2018-03-25, 18:23
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tror det är stor chans för att vi blir målgladaste året i år framåt. Tyvärr läcker det även bakåt.

Men jag blir mer och mer optimistiskt för varje match som går. Från att ha varit övertygad om bottenstrid till att nu känns det som att vi åtminstone är ett lag för övre halvan. Förhoppningsvis blir det även bättre bakåt med Wiland och Fenger tillbaka i elvan.
Samt Junior på defensiv mitt. Lite oroväckande att det tyvärr inte verkar finnas någon i truppen som fullt ut behärskar att ersätta den rollen i Juniors frånvaro. Jajic?
2018-03-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Samt Junior på defensiv mitt. Lite oroväckande att det tyvärr inte verkar finnas någon i truppen som fullt ut behärskar att ersätta den rollen i Juniors frånvaro. Jajic?

Ja inte bra när Junior är så skadebenägen. Jajic ska väl lånas ut till Frej igen?
2018-03-25, 19:48
Medlem
Sundgren, Nisse, Nyholm och nu Lindqvist. Alla hatar oss.

Sundgren dock tillbaka, men torsk mot Heif i genrepet. Det känns inte ljust just nu. Dalkurd, Malmö, Djurgården, Örebro, Göteborg i fem första. Har vi ens fem poäng då?

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/tung-aik-forlust-utbuade-av-fansen/
2018-03-25, 19:51
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Ja inte bra när Junior är så skadebenägen. Jajic ska väl lånas ut till Frej igen?
Pratas om det, men inget verkar klart.
2018-03-25, 20:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Junior är på landslagsuppdrag nu. Det var ju maxoflyt när de sköt sönder honom i höstas. Med det sagt har jag dålig koll på hans skadehistorik pre Bajen.
2018-03-25, 21:12
Medlem
Korders avatar
Jag vet inte om jag själv var lika impad, men Zengins svar på vad han tyckte om Peking var rätt underhållande.

Citat:
Vad fick du för intryck av Norrköping? Det är ju det första allsvenska laget du mött på länge.
- Första 30 minuterna tänkte jag: "Det här laget kommer vinna allsvenskan". Det var det värsta jag sett. De spelade på ett tillslag och hade bra kombinationer. De överbelastade på ena sidan med fyra-fem spelare, körde kombinationer och kom förbi till inlägg. Alla deras spelare hade bra touch på bollen. Jag tänkte: "Vad är det som händer? Var fan har jag hamnat?". Men efter 30 minuter så fungerade inte deras spel lika bra, de började falla ner i planen och efter 60 minuter tog vi över.

- Spelar de så här tror jag de kan gå långt. Kan de bibehålla det spelet som de hade de första 30 minuterna... då ska de spela i Champions League också, säger Zengin.

Källa.
2018-03-25, 21:21
Medlem
InnesIs avatar
Försäsongen är över. Jag har milt sagt varit pessimistisk. Främst hur Hammarby har agerat i hela den soppa som skedde tidigt i år. Matcherna på lägret var bedrövliga, likaså många av insatserna efteråt. Det såg lite bättre ut i cupen, men bara sett till katastrofen som var inledningen på försäsongen. Givetvis på tok för svagt med tanke på vilken grupp vi var i.

Har inte sett de två senaste vinsterna fören matchen idag mot Norrköping. Första halvlek ingav inget direkt hop för min del. Norrköping kunde ha satt både två och tre bollar till. Vi är väldigt svaga bakåt. Däremot såg det bra ut i andra. Vi hade mycket bättre spel och förde spelet mot ett mer tillbakalutande Norrköping.

Trots allt är jag lite mer positiv inför premiären än jag var för en och två månader sedan. Jag tror fortfarande inte på några underverk som andra verkar göra (diskussioner om topp-5 är inte ovanliga bland Bajare). Jag räknar med nedre halvan och runt de positioner vi legat sedan återkomsten i Allsvenskan.
2018-03-25, 23:14
Medlem
Matchen blandade och gav, så som hela försäsongen. Är enig i analysen om att vi mycket väl kan vara det målgladaste laget, samtidigt som vi också kommer att släppa in mycket mål. Känslan är att vi kan gå riktigt långt om vi får det att klaffa, spelarmaterialet finns. Dessvärre kommer vi nog att vara alldeles för ojämna.

Mycket roligt att se Erkan Zengin igen. Han gjorde som han ville på sin kant. Visade prov på grym teknik och spelförståelse flera gånger om. Största frågetecknet är hur många matcher vi kommer att få se honom i toppform med tanke på att han bara har kontrakt ett par månader till. Det märktes att han inte är i matchform ännu på flåset.
2018-03-25, 23:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Med bara en vecka kvar tills allt börjar har det skett mycket som påverkat en bra framtidstro och optimism. Nisses hjärtfel och Nyholms benbrott är extremt olyckliga komplikationer som man inte kan påverka och just att Nisse nu fått lägga av på så kort varsel är ett riktigt tungt avbräck..

Resultatmässigt ser det skit ut nu efter förlusten mot Djurgården och nu efter dagens fiasko mot Helsingborg.. Blir det inte en vinst hemma mot Dalkurd känns det riktigt jävla dystert när MFF och Djurgården är dom två kommande motståndarna.

Kunde varit bättre i skrivande stund..

EDIT: Ska tillägga att det är jäkligt kul att se Sundgren tillbaka, trodde man inte för ett tag sen
Senast redigerad av ZlatanMania 2018-03-25 kl. 23:36.
2018-03-25, 23:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Pratas om det, men inget verkar klart.

Är helt klart med Jajic till Frej. Lån då där Jajic kan kallas tillbaka inom 24 h.

Mycket bättre spel idag! Första är skakig bakåt men vi skapar ändå en delframåt. I andra är det inget snack om att vi är bättre.

Tyvärr är det lite för många lag som sitter ihop bättre än oss, så just därför kommer vi nog inte utmana om något i år. Vi kommer dock garanterat vara det laget med de målrikaste matcherna.
2018-03-25, 23:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Matchen blandade och gav, så som hela försäsongen. Är enig i analysen om att vi mycket väl kan vara det målgladaste laget, samtidigt som vi också kommer att släppa in mycket mål. Känslan är att vi kan gå riktigt långt om vi får det att klaffa, spelarmaterialet finns. Dessvärre kommer vi nog att vara alldeles för ojämna.
Känns lite som att Johan Wiland kommer bli vår viktigaste spelare. Hoppas han kan hålla sig hel hela säsongen.
2018-03-26, 00:24
Medlem
La precis en röding på att flopp-Bajen åker ur. Kanske gör dom en stark start men så fort dom får en svacka kommer dom sjunka väldigt djupt pga deras tillsynes obotliga förlorarmentalitet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in