Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Är det någon som läst Tommy Lindströms bok "Mitt liv som snut"
Är det någon som har mera kunskap om Tommy L av trådläsarna?
Medan Holmer och Ölvebro ofta var i rampjuset av naturliga skäl, så är det betydligt svårare att veta vad Tommy Lindström gjorde och hade för inflytande på olika polisiära saker när det gäller Palmeutredningen.
Tommy L flög under radarn betydligt bättre än HH och Ölvebro kunde/ville göra.
Enligt Palme nytt 1996/3
http://runeberg.org/palmenytt/1996/0127.html
" Tommy L visste redan 05,22 på morgon 1 feb om mordet på på Tommys 41 årsdag.
Men anlände till sin arbetsplats på Kungsholmen kl 11,30"
"Beskrivningen av hur LP ska ha förhörts av två spanare 24 april 1986 samt av Tommy L och en
spanare
5 och 6 maj strider flagrant mot huvudprotokollet i Christer Pettersson utredningen."
Tommy Lindström nämns också av Lingärde.
När vi kommer in på
Tommy Lindström tycker jag turerna m Milan är de märkligaste.
I månadsskiftet augusti/september 1985 åker TL till Zürich för att få hem stulen konst . Den som ska hjälpa honom med detta är ingen mindre än
Milan Heidenreich. För den konspiratoriskt lagde blir sällskapet ännu mer intrikat då Skandias representant på resan är säkerhetschefen med SÄPO-bakgrunden,
Per Häggström, känd från samtalet med
Erik Skoglund om en ev "
husrannsakan" hos
Stig Engström.
Nog är det lite intressant att Tommy-Turbo drar till Schweiz med en person som av två andra personer,
Alf Enerström och
Cenneth Neilberg, pekats ut som tänkbar anstiftare till MOP. I synnerhet som SÄPO/Rikskrim-informatören, Milan(M), slutar sina dagar i en mystisk singelolycka på E6an utanför Ängelholm de första dagarna i maj 1992.
Veckan efter MOP utbetalar Häggström ett sexsiffrigt belopp från Skandia till Milan. Enligt TL så är det ersättning för den stulna konst som återfunnets genom tjeckens försorg. Om detta och en hel del till berättar TL i
"Mitt liv som snut" . En bok full av krystade och fantastiska förklaringar till sitt handlande eller som i fallet med MOP, brist på handlande. När TL är hemma och påstår att han på sin 41-årsdag är hemma och leker "hitta innebandyklubba" med sin små söner istället för att kasta sig in till det mest spekatakulära brottet i sverige sedan 1792 tror jag honom inte. Det blir för dumt.