2018-03-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu börjar jag bli förvirrad igen. På ena sidan har vi Elli som hela tiden hävdat hur bra och duktig O var sedan dyker Missan upp och har bara positivt att säga om Hanna. Synd att dessa två hela tiden går om varandra. Avfärdar ingen av de två. Sedan för ännu mer förvirring iaf i min hjärna dyker Rockkungen upp . Rockkungen lutar mer åt Missans håll. Jag håller Rockkungen som mycket trovärdig. Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg men det verkar som mycket börjar klarna på något sätt. Eller i vart fall dra åt ett håll
Jag tycker att det är konstigt att de som vet något vet så lite. Jag avfärdar inte deras uppgifter, men jag tycker det är knepigt att de inte vet mer. Tänker bara utifrån mig själv om jag kände till en familj eller familjemedlem eller rörde sig i någon krets där de också fanns med så borde man hört en hel del skvaller - eller bara prat om familjen. Som man pratar bland bekanta eller grannar osv. Om man var ganska nära familjen skulle man väl eventuellt veta mer? Men jag är också förvirrad. Jag tycker också å andra sidan att Missan, Elli och Rockkungen verkar tillförlitliga.
Citera
2018-03-29, 20:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om han odlade hipsterskägg så passade mössan.
Eller också hade han sin bönestund.
Citera
2018-03-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Städerska el inte....
Låt oss ponera att orten, i stället för Bjärred hette Rosengård.
Pappan , istället för Oskar Henkow, Mohammed...
Papans yrke istället prof. , busschaufför.
Vi säger att pappa Mohammed vill ha sina barn hemma från skolan av nån anledning. Han skaffar några intyg. Innan dess låter han barnet ha lite frånvaro för trovärdighetens skull. Skulle nån skolrektor lyssna på honom?
Han och hans intyg över barnens s k sjukdomar skulle ifrågasättas direkt. Så enkelt är det .
Nu vill jag klargöra att jag är själv utrikes född. Skulle aldrig driva med nån av annan härkomst b

Vaddå skaffa några intyg?
Finns det sjukintyg från en läkare är väl rektor/skola skyldiga att respektera det, tills det ev. kan förklaras ogiltligt. Finns det dubier måste så klart en förklaring krävas, men tillsvidare måste väl lakarutlåtandet ändå gälla.
I Sverige är det väl bara Försäkringskassan som fåt friskförklara vem som helst på distans.
Citera
2018-03-29, 20:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Han kanske skyddade hjässan mot solens strålar helt enkelt.
Vem vet, där var kanske folie på insidan😱
Det kan ju ha funnits strålning från elementen också; det var kanske därför de så småningom helt stängdes av?
Citera
2018-03-29, 20:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tycker att det är konstigt att de som vet något vet så lite. Jag avfärdar inte deras uppgifter, men jag tycker det är knepigt att de inte vet mer. Tänker bara utifrån mig själv om jag kände till en familj eller familjemedlem eller rörde sig i någon krets där de också fanns med så borde man hört en hel del skvaller - eller bara prat om familjen. Som man pratar bland bekanta eller grannar osv. Om man var ganska nära familjen skulle man väl eventuellt veta mer? Men jag är också förvirrad. Jag tycker också å andra sidan att Missan, Elli och Rockkungen verkar tillförlitliga.

Jag håller med dig men sedan vet säkerligen Rockkungen mer, har dock stor förståelse för att man inte berättar allt h*n vet.
Till Rockkungen jag beklagar sorgen och jag hoppas att ni så småningom kommer att få de flesta frågetecken uträtade. Önskar dig en så Glad Påsk som det bara går.
Citera
2018-03-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan ju ha funnits strålning från elementen också; det var kanske därför de så småningom helt stängdes av?
Bra att vi äntligen fick ett svar på gåtan med elförbrukningen från familjens vänkrets för då vet vi att det är sant. Dom känns ju helt trovärdiga.
Citera
2018-03-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ska man tro somliga så är det det enda som utrikes födda gör hela tiden... Eller hur?

Man är ansvarig för sin egen heder. Andras får andra sköta.

Karma kommer äta upp dig förr snarare än senare. Livet är kort. Det egna livet, livet, vill säga.

Skammen är däremot lång.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men att driva med en svensk går bra?

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tysk invandrare med judiskt-klingande namn, för att vara noga. Fjärde-femte generationens invandrare.

Eller vänta nu? Var namnet taget för att antyda lite nordtyska anor? Jag minns inte.
Ursäkta, men jag har missat något.
Vänligen upplys mig!
Citera
2018-03-29, 20:52
Medlem
Jag har svårt för folk som driver i denna tråd. Den som skriver om hipsterskägg , böne...
Oskar är också död. Allt är tragiskt. Så släp er oförskämda attityd
Citera
2018-03-29, 20:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
När jag såg Hanna ute med Moa så märktes det direkt att dom hade en fin relation. Oskar och Moa hade också en fin relation. Men Oskar var annorlunda än Hanna. Lite omänsklig . Kantig. Det finns många kantiga människor som aldrig mördar. I hans fall tror jag att han blivit enormt deprimerad. Vet inte varför. Oskar var lite av en övermänniska. En perfekt människa.
Som allting som han gjorde , gjorde han det också välplanerad. Jag tror också storhetsvansinne spelar roll.
Alla söker efter honom pga den stora konferensen. Han blir prof efter sin död.
"Kantigheten" kan stå för en viss blyghet. - OH verkar annars ha betraktats som ödmjuk till sin natur, och som en vänfast person - och något "storhetsvansinne" kan ej skönjas. - Enligt en kollega ska hans "sämsta" egenskap ha varit att han prioriterat sina döttrar på bekostnad av ett och annat seminarium.

Han blev ej professor "efter sin död"; hans ansökan lades pga hans död till handlingarna och kunde av lättbegripliga skäl ej behandlas.
Citera
2018-03-29, 20:58
Medlem
Citat:
"Kantigheten" kan stå för en viss blyghet. - OH verkar annars ha betraktats som ödmjuk till sin natur, och som en vänfast person - och något "storhetsvansinne" kan ej skönjas. - Enligt en kollega ska hans "sämsta" egenskap ha varit att han prioriterat sina döttrar på bekostnad av ett och annat seminarium.

Han blev ej professor "efter sin död"; hans ansökan lades pga hans död till handlingarna och kunde av lättbegripliga skäl ej behandlas.
Jag har tyckt om familjen.Hade respekt för dom.
Jag har bara svarat på en som frågade varför jag tror att det var Oskar. Det är bara min åsikt.
Alla i familjen är döda nu. Och jag tål inte att vissa här skriver om Oskar ” hipster skägg etc”.
Oavsett vem som dödade vem , så gillade jag familjen
Citera
2018-03-29, 21:06
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Eller också hade han sin bönestund.
Den stora frågan är. Om den svarta mössan var på hela tiden. Eller bara vid ett tillfälle. Kanske var den på pga en analkande förkylning och pga känsla av frusenhet. Kan också ha uppstått utslag eller eksem i hårbotten som dolts av den svarta mössan.
Eller så var den svarta mössan nyinköpt och skulle ”gås” in. Den var skön att ha på. Eller var den svarta mössan ett tecken på vad som skulle ske? Mm.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-29 kl. 21:11.
Citera
2018-03-29, 21:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag har tyckt om familjen.Hade respekt för dom.
Jag har bara svarat på en som frågade varför jag tror att det var Oskar. Det är bara min åsikt.
Alla i familjen är döda nu. Och jag tål inte att vissa här skriver om Oskar ” hipster skägg etc”.
Oavsett vem som dödade vem , så gillade jag familjen
Tror säkert att OH hade både självdistans och humor - så en och annan bönematta hade han nog bara bemött med lite religionsanpassad statistik. - Och hipsterskägget hade han säkert sett som ett välbehövligt komplement till det han saknade under sin svarta mössa.

Såväl HB som OH plus deras två döttrar framstår (vid en distansbedömning) som mycket sympatiska: var och en på sitt sätt. - Och som en av rektorerna sagt: "Det här fanns inte på kartan."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in