner att bevis för att Assad inte ligger bakom kemvapenattacken, kommer USA att godta det?

Jag tror det är detta:

https://www.opcw.org/news/article/opcw-will-deploy-fact-finding-mission-to-douma-syria/

Googlade bara nu. Vem som godtar vad i den här soppan vetefan.
Citera
2018-04-12, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har Sputnik news rapporterat om det eller? DN läsare indikerar på att du inte är insatt i FN rapporten, men det begriper du knappast. Så vad vill du diskutera din åsikt om FN rapporten eller rysk statsmedias rapportering om kemattackerna i Syrien? Du får skaffa dig någon med spann och spade som du kan tjafsa med för jag följer den här utvecklingen just nu, och vill diskutera om detta som sker just nu.

Du kan väl skicka en länk till artiklarna om kemvapenlagret som Sputnik, RT eller SANA rapporterar om.

Eftersom du följt tråden har du redan sett mina 5 tidigare länkar. Annars bara kika i posthistoriken. Du kanske lär dig något om läget.
Citera
2018-04-12, 23:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Eftersom du följt tråden har du redan sett mina 5 tidigare länkar. Annars bara kika i posthistoriken. Du kanske lär dig något om läget.

Nej, men det bidrar med ett gott skratt. Så vad Sputnik News och den ryska propagandamaskinen framför är inte direkt förtroendeingivande. Men har du andra länkar från trovärdigt håll som inte är statsstyrt av den ryska staten som betalar miljarder för sin propaganda kan det vara intressant.
Vad tror du Putin vill i säkerhetsrådet? Dra valsen om rödluvan och dom sju vita hjälmarna eller att säkerhetsrådet ska tro att barnen som gasats ihjäl i Syrien är terrorister?

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Så i princip de flesta med lite vett har fattat att det är rebellgrupperingar och inte Assad. Litet steg framåt. Dock har vi NATO-agenterna här inne som jobbar febrilt med att pussla ihop ett trasigt narrativ.
Vad du fattat är kanske inte direkt intressant eftersom det saknas en del underlag.
Citera
2018-04-12, 23:49
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Betyder detta att en attack troligen är planerad och klar eller behöver det inte betyda ett skit? Många alarmister på Twitter verkar övertygade om att en attack kommer ske inatt.

Det betyder att en attack kommer om USA bestämmer sig för det. Theresa May får agera på egen hand om hon tycker det är värt att dra igång en bombningskampanj tillsammans med USA mot Syrien.
Citera
2018-04-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Dessvärre tror jag även att det kommer att "regna" över Syrien också.

Att Trump har tagit sig tid.., tar jag faktiskt som att det blir mer bombande än vad vi tror. Förra gången gick det snabbt ifrån fördömande till själva anfallet.

Denna gång är även Frankrike och Storbritannien med..

Assad skall försvagas på allvar, likaså hans kontroll över landet som han har återtagit, det skall väck. Det är målet.

"Om" det blir så, så är jag "out" ifrån "the Trump-train". Det var "America first" och inte j-vla dyrbara äventyr i mellanöstern som bara skapar kaoz och ISIS-as.

Jag tror inte du är ensam. Många såg verkligen Trump som något helt nytt, men om han nu startar ett stort krig i Mellanöstern så framstår han bara som värsta sortens neokonservativ hök, som har bluffat sig till makten. Jag tror hans popularitet kommer att dyka som en sten och jag tror inte ens Alex Jones kommer att försvara honom längre.

Här är en annan nyhet på samma tema. Trump funderar på att ansluta USA till TPP igen, frihandelsavtalet som han fördömde och drog ut USA ur:

https://www.nytimes.com/2018/04/12/us/politics/trump-trans-pacific-partnership.html
Citera
2018-04-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du måste ha problem med läsförståelsen. Nej, det har jag inte och kommer inte att förespråka i detta läget öht. Bomba sönder är min åsikt.

Och vad ska vi göra åt det menar du? Min personliga åsikt är att Assad skulle bombats för många år sedan, så det är väl sent nu. Tro inte att Trump gillar det här det är republikanerna som tar honom i örat. Ryssland springer med lätta fötter nu och söker för att undvika krig. Dom ber om säkerhetsrådsmöte.
Bra att du förtydligar att du vill ha ett världskrig.

“Some men aren't looking for anything logical, like money. They can't be bought, bullied, reasoned, or negotiated with. Some men just want to watch the world burn.”

Känner du igen dig i de orden kanske?

Gång efter gång i tråden får du frågor ställda till dig och information serverad. Det enda du producerar i respons är din personliga uppfattning. Öppna ögonen!

Skulle May trycka på knappen ikväll så kan vi mycket väl se fram emot ett väldigt jobbigt decennium i Sverige och Europa. Alla våra kära inhemska IS-tjänare aktiveras och utlöser både ett och annat utöver det som ett världskrig naturligtvis orsakar.
Citera
2018-04-13, 04:42
Medlem
negrofobens avatar
Syrien känns ju just nu som ett perfekt ställe att testa lite nya vapen på!
USA:s kryssningsmissiler är garanterat vassare idag och det vore ju ett bra test om ryssarna ska försöka skjuta ner dessa?
De lär i så fall lyckats med nåt som ingen tidigare fixat.
Alla med huvudet ovanför axlarna förstår nog att USA och Nato är i dag de som sitter på vapnen!
Citera
2018-04-13, 05:01
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte du är ensam. Många såg verkligen Trump som något helt nytt, men om han nu startar ett stort krig i Mellanöstern så framstår han bara som värsta sortens neokonservativ hök, som har bluffat sig till makten. Jag tror hans popularitet kommer att dyka som en sten och jag tror inte ens Alex Jones kommer att försvara honom längre.

Här är en annan nyhet på samma tema. Trump funderar på att ansluta USA till TPP igen, frihandelsavtalet som han fördömde och drog ut USA ur:

https://www.nytimes.com/2018/04/12/us/politics/trump-trans-pacific-partnership.html

Kanske någon som har ett riktigt leverage på honom nu. Eller så har han varit "conttolled opposition" från start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in