2018-03-25, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Då ligger föreningen bara på - 39 000 för Dans flytt.

Jag undrar hur planen ser ut när de nått målet 1 000 000. Frågan är om det egentligen är möjligt att hitta en lämplig fastighet för summor under miljonen, visst kan man hitta en liten villa i bra skick på sina håll men ska det vara ett hus där man kan hålla möten för mer än 20 pers samtidig krävs det ju något större.

Funderat mycket på hur säkerhetsarrangemang kommer se ut. Kommer nog krävas ordentligt skalskyds runt fastigheten.

Tror det kommer bli lite som med första bilen, man köper något billigt och ruffigt som ändå kommer bli sönderkört eller uppbränt av AFA, sedan när de haft ett par träningshus, löst säkerhetsfrågorna och blivit varma i kläderna slår de till på stort.
Citera
2018-03-25, 16:01
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Ändå får man inte som medlem i DFS läsa svegots plusartiklar, jag har skrivit det förut men det stör jag mig fortfarande på.
Ja, jag har inte tänkt på det tidigare. Men visst är det märkligt. För DFS-medlemskapet får man ju i princip ingenting – inte ens är man med och finansierar Svenskarnas Hus. Det enda man får är väl ett plastkort och möjligheten att närvara på årsmötena. Så då känns det väl rimligt att man skulle få ta del av SveGOT som man via DFS är med och finansierar indirekt.
Citera
2018-03-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ja, jag har inte tänkt på det tidigare. Men visst är det märkligt. För DFS-medlemskapet får man ju i princip ingenting – inte ens är man med och finansierar Svenskarnas Hus. Det enda man får är väl ett plastkort och möjligheten att närvara på årsmötena. Så då känns det väl rimligt att man skulle få ta del av SveGOT som man via DFS är med och finansierar indirekt.
I princip ja, man får väl ta del av olika kampanjer att engagera sig i som kommer lanseras i framtiden (tror jag).
Man vet ju inte än vart det här kommer bära eftersom det är så nytt, om 20 år kanske man är oerhört stolt av att vara en del av det fria Sverige.

Sjukt less bara på att Dan ska sitta och hitta på nya projekt och blanda in sin privata ekonomin på bekostnad av mina pengar, som jag sen inte ens kommer få ta del av. Istället får man mail och uppmaningar att man ska swisha in mer pengar och ta del av nya projekt. Annars är man minsann inte nationell på riktigt.

Men men, kunde Jim Jones så kan väl Dan. Kanske blir ett Jonestone i dom norrländska skogarna.
Senast redigerad av herrwille 2018-03-25 kl. 17:56.
Citera
2018-03-25, 18:55
Medlem
Citat:
I princip ja, man får väl ta del av olika kampanjer att engagera sig i som kommer lanseras i framtiden (tror jag).
Man vet ju inte än vart det här kommer bära eftersom det är så nytt, om 20 år kanske man är oerhört stolt av att vara en del av det fria Sverige.

Sjukt less bara på att Dan ska sitta och hitta på nya projekt och blanda in sin privata ekonomin på bekostnad av mina pengar, som jag sen inte ens kommer få ta del av. Istället får man mail och uppmaningar att man ska swisha in mer pengar och ta del av nya projekt. Annars är man minsann inte nationell på riktigt.

Men men, kunde Jim Jones så kan väl Dan. Kanske blir ett Jonestone i dom norrländska skogarna.

Ungefär hur mycket har du donerat till det där projektet sammanlagt? Jag gillar inte att vara "that guy" men när en försäljartyp som Dan hoppar från ett projekt till ett annat, ber ständigt om pengar och som dessutom blandar in sin egen privata ekonomi i det hela... det låter inte bra och luktar skumt.

Jag säger det för att jag hatar alla dessa nya projekt som kommer och går, som folk donerar mycket pengar till, för att sedan bara upphöra. Det är ett av skälen till varför folk till slut tröttnar på att donera. Jag litar inte på dem. Idén att flytta ihop i enklaver är något som bör ske spontant och naturligt, vilket vi redan ser just nu i exempelvis Ludvika. Inte någon form av artificiell toppstyrning som kräver generösa donationer.
Senast redigerad av IKN 2018-03-25 kl. 18:57.
Citera
2018-03-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Ungefär hur mycket har du donerat till det där projektet sammanlagt? Jag gillar inte att vara "that guy" men när en försäljartyp som Dan hoppar från ett projekt till ett annat, ber ständigt om pengar och som dessutom blandar in sin egen privata ekonomi i det hela... det låter inte bra och luktar skumt.

Jag säger det för att jag hatar alla dessa nya projekt som kommer och går, som folk donerar mycket pengar till, för att sedan bara upphöra. Det är ett av skälen till varför folk till slut tröttnar på att donera. Jag litar inte på dem. Idén att flytta ihop i enklaver är något som bör ske spontant och naturligt, vilket vi redan ser just nu i exempelvis Ludvika. Inte någon form av artificiell toppstyrning som kräver generösa donationer.
Jag har inte donerat något just till DFS, jag är enbart medlem.
Citera
2018-03-25, 22:40
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jag har inte donerat något just till DFS, jag är enbart medlem.
Om du är medlem i DFS så betalar du ju medlemsavgift, vilket måste ses som en donation.
Citera
2018-03-25, 23:03
Medlem
Citat:
Om du är medlem i DFS så betalar du ju medlemsavgift, vilket måste ses som en donation.
Ja jo, så kan man ju se det.
Men jag har inte ”skänkt en gåva”.

Hur som helst så är det hela lite fult.
Svegots plusartiklar borde åtminstone ingå i medlemskapet. Nej istället ska jag lägga till en hundralapp (inga jättepengar egentligen) extra i månaden för något som jag själv helt oförberett har finansierat.

Jag ska bara tillägga att jag inte är mot DFS som koncept och jag är absolut inte mot att ha en föreningstidning.
Citera
2018-03-25, 23:11
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ja jo, så kan man ju se det.
Men jag har inte ”skänkt en gåva”.
Okej, visst. Medlemskapet är väl mer av en produkt där man får något tillbaka, även om vad man får känns lite diffust i dagsläget.

Citat:
Jag ska bara tillägga att jag inte är mot DFS som koncept och jag är absolut inte mot att ha en föreningstidning.
De har väl en medlemspodcast? Skulle inte den komma ut en gång i månaden eller så? Jag är själv ej medlem så jag vet ej hur det blev med den.
Citera
2018-03-25, 23:20
Medlem
Citat:
De har väl en medlemspodcast? Skulle inte den komma ut en gång i månaden eller så? Jag är själv ej medlem så jag vet ej hur det blev med den.
Jo det finns.
Citera
2018-03-26, 13:44
Medlem
167-steg-kvars avatar
Av en händelse råkade jag hamna här https://www.detfriasverige.se/campaigns/forsta-svenskarnas-hus/

Något jag inte tidigare sett åtminstone. Incitamenten och skojeriet fortsätter i oförminskad styrka på den inslagna vägen. Svenskarnas hus vara och tillkomst måste väl i ärlighetens namn ter sig alltmer avlägset även för den mest inbitna ryggdunkare vid det här laget. Det är skamligt och djupt ohederlig, tyder på en föraktande människosyn och en djupt förfallen moral sitta och lura sina ärliga och välvilligt inställda medmänniskor på det här viset. Endast för sin egen vinnings skull. Fy fan.

Nedan några axplock.
"Investera i Svenskarnas hus du också

Den som skänker till föreningens insamling för Svenskarnas hus investerar i framtiden – en svensk framtid. Detta vill vi understryka. Dessa platser som vi ämnar bygga kommer att göra skillnad. Föreningen vill att den som hjälper till också blir ihågkommen för sin insats, därför kommer varje gåva att föras in (med det namn som givaren uppgett) i en läderinbunden bok som kommer att förvaras i huset. Nedan följer de hedersbetygelser föreningen ämnar tacka större gåvor med:

50 000 SEK eller mer
Givaren får en inramad målad porträttbild av sig själv uppsatt på hedersplats i huset.

25 000 – 49 999 SEK
Givaren får, förutom sitt namn i den läderinbundna boken, också sitt namn ingraverat på en egen förgylld plakett som sätts upp i huset på hedersplats.

10 000 – 24 999 SEK
Givaren får, förutom sitt namn i den läderinbundna boken, också sitt namn ingraverat på en egen försilvrad plakett som sätts upp i huset på hedersplats.

5 000 – 9 999 SEK
Givaren får, förutom sitt namn i den läderinbundna boken, också sitt namn ingraverat på en egen bronsfärgad plakett som sätts upp i huset på hedersplats.

1 – 4 999 SEK
Givaren får sitt namn i den läderinbundna bok som kommer placeras på hedersplats.

De ovan nämnda summorna gäller dina totala gåvor under insamlingens tid, se till att använda din profil eller samma e-postadress varje gång du donerar så att summan blir rätt."
Citera
2018-03-26, 15:23
Medlem
De försöker inte ens dölja planen längre.
DFS genom SveGot skall vara födkroken.

Ingrid säger i fredagsliven att det är SveGot
"de skall leva på". Conrad säger att de bägge skall plocka ut lön från SveGot.

Kul att donera till projektet som skall skaffa ett hus där man kan samlas, en intresseförening som skall stå för svenskarnas intressen.
Det blir absolut inget nytt mediaprojekt.

Nu skall landet räddas!😅

Sedan får man istället ytterligare ett svettigt, upphypat mediaprojekt som ägs av DFS och som skall betala ut lön till styrelsen.

Ridå.
Sedan kör Dan sina klassiska charlatan-metoder.
Donera 50 k och du får en målad bild av dig själv i huset som ej existerar.
Guldplaketter, silverplaketter etc.

Samtidigt åker Ingrid på semester till sitt muslimska paradis Marocko som hon gör varje år.

Frändelöv säger att man skall skippa pizzan
(på äkta Schyffert-vis) och ge pengarna till honom istället.

"Ni behöver oss" sa den lilla parveln...😂

Jag var faktiskt hemma i Sverige för 2 veckor sedan, första gången på två år.

Folk går som zombies och låtsas att allt är bra.
Ut med hunden, köpa tacos till fredagsmyset och har huvudet i sanden mer än någonsin.

Jag blev fullständigt paff.
Svensken har verkligen inte vaknat.

Ett par 1000 sitter hemma och lyssnar och donerar till dessa parasiter för att rädda landet istället.

Nej det kommer att behöva bli mycket, mycket värre innan det kan bli bättre. Fan så korkad svensken är.😓

Dan siktar in sig på dessa rädda, desperata typer.
Han är en riktigt ynklig människa.
Citera
2018-03-26, 16:46
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
De försöker inte ens dölja planen längre.
DFS genom SveGot skall vara födkroken.

Ingrid säger i fredagsliven att det är SveGot
"de skall leva på". Conrad säger att de bägge skall plocka ut lön från SveGot.

Kul att donera till projektet som skall skaffa ett hus där man kan samlas, en intresseförening som skall stå för svenskarnas intressen.
Det blir absolut inget nytt mediaprojekt.

Nu skall landet räddas!😅

Sedan får man istället ytterligare ett svettigt, upphypat mediaprojekt som ägs av DFS och som skall betala ut lön till styrelsen.

Ridå.
Sedan kör Dan sina klassiska charlatan-metoder.
Donera 50 k och du får en målad bild av dig själv i huset som ej existerar.
Guldplaketter, silverplaketter etc.

Samtidigt åker Ingrid på semester till sitt muslimska paradis Marocko som hon gör varje år.

Frändelöv säger att man skall skippa pizzan
(på äkta Schyffert-vis) och ge pengarna till honom istället.

"Ni behöver oss" sa den lilla parveln...😂

Jag var faktiskt hemma i Sverige för 2 veckor sedan, första gången på två år.

Folk går som zombies och låtsas att allt är bra.
Ut med hunden, köpa tacos till fredagsmyset och har huvudet i sanden mer än någonsin.

Jag blev fullständigt paff.
Svensken har verkligen inte vaknat.

Ett par 1000 sitter hemma och lyssnar och donerar till dessa parasiter för att rädda landet istället.

Nej det kommer att behöva bli mycket, mycket värre innan det kan bli bättre. Fan så korkad svensken är.😓

Dan siktar in sig på dessa rädda, desperata typer.
Han är en riktigt ynklig människa.
Att de ska leva på SveGoT var ju uppenbart i.o.m. avtäckandet av det. I Motgift berättade Dan och Magnus att de inte kommer ha egna medlemmar via motgift.nu längre, utan man uppmanas att täckna medlemskap på SveGoT istället. Att planen även innefattade I&C kunde väl vem som helst räkna ut, med tanke på deras nära samarbete numera. Jag menar, det kan ju knappast ha kommit som en överraskning nu att I&C på sikt ska leva på SveGoT och indirekt DFS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in