2018-03-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Rätta mig om jag har fel men visst har Hylin en vänskaplig koppling till Donald F? Om ja, då vet vi vilken vinkel dokumentärserien kommer att fokuseras på—CP

Stämmer
Citera
2018-03-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Stämmer

Det kan man kalla bad timing och kanske ett stort misstag av dem.
Citera
2018-03-28, 21:34
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
En konspiratoriskt lagd person skulle säga att tajmingen är misstänkt, att betalningen inte rör återfunnen konst. Snarare en bulvan som lämnar över blodspengar till en annan bulvan. Men det skulle jag naturligtvis aldrig säga.

yepp här får man nog hata slumpen och tycka att det är märkligt...
Citera
2018-03-28, 21:50
Medlem
https://m.imdb.com/title/tt7521504/

Med tanke på nya dokumentären om palmemordet så kommer filmen om Svartenbrandt i aug. Men det är väl mest jag som tänker på det... 😉
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-28 kl. 21:53.
Citera
2018-03-28, 22:14
Medlem
Mördaren/mördarna måste haft makt att manipulera Sigge Cedergrens avlyssning, eller
finns det någon annan anledning till manipulationen.
Del 1
Del 2
Citera
2018-03-28, 22:16
Medlem
hehehos avatar
FYI: någon frågade för ett tag sedan vem som handgripligen hindrade mig att ställa frågor om MOP till Tuten. Det var Ch*ister Olsé*.
Citera
2018-03-28, 22:31
Medlem
Hur troligt är det att nuvarande PU är nåt på riktigt på gång? Frågan går Ut till alla såklart men men särskilt till Dom stora. Dvs Bobo, Heheho, Iesho. Ber om ursäkt om jag glömt nån stor!

Visste det! Den allra bästa! Förlåt Mvagrippa! Dig ja läser mest
Senast redigerad av WesternPineridge 2018-03-28 kl. 22:33. Anledning: Glömde..
Citera
2018-03-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Mördaren/mördarna måste haft makt att manipulera Sigge Cedergrens avlyssning, eller
finns det någon annan anledning till manipulationen.
Del 1
Del 2

Det som slår en är att den som lyssnar på polisradion som meddelar Sigge vad som hänt säger att han lyssnade på en hemlig polisspaning när den bröts av anropen om mordet.

Där fanns alltså en spaningsoperation som var "pågående".
Citera
2018-03-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WesternPineridge
Hur troligt är det att nuvarande PU är nåt på riktigt på gång? Frågan går Ut till alla såklart men men särskilt till Dom stora. Dvs Bobo, Heheho, Iesho. Ber om ursäkt om jag glömt nån stor!

Det är mycket troligt. Om det sedan är så att det bli hela sanningen så här långt efteråt återstår att se. Finns ju några som DF och någon eller några inom Knarket som kan brännas ganska enkelt nu för att skydda något större vilket jag varnade DF för för länge sedan. Hans ev duperingsförmåga biter nog inte så bra på proffsutredare. Knappt ens på krogen.
Citera
2018-03-28, 22:47
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesternPineridge

Visste det! Den allra bästa! Förlåt Mvagrippa! Dig ja läser mest

Men minst två förhör i veckan plus annan uppståndelse nystar man ordentligt i något. Men det kan falla platt som det gjort så många gånger innan.
jag ger det ändå 90% chans att man har något på gång. Sådana kvarnar mal dock långsamt så 1-5 år är en kort tidsperiod för en sådan utredning.
Citera
2018-03-28, 22:58
Medlem
FurirRevaers avatar
Dvs, om inte hela Norrmalm kryllade av knarkspan i fler än en insats, då är snacket om att den avbrutits före mordet eller att en spanare drog hem med största sannolikhet rent skitsnack.

Det vet de som deltog naturligtvis och oavsett kännedom eller deltagande i brott så måste de knipa käft. Kan de inte undgå att det kommer fram att de var där, då är det dags för plan B: vi var där, såg mordet men kunde inte ingripa. Och jovisst var det CP.

Verkar som det kan vara det som rullas ut nu med Hylins senaste skapelse. Vi får se.

Och detta har ju Dahlsten också varit inne på, att WT som iakttagits ska ha varit knarkspan.
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det som slår en är att den som lyssnar på polisradion som meddelar Sigge vad som hänt säger att han lyssnade på en hemlig polisspaning när den bröts av anropen om mordet.

Där fanns alltså en spaningsoperation som var "pågående".
Citera
2018-03-28, 23:02
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
FYI: någon frågade för ett tag sedan vem som handgripligen hindrade mig att ställa frågor om MOP till Tuten. Det var Ch*ister Olsé*.

Före detta SÄPO som också hade lite kopplingar mot UD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in