2018-04-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Skelleftehamnsmannen , som är anonym . Bör tilläggas att de två observationerna är de enda som offentliggjorts, kan finnas fler

Vittnet Ingrid ser även när kommissarie bil 1520 pratar i en walkie talkie, var hon bodde och var bilen befann sig har jag tappat. Förmodligen uppe på åsen.

Edit:

Samtidigt parkerar 300 meter väster om biografen
radiobil 1520 på trottoaren. Ingrid - vilkens
observationer återges i Sven Anérs bok
”Polisspåret” - undrar varför det inte sitter två
poliser i den här bilen utan bara en enda. Han talar
heller inte i sin polisradio utan i en walkie-talkie. På
mindre än tio meters avstånd ser Ingrid en stor
elektronisk installation i bakvagnen på bilen. Efter
orden: ”Jaså där borta!” kör bilen därifrån med en
rivstart.
Senast redigerad av MbmA 2018-04-03 kl. 18:33.
Citera
2018-04-03, 18:33
Medlem
Tänk att faktiskt så mycket idag pekar mot att det är möjligt att de som möjliggjorde mordet också utredde det. Vilken mardröm för LP.
Citera
2018-04-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styckjunkaren
En man som jag kände ganska väl berättade tidigt för mig om övningen och sitt
deltagande. Något senare när han fått budet från ÖB om munkavle vad gällde
övningen hörde han av sig till mig och avtvingade mig löftet att aldrig yppa hans
namn. Han är numera avliden, dock inte under några mystiska omständigheter.
Jag är rätt säker på att t ex Borgnäs och Wall har fått tips om övningen.

Fick vi någon klarhet i detta?
Citera
2018-04-03, 18:43
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Vittnet Ingrid ser även när kommissarie bil 1520 pratar i en walkie talkie, var hon bodde och var bilen befann sig har jag tappat. Förmodligen uppe på åsen.

Edit:

Samtidigt parkerar 300 meter väster om biografen
radiobil 1520 på trottoaren. Ingrid - vilkens
observationer återges i Sven Anérs bok
”Polisspåret” - undrar varför det inte sitter två
poliser i den här bilen utan bara en enda. Han talar
heller inte i sin polisradio utan i en walkie-talkie. På
mindre än tio meters avstånd ser Ingrid en stor
elektronisk installation i bakvagnen på bilen. Efter
orden: ”Jaså där borta!” kör bilen därifrån med en
rivstart.

Konstnären Sunniva Thelestam ser detta i sin bostad på Drottninggatan nere vid Centralbadet . Lutar åt att hon lämnar sitt vittnesmål efter Hans Holmers WT-efterlysning , men är inte säker, kolla gärna.

Hur som helst påminner ST om Ulla när det gäller PUs ljugande och krumbukter om vad hon sett. Tyder på att det kan varit något viktigt men också på att det inte är en planerad konspiration bakom ljugandet. Förklaringarna är famlande och karaktäriseras i mina ögon att man drar till med vad som låter bra för stunden .
Senast redigerad av mvagrippa 2018-04-03 kl. 19:02.
Citera
2018-04-03, 18:46
Medlem
Något vittne har ju sett stor comradio med bladantenn. Polisen hade väl sådana...
Citera
2018-04-03, 18:55
Medlem
En ytterst skrämmande tanke , att människor som medverkade till mordet i bakgrunden, också skulle haft möjligheten att utreda mordet.

K*j H*hne skrev i en facebookgrupp tidigare i dag med andra ordalag att HH var inkompetent.
Kanske utredningen var blockerad redan från typ 23,30 den 28 feb.
Citera
2018-04-03, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av professorX
Det var han ju bevisligen på 50-talet.
Exakt. Tydligen är det skillnad på förräderi och förräderi.

Viktigt att komma ihåg.
Citera
2018-04-03, 19:10
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tänk att faktiskt så mycket idag pekar mot att det är möjligt att de som möjliggjorde mordet också utredde det. Vilken mardröm för LP.

Som jag skrivit förut ser jag inget märkligt med Lisbeth Palmes agerande under mordnatten. Konstigheterna börjar i förhöret på lördagseftermiddagen där de två GM plötsligt halveras. Allt som kan komma fram om lördagsmorgonen/förmiddagen är av värde. Någonstans och av någon har LP fått info som ställer det mesta på huvudet. Det är vad jag tror och håller med dig om att är det så måste det varit förfärligt för LP.
Citera
2018-04-03, 19:12
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Exakt. Tydligen är det skillnad på förräderi och förräderi.

Viktigt att komma ihåg.

Var finns bevisen för att OP var en CIA-asset?
Citera
2018-04-03, 19:18
Medlem
Inte utan att man skulle vilja vara med i KPs team nu. Bara att kräva ut handlingar och bestämma vem av dem som finns kvar man skall höra när. Gissar att det finn fler än Nässen som vill berätta.
Citera
2018-04-03, 19:31
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderfemtiotre
Vilka identifierade personer - påstas - eller de facto - har - tillfrågat någon annan person om denne kan tanka sig att skjuta OP?

T.ex "Rickard" nertill, det vill säga O+++r A. Lakso som tillfrågade A (fortfarande oidentifierad?), en annan åkeriägare i Lulea, i slutet av 1985 om han var beredd att agera vapenavtryckare i attentatet?

- Kloverknekt, ar annan som sags ha scoutat drakmordare, finns det fler?

Eventuella samband sinsemellan ovannamnda och/eller med andra frilansande vandrings"patrioter" Barbro/SB etc?

Det sker konstigheter för tre personer som varnar om risken för ett attentat mot Olof Palme. trion förvarnar personer inom socialdemokratin , relativt nära OP. inget görs.

Ivan von Birchan utpekas av av Lev Morozov som den person som kommer ut ur den nyss mördade Peter Imre Virags lägenhet. Inget tyder på att IvB utförde dådet.

Anders Larsson mår uppenbarligen mycket dåligt i MOPs kölvatten och dör ung, 51år . Både före och efter MOP har han övervakats både av SÄPO och SSI, i sistnämnda fallet av Joel Haukka.

Jörgen B blir inte trodd när han går till kommunalrådet Henry Eriksson. Den sistnämnde blir dock osäker och kontaktar anonymt Leif Carlsson på SAPs partiexpedition och vidarebefordrar vad JB berättat. LC varnar inte OP och det gör inte heller hans sambo gatuborgarrådet Inger Båvner som fick motta IvBs tips om hot.

Vi får inte heller glömma Cenneth Neilberg som påstod att Milan Heidenreich erbjudit honom en miljon för att klippa OP. CN är en känd gangster och Milan var bl a verksam i konstbranschen där nästan alla är skojare . Ändå får Milan resesällskap i månadskiftet augusti/september 1985 mig att höja på ögonbrynen.

Till Zûrich åker Rikskrims chef Tommy Lindström, hans medarbetare Lars Thonander och Thord Modin. Skandias ex-polis till säkerhetschef, Per Häggström och nämnde Milan för att skaffa tillbaka stulen konst. Det är allstå en av PUs ledande män ,två nära medarbetare, Skandias säkerhetschef ,som skulle göra en "Husundersökning" på Stig Engströms kontor ,och utpekade MOP anstiftaren Milan som sammanstrålar i joddlarmetropolen.

Som inte det skulle vara nog så träffas PH, Turbo och Milan i Skandias kassavalv för att ersätta Milan med sexsiffriga belopp, enligt uppgift för återfunnen konst, veckan efter MOP.

http://runeberg.org/palmenytt/1994/0156.html

Utveckla gärna angående Lakso!
Senast redigerad av mvagrippa 2018-04-03 kl. 19:35.
Citera
2018-04-03, 19:33
Medlem
Public Enemys avatar
Jag tippar på att någon i Contra-gänget är ansvarig för skotten.
Senast redigerad av Public Enemy 2018-04-03 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in