2018-03-25, 16:46
Medlem
Det finns fyra personer i galleriet runt mop som jag inte har någon aning om hur jag ska värdera .

Victor G, Stig E,Hans Holmer och Ebbe C
Citera
2018-03-25, 17:13
Medlem
Jobbat med samma uppdrag som DF?:
Robert Stangesjö
Kegö och Barrling (Diplomatbuggningen)
JOHN SMITH =Okänd CIA representant som skall ha jobbat med Stangesjö i samband med Buggning.
Citera
2018-03-25, 17:15
Medlem
FurirRevaers avatar
Spanarns eventuella namn eller det han kallades för har ju förekommit i tråden. Minns inte nu på rak arm. Något liknande Hölle? Borde iaf finnas flera som mycket väl vet vem som avses.
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Identiteten är det som är nyckeln. Vet vi namnen på de som jobbade i enheten eller är det uppgifter som bara PU kan få fram?
Edit: Hittade vad jag sökte. Det var en intervju med Ölvebro som eventuellt namn framkom. (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Senast redigerad av FurirRevaer 2018-03-25 kl. 17:23.
Citera
2018-03-25, 17:16
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Identiteten är det som är nyckeln. Vet vi namnen på de som jobbade i enheten eller är det uppgifter som bara PU kan få fram?

Den här killen kommer in året efter. Fråga honom?

"Tomas Hallberg kom snabbt in i narkotikapolisarbete. Född 1961 blev han polis 1983 och hamnade 1987 som polisassistent i gatulangningsgruppen i Stockholm City. Gruppen utvecklade en rad nya spaningsmetoder, bl.a. så att man genom ögonkontakt kunde hålla ihop en hel svärm av spanare kring en misstänkt langare. Det var långt före mobiltelefonerna." (Svenska Carnegieinstitutet; SNPF, nr 3 2005): http://carnegieinst.se/2005/05/02/tomas-hallberg/
Citera
2018-03-25, 17:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Men i intervjun med Nässen påstod han att det skulle pågått en knarkspaninsats till 3 och spanarn på Tunnelgatan stack hem tidigare. Om det inte var fler grupper ute motsäger det ju vad han säger. Han kanske minns fel, ljuger eller så har någon ljugit för honom. Han är ju själv gammal spanare så han borde ju ha koll på folk i samma sits kan man tycka.

Mordet skedde tidigare än 3, GM?

Var på Tunnelgatan befann han sig?
Citera
2018-03-25, 17:27
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mordet skedde tidigare än 3, GM?

Var på Tunnelgatan befann han sig?
Spanarn skulle enligt Nässe'n haft arbetstid till kl 3 men dragit vid ca 22-23 eftersom det var så lugnt. Spaningsgruppen skulle bestått av 8-10 pers och berört området Tunnelgatan-Döbelnsgatan. Den aktuelle spanarn skulle varit på Tunnelgatan, den sida där mordet skedde. Det står i intervjun med Nässe'n. Läste du inte den? (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Senast redigerad av FurirRevaer 2018-03-25 kl. 17:31.
Citera
2018-03-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
strågubbe, märk väl, inte strålgubbe.
(strawman)
vet att du var på semester i Rom och det pangade lite.
Inte mer än det görs i downtown SF/Oakland varje kväll dock, där jag bott.
har redan sammanställt objektiva mätningar en gång i tråden om det blir seriöst bemött kan jag göra det igen.
Tävla å tävla, du fick låna en.

Vart du vill komma med hela diskussionen om Ljudet från vapnet är ett mysterium. Verkar som att du försöker trumma upp en bild som innebär att Vapen och kulor är felaktiga då eller... med vilka konsekvenser?

Förfalskad teknisk utredning inklusive obduktionsprotokoll med förfalskade kulor utplacerade etc etc allt baserat på att du anser utan att kunna sakligt övertyga om det att ljudet från en 357 i Stadsmiljö med livlig trafik är "öronbedövande" enlig dina källor samtidigt som du svepande underkänner argument som att de som bemöter bygger en strawman som inte är din ståndpunkt och raserar den.
Citera
2018-03-25, 17:44
Medlem
Lite om Stay behind, DF ingår i valberedningen för Sveriges öga och öra.

http://www.ogaora.se/publication/view/medlemsbrev-nr-214-tema-stay-behind/
Citera
2018-03-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Spanarn skulle enligt Nässe'n haft arbetstid till kl 3 men dragit vid ca 22-23 eftersom det var så lugnt. Spaningsgruppen skulle bestått av 8-10 pers och berört området Tunnelgatan-Döbelnsgatan. Den aktuelle spanarn skulle varit på Tunnelgatan, den sida där mordet skedde. Det står i intervjun med Nässe'n. Läste du inte den? (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

När ha förde fram det uppfattade jag det som att hela gruppen varit frånvarande och att han menade att GM om de varit där skulle sprungit rakt i armarna på dem. Även om en person varit borta borde de väl ha spanat av sitt område på så många personer och skulle inte ha missat en GM.

Jag lutar åt att det var något som hörde ihop med Oxenspaningen och syftet var att hitta Sigges gömmor på Åsen där löparna hämtade knark och distribuerade till kund. I sådant fall skulle den Pågå till 03. Poliserna som rusar till när mordet sker borde ju också känna till den.
Citera
2018-03-25, 18:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Hans Holmer hade en del märkliga uttalanden . Ibland verkar han dela ut profetior. Ofta med ett teatraliskt utspel . Kan begrundas mer än en gång.......
28maj Presskonferens -medverkande HH, Sverker Åström och Claes Zeime.
"Det är offret som har valt själva mordplatsen"
"Nu är det ju så att jag spelar ett högt spel, förr eller senare får ni facit"
"Vi hävdar från vår sida att det var proffs som låg bakom det här och skälet att vi säger det
är flera. Det är valet av vapen, attentatets utförande och det kallhamrade uppträdandet efter
attentatet"....
12juni Debatt-artikel, DN
"När ett samhälle som vårt med alla det öppna samhällets alla fördelar får ett knivhugg i ryggen, då måste illgärningsmannen gripas och lugnet återställas. För det är inget pris för högt!
"jag är optimist. Inte för att slippa kritik idag. Utan för att också få andra att tro på morgondagen,"
"Det inte bara Olof Palme som fått en kula i bröstet. Hela det svenska samhället har fått ett knivhugg i ryggen"
"Inte något samhälle torde ha kraften och tålamodet att invänta resultatet av en utredning av mordet på landets statsminister när det börjar dra ut på tiden. Då måste också samhället skaffa sig Alibi"
6/7-86 sommar intervjuad av röda Annika Hagström i radions P1......
-Mördaren har ögonen på dig. Har du ögonen på honom?
"Ja, ibland tror jag det" [b]HH tror sig se mördaren?!?B]
25/8 Dagens Nyheter
"Lösningen ¨på det här mordet kommer att styra svenska folkets syn på skydd och säkerhet. Det är ju en viss skillnad om en välorganiserad statsgerilla!!! eller om en ensam galning mördar statsministern.
870305 SVT MAGASIN
"Jag måste ha ansvar för vad som hände i korsningen Sveavägen/Tunnelgatan"
870526 SVT magasin m Göran Elwin och Annika Hagström och Mosander i studiepubliken.
-Vad har du för förtroende för samhällsapparaten? frågar, Jan Mosander
"rättsapparaten har jag inte samma förtroende för som förut. Därför att när den satte på verklligt prov i samband med den här utredningen kollapsade den ju till slut. Och i det spelade jag naturligtvis själv en roll men jag har också sett vad andra kunnat åstadkomma"
Om sin avsättnig säger HH:
"Jag har hela tiden varit medveten om att det är ett antal personer som lett fram till det slutliga avgörandet så att säga.
Dessa mycket tänkvärda uttalanden av Holmér tyder helt på att han måste skydda sina medarbetare som alla riskerat sina liv för att få ett lyckligare slut på det hemliga inbördeskriget natokramare och neutralister emellan som pågått inom alla partier och samhällsorgan sedan polisens stora omorganisation i förhållande till militär och regering började.
Citera
2018-03-25, 18:59
Medlem
OM nu Hans Holmérs agerande som mordutredare var ett medvetet försök till mörkläggning:

1. Var det för att skydda den sittande regeringen/rikets säkerhet/Palmes minne?

2. För att skydda de verkliga förövarna?

Vad tror ni?
Citera
2018-03-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
OM nu Hans Holmérs agerande som mordutredare var ett medvetet försök till mörkläggning:

1. Var det för att skydda den sittande regeringen/rikets säkerhet/Palmes minne?

2. För att skydda de verkliga förövarna?

Vad tror ni?

Jag är inte säker på att han var mannen att genomföra mörkläggning. Hans taffliga tidigare försök motiverar inte det. Likaså hans inte oväntade totala härdsmälta i utredningen. Mest var det nog hans gränslösa önskan om att vara i centrum och inkompetens när det gäller polisarbete som förklarar agerandet att inte omge sig med och lyssna på verklig kompetens. Fast om hans chaufförs berättelse stämmer så är det ju faktiskt möjligt att han i sin omnipotens varit delaktig i något som inte tålde dagens ljus och att han var lätt manipulerad och lät sig styras i det. Var det en aktiv medveten handling så handlade det nog i sådant fall om att skydda sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in