2018-03-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biooid
Jag kommer i alla fall att undra varför inte WT-männen förföljde GM för att se vart han tog vägen trots att de var så många och hade bra kommunikationsmöjligheter för att kunna genskjuta osv.

Vet du vem WT-männen är då?
Jag tror de är GM:s kompisar.
Citera
2018-03-26, 14:25
Medlem
Citat:
Den här tråden är över 8000 sidor. Det är inte alls lätt att sätta sig in i vad som redan diskuterats och vad ni kommit fram till. Jag skulle verkligen vilja ha en en historik över den här tråden; en sammanfattning, kanske 1000 sidor åt gången. Det skulle vara väldigt nyttigt men ett enormt arbete och lite svårt för alla som redan är "gm" till tråden. Kanske måste det göras tillsammans, eller av fler?

Den senaste komissionen tror jag kritiserade PU för att man inte gjort några skriftliga sammanfattningar av vad man kommit fram till. Samma gäller den här tråden.

Håller med. Det tar mycket lång tid att sätta sig in i saken för oinsatta och tyvärr finns inga genvägar. Själv har jag läst tusentals dokument, böcker och forskat själv i mång många år. De flesta är intresserade mest av att marknadsföra sin tro. Ingen bra sammanfattning finns egentligen.
Citera
2018-03-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jadu. VAD ska jag göra?
Gå ut med att PU lurat mig?
Vännen PU delar inte med sig av information till uppgiftslämnare. Det hör liksom inte till rutinen att göra det.

Därför vet vi av erfarenhet att alla som påstått det genom åren har visat sig fabulera.
Citera
2018-03-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Håller med. Det tar mycket lång tid att sätta sig in i saken för oinsatta och tyvärr finns inga genvägar. Själv har jag läst tusentals dokument, böcker och forskat själv i mång många år. De flesta är intresserade mest av att marknadsföra sin tro. Ingen bra sammanfattning finns egentligen.

Jag tror att det är svårt eller meningslöst att försöka sammanfatta hela mop i en bok eller text utan att hamna i något spår. För det tror jag kanske en wiki vore bättre.

Det jag efterlyser är en sammanfattning av just den här tråden; spår ni kunnat avfärda, vad ni enats om, och argumenten för och emot det ni inte kunnat enas om.
Senast redigerad av biooid 2018-03-26 kl. 14:35.
Citera
2018-03-26, 14:33
Medlem
Citat:

Folk kan lyssna på Dan Hörnings podd som är neutral.
Jag har tex inte börjat kolla upp saker förrän år 2015. Alltså jag var född 1986 :-)
Citera
2018-03-26, 14:35
Medlem
Citat:
Vännen PU delar inte med sig av information till uppgiftslämnare. Det hör liksom inte till rutinen att göra det.

Därför vet vi av erfarenhet att alla som påstått det genom åren har visat sig fabulera.

Ja du tror det du. Det beror ju på vad uppgiftslämnaren berättar. Allt är inte som du säger alltid.
Citera
2018-03-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Vet faktiskt inte men det såg konstigt ut, det håller jag med om.

Vi får hoppas att någon med prenumeration på inblick kan meddela eventuellt övrigt innehåll.

En artikel som inte ligger bakom betalvägg är den här. Och den har väl så att säga samma tendens som "Sovjetspåret", dvs OP satte tydliga gränser mot Sovjet och var mer västvänlig än vad som framkommit tidigare (i viss rapportering vill man tillägga).

http://www.inblick.se/opinion/2018/03/08/bilden-av-olof-palme
Citera
2018-03-26, 14:38
Medlem
Citat:
Jag tror att det är svårt eller meningslöst att försöka sammanfatta hela mop i en bok eller text utan att hamna i något spår. För det tror jag kanske en wiki vore bättre.

Det jag efterlyser är en sammanfattning av just den här tråden.
Den här tråden med länkar och hänvisningar till externa källor innehåller allt både relevant och ickerelevant. Basläsning är Poutiainen, Wall, och orginalförhör mm som finns hos lennart remstam.
Citera
2018-03-26, 14:46
Medlem
Citat:
Folk kan lyssna på Dan Hörnings podd som är neutral.
Jag har tex inte börjat kolla upp saker förrän år 2015. Alltså jag var född 1986 :-)
Jag har läst det mesta under 30 års tid och diskuterat och eller samarbetat med alla namnkunniga från Aner och framåt inklusive Tore Forsberg och till och med Donald. Både kring sådant som är offentligt känt och sådsnt som bara seriösa insatta har tillgång till under tysthetslöfte.

Dessutom forskat själv kring vissa saker.

Det ger en viss överblick.
Citera
2018-03-26, 14:47
Medlem
Citat:
Den här tråden med länkar och hänvisningar till externa källor innehåller allt både relevant och ickerelevant. Basläsning är Poutiainen, Wall, och orginalförhör mm som finns hos lennart remstam.
Och Granskningskommissionens rapport?
Citera
2018-03-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ja du tror det du. Det beror ju på vad uppgiftslämnaren berättar. Allt är inte som du säger alltid.
Nej lyssna på KP och LGWP. Utredare lämnar aldrig ut information de samlar in information.

Allt annat är tjänstefel.
Citera
2018-03-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Och Granskningskommissionens rapport?
Yepp den kan ge överblick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto