2018-04-07, 20:10
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Eller annat uppdrag där det gällde att hålla objudna gäster borta och fria flyktvägar?

Möjligen inom ramen för en kuppövning. Att de skulle göra så för att skydda en GM, nej då vill jag ha bevis på det innan jag funderar på det.
Citera
2018-04-07, 20:11
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Du undviker frågan. Hur kan du veta vilka som tjänstgjorde i gruppen när inte ens PU verkar ha de uppgifterna. Du påstår dig ha enorma kunskaper om det här och då måste du ju vara insider i den kretsen 1986.

OK då kan du ju ange positioner både för dem till fots och vilka ev gropar och holkar man hade.

I sanning en omsvängning. Ett anonymt nätnic med stor insikt inom hemliga spaningar 1986 som driver svävade spår om NF med obekräftade och mycket märkliga motivbilder.

Kan vi inte en enda gång få ett svar av dig istället för nya lösryckta oneliners!
Självklart har PU uppgifterna om vem som var i Margareta E:s knarkspaningsgrupp, boboslacke

Konstigt att du inte vet det ?
Citera
2018-04-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Självklart har PU uppgifterna om vem som var i Margareta E:s knarkspaningsgrupp, boboslacke

Konstigt att du inte vet det ?

Nej det konstiga är att du påstår att du vet både det och samtligas längd, vikt och kroppsform och att du mörkar det samt kunskap om holkar etc men ändå vet att spanaren som skulle vara vd tunnelgatan inte var där när skotten föll.

Men som alltid svarar du inte på frågor och invändningar utan kommer med tomma statements och vänder till motfråga.

Tror du på fullt allvar att det finns någon enda som läser dina inlägg och påståenden som seriösa.
Citera
2018-04-07, 20:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorX
Det finns ett rykte som jag bara hört "en gång" och det är att tunnelgatan hade en roll i stockholms bögprositution, någon annan som har berätta mer om detta?

Jag såg några sådana inlägg i en tråd på "aktuella brott och kriminalfall" som handlade om en kille som blivit knivad vid platsen. Andra spekulationer var att det handlade om droghandel, dopingmedel eftersom det låg ett gym i närheten. Men om det stämmer, och huruvida detta också var fallet 86 har jag ingen susning om. Det var inte så länge sedan knivningen hände, ca ett år sedan kanske.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-04-07 kl. 20:35.
Citera
2018-04-07, 20:26
Medlem
FurirRevaers avatar
Kollade nyss på Hassel - privatspanarna. Vete tusan varför... Säkert något slags självskadebeteende.
Gav ju inget i sak men vem tusan var den där långe privatspanarn som liknade OP till utseendet och sprang omkring i en lisbethkappa och högtalare?

Bäst var nog slutet ändå, när dom är utelåsta från Dekorima och Sven Ane'r sitter därinne, döv för världen tills en hetsporre kastar en brandsläckare genom rutan så skärvorna flyger!
Citera
2018-04-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Möjligen inom ramen för en kuppövning. Att de skulle göra så för att skydda en GM, nej då vill jag ha bevis på det innan jag funderar på det.

Nej kuppövningar av det slaget har jag aldrig hört talas om! Tycker att MVagripa har gett en inblick i hur det kan gå till med komplexa operationer och hur enkelt det är att dölja.

Vi såg ju vad som hände med nicet Scarfoot. Det ställs inga frågor med nyckelpersoner på rätt ställen. Tiden gör dock sitt till när de tappar makt och inflytande spricker det till slut.

Tänk på att om inte Ebbeaffären lett till att de fastna i tullen så hade inget av det kommit fram över huvud taget. DC3:n lyckades man mörka länge trots att mängder av personer kände de verkliga förhållandena. Smugglingarna på Estonia. Behöver jag fortsätta? Det finns säkert saker som passerat helt under radarn eller tror du att vi vet allt om dessa affärer, ubåtskränkningarna, Sosusstationen vid Understen, vapenexporten, Saudiaffären. Vilket är mörkertalet där?

Personligen känner jag till skandaler inom Politiken. Rosengrens "fester" på deppet. Spaning mot Offensivare (fullständigt olaglig) Tjänstemän som försnillat pengar utan att de avslöjats etc som allmänheten inte vet ett skit om trots att det är saker som är kända i ganska vida kretsar.

Men du har rätt i att det måste fram bevis även om det dolts skickligt. Vi kan inte tror, bara misstänka men ibland dyker det upp sådant som Panamadokumenten och utredningsläget för PU är nog relativt gott i det här fallet även om vissa kommer att sticka huvudet i sanden hela vägen.
Citera
2018-04-07, 20:36
Medlem
Citat:
Vem avser du?

Personalen tyckte det var mycket konstigt. Vem det var det vet jag inte, det var en kommentar till mvagrippas förmodan att det borde funnits en medhjälpare inne i salongen.
Citera
2018-04-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Kollade nyss på Hassel - privatspanarna. Vete tusan varför... Säkert något slags självskadebeteende.
Gav ju inget i sak men vem tusan var den där långe privatspanarn som liknade OP till utseendet och sprang omkring i en lisbethkappa och högtalare?

Bäst var nog slutet ändå, när dom är utelåsta från Dekorima och Sven Ane'r sitter därinne, döv för världen tills en hetsporre kastar en brandsläckare genom rutan så skärvorna flyger!

Lisbetkaraktären spelas av B-skådespelaren och prästen Paul Fried från Halmstad. Varit med i Film Fur alle och Bäck. Mannen med ikonerna bland annat.

Han skådespelar alltså en "privatspanare". Intressant konsept eller hur att blanda riktiga (havererade privatspanare) och skådespelare som skall förstärka intrycket!

Ärligt eller ett elaborerat sätt att förlöjliga dem!
Senast redigerad av boboslacke 2018-04-07 kl. 20:47.
Citera
2018-04-07, 20:51
Medlem
FurirRevaers avatar
OK. Lite Dammegård över honom. Roland Hassel verkade lagom vissen, inte alls samma tryck som i de andra Hasselfilmerna... 😆 Det går snabbt utför med gamla mordutredare. Lite Ölvebro över hans vilsenhet... 😇
Citat:
Lisbetkaraktären spelas av B-skådespelaren och prästen Paul Fried från Halmstad. Varit med i Film Fur alle och Bäck. Mannen med ikonerna bland annat.

Han skådespelar alltså en "privatspanare". Intressant konsept eller hur att blanda riktiga (havererade privatspanare) och skådespelare som skall förstärka intrycket!

Ärligt eller ett elaborerat sätt att förlöjliga dem!
Citera
2018-04-07, 20:52
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer

Det är väl Paul Fried.

Det är en konstfilm. Måns Månsson är utbildad på Mejan. Filmen kan tyckas driva med privatspanare, ja palmespanare. Jag tycker den handlar om det otillfredsställande med att inte få svar.
Citera
2018-04-07, 20:52
Medlem
Den pluggade "start-pistol"/"start-revolver" som upphittades var av märket Arminius. Dessa gör också revolvrar för ammunition .357, t.ex. Arminius HW-357 även pluggade sådana.

Det finns också en med mycket lång pipa:
https://fahrzeuge.dorotheum.com/en/auctions/current-auctions/list-lots-detail/auktion/12580-sporting-and-vintage-guns/lotID/322/lot/2239302-revolver-arminius-mod-hw9st-kal-22-l-r.html?currentPage=11
Senast redigerad av professorX 2018-04-07 kl. 20:58.
Citera
2018-04-07, 20:58
Medlem
FurirRevaers avatar
Ja otillfredställd var väl känslan som infann sig...
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är väl Paul Fried.

Det är en konstfilm. Måns Månsson är utbildad på Mejan. Filmen kan tyckas driva med privatspanare, ja palmespanare. Jag tycker den handlar om det otillfredsställande med att inte få svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in