Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Möjligen inom ramen för en kuppövning. Att de skulle göra så för att skydda en GM, nej då vill jag ha bevis på det innan jag funderar på det.
Nej kuppövningar av det slaget har jag aldrig hört talas om! Tycker att MVagripa har gett en inblick i hur det kan gå till med komplexa operationer och hur enkelt det är att dölja.
Vi såg ju vad som hände med nicet Scarfoot. Det ställs inga frågor med nyckelpersoner på rätt ställen. Tiden gör dock sitt till när de tappar makt och inflytande spricker det till slut.
Tänk på att om inte Ebbeaffären lett till att de fastna i tullen så hade inget av det kommit fram över huvud taget. DC3:n lyckades man mörka länge trots att mängder av personer kände de verkliga förhållandena. Smugglingarna på Estonia. Behöver jag fortsätta? Det finns säkert saker som passerat helt under radarn eller tror du att vi vet allt om dessa affärer, ubåtskränkningarna, Sosusstationen vid Understen, vapenexporten, Saudiaffären. Vilket är mörkertalet där?
Personligen känner jag till skandaler inom Politiken. Rosengrens "fester" på deppet. Spaning mot Offensivare (fullständigt olaglig) Tjänstemän som försnillat pengar utan att de avslöjats etc som allmänheten inte vet ett skit om trots att det är saker som är kända i ganska vida kretsar.
Men du har rätt i att det måste fram bevis även om det dolts skickligt. Vi kan inte tror, bara misstänka men ibland dyker det upp sådant som Panamadokumenten och utredningsläget för PU är nog relativt gott i det här fallet även om vissa kommer att sticka huvudet i sanden hela vägen.