2018-03-24, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Tänk om du har fel, om Hanna var oskyldig... då har du smutskastat fel person.

Jag snackar ingen skit om henne.
Jag hittar inte på nånting om hennes person.
Jag smutskastar inte henne.

Jag påstår bara att hon var den drivande, och att det berodde på hennes mående.
Jag tror att hon var en fantastisk kvinna, som tyvärr var tvungen att slåss mot sina demoner och hon förlorade.

Jag tror inte att hon var narcisstisk, förtryckande, psykopat.
Citera
2018-03-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jodå.
Jag är säker på att det är Hanna som ligger bakom allt.
Jag fick en del info och PM som berättade att så ligger det till.
Men det var i början.
Sen kom det in ett par stycken i tråden, som talade i gåtor, men som antydde samma sak.
Ex Jonathan... Nånting
Sen blev det tyst på info ett bra tag, men för nån vecka sen ramlade det in PM igen.
Där fick jag en del info igen som starkt hävdade att Hanna var drivande.
Denna personen hävdade att hen har en kontakt med "väldigt god insyn"
Då detta självklart kan vara ett troll, så har jag skickat kontrollfrågor, men ej fått svar än.
Därför har jag inte tagit upp det i tråden än.
Men kommer tillfredsställande och trovärdiga svar, så hamnar PM:ET här.
Exempel på info är.
Uppgifterna om hur dom har hittats, stämmer. 3 stycken låg i sängar och 1 hängd.
Att Agnes och Mia var pigga den 22/12 och att dom såg fram emot julen.
När föräldrarna hade planerat för detta, och att dom lyckats mörka allt. (där blev jag förvånad på tidpunkten)
Hanna var den som var drivande i detta.
Isoleringen är ett påhitt, men att barnen var sjuka.
Religion och ett bättre liv efter detta
Lite prat om att skolan har/hade läkarintyg om att båda barnen var sjuka.

Och lite annat.
Men då detta kan vara ren trolldom, så har jag valt att vänta in lite bättre svar först.

Det, tillsammans med tidigare info, och det några i tråden berättat, har gjort min övertygelse.

Jag är rätt så övertygad om att det finns några aktiva från samma religiösa församling här som stökar till diskussionen så fort det börjar brännas. När det kommer inlägg som handlar om pånyttfödelse och vad som kan ha sänkt ribban för dom handlingar som skedde i huset. Jag tror fortfarande att det finns nåt som gjorde tanken på att avsluta sitt liv rimlig. Det kan inte bara vara depression, inte hos båda föräldrarna samtidigt. I en relation så brukar man dra växelvis, när den ena tappar orken så tar den andra täten. Men dom här två vuxna, välutbildade personerna tyckte att det vettigaste i deras situation var att släcka ljuset. Jag har en känsla av att deras övertygelse var att döden bara är tillfällig.
Citera
2018-03-24, 20:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Skälet står också i polisens utpekande. Man såg ingen livskvalitet eller framtid på grund av barnens sjukdomssituation. Det är riktigt tråkigt att det blev så och man kan nog lugnt säga att hela familjen blev ett offer för sjukdom och olyckliga omständigheter.

Det stämmer säker - familjen kan mycket väl ha blivit offer för sjukdom och olyckliga omständigheter. Som många andra familjer också blir ibland.
Men det är inte en tillräcklig förklaring till dubbelmorden.
Citera
2018-03-24, 20:18
Medlem
Citat:
När föräldrarna hade planerat för detta, och att dom lyckats mörka allt. (där blev jag förvånad på tidpunkten) .

Maj - när M* s hemundervisning var på gång?
Augusti - när barnboken ha lagts ut på nätet?
När det renoverades?
När bilen köptes?
November - när OH gick ned 10%?
December - när eventuell skolan diskuterade möten för januari?
Mellandagarna?

Undrar vad andra tror, tror sig veta.
Citera
2018-03-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det stämmer säker - familjen kan mycket väl ha blivit offer för sjukdom och olyckliga omständigheter. Som många andra familjer också blir ibland.
Men det är inte en tillräcklig förklaring till dubbelmorden.
Det tror inte jag heller.
Citera
2018-03-24, 20:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag snackar ingen skit om henne.
Jag hittar inte på nånting om hennes person.
Jag smutskastar inte henne.

Jag påstår bara att hon var den drivande, och att det berodde på hennes mående.
Jag tror att hon var en fantastisk kvinna, som tyvärr var tvungen att slåss mot sina demoner och hon förlorade.

Jag tror inte att hon var narcisstisk, förtryckande, psykopat.

Är det "finare" att behöva slåss mot sina demoner än att vara narcissist eller psykopat??
Det förstår inte jag - ingen har väl valt någondera.
Citera
2018-03-24, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Är det "finare" att behöva slåss mot sina demoner än att vara narcissist eller psykopat??
Det förstår inte jag - ingen har väl valt någondera.

Jag lägger ingen värdering i det.
Om nått är "finare" eller inte.
Jag konstaterar bara att jag är övertygad om att hon var sjuk.
Och att jag inte behöver smutskasta henne eller Oskar för det.
Citera
2018-03-24, 20:27
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har en känsla av att deras övertygelse var att döden bara är tillfällig.
Jag har samma känsla. Det är mycket troligt att de haft ideer om "högre skäl" i detta som gjorde att de tog steget.
Citera
2018-03-24, 20:28
Medlem
Citat:
Jodå.
Men det var i början.
Sen kom det in ett par stycken i tråden, som talade i gåtor, men som antydde samma sak.
Ex Jonathan... Nånting
Sen blev det tyst på info ett bra tag, men för nån vecka sen ramlade det in PM igen.

Konstigt att inte maken stoppade sin drivande hustru. Insåg han inte att hon behövde psykiatrisk hjälp?
Citera
2018-03-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Tänk om du har fel, om Hanna var oskyldig... då har du smutskastat fel person.

Och hur många är det inte som smutskastat O i tråden? Bara några exempel; narcissist, psykopat, förtryckare är bara några av de stämplar han fått, samt enligt mig, det grövsta av allt, att sexuellt ha utnyttjat en eller bägge döttrarna.
Citera
2018-03-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Elever brukar inte vara med vid elevhälsoteammöte. Det är bara föräldern som blir kallad dit. Jag har skrivit det tidigare.
Vid utvecklingssamtal är de däremot alltid med tillsammans med föräldern.
Hemundervisning har säkert skett som en absolut sista åtgärd. Så inte flickorna missar så mycket i skolan.
Rektorn och flickornas lärare har förmodligen sett att det inte går att få dit flickorna.
Att flickorna varit för fysiskt o psykiskt påfrestande för att orka vara delaktiga under lektionen.
Vem vet hur flickorna har agerat när de varit i skolan. De kanske tydligt har visat att de inte orkar med diverse olika symtom. De kanske har visat självskadebeteende när de varit så sjuka. Och blir tvingade iväg till skolan. Eller utåtagerat. Både i skolan och hemma. Det vet bara lärarna och rektorn. Och det är sekretess på det. Rektorn uttalade sig bl.a. om en ofattbar sjukdom. Mer får hon inte säga.
Läkarintyg har kommit in.
Till slut har rektorn med hänsyn till alla olika delar beslutat att flickorna får hemundervisning. Så att de inte missar sin skolgång. Och ordnat att lärare kommer hem till flickorna. Det är skolplikt i Sverige.
Har varit på ett antal elevhälsoteammöten genom åren med mina barn och barnen har altid varit med, kanske olika för olika skolor vad vet jag.
Citera
2018-03-24, 20:40
Medlem
Citat:
Jodå.
Men det var i början.
Ex Jonathan... Nånting
Denna personen hävdade att hen har en kontakt med "väldigt god insyn"
Då detta självklart kan vara ett troll, så har jag skickat kontrollfrågor, men ej fått svar än.
Därför har jag inte tagit upp det i tråden än.
Men kommer tillfredsställande och trovärdiga svar, så hamnar PM:ET här.
Exempel på info är.
Uppgifterna om hur dom har hittats, stämmer. 3 stycken låg i sängar och 1 hängd.
Att Agnes och Mia var pigga den 22/12 och att dom såg fram emot julen.
När föräldrarna hade planerat för detta, och att dom lyckats mörka allt. (där blev jag förvånad på tidpunkten)
Hanna var den som var drivande i detta.
Isoleringen är ett påhitt, men att barnen var sjuka.
Religion och ett bättre liv efter detta
Lite prat om att skolan har/hade läkarintyg om att båda barnen var sjuka.

Och lite annat.
Men då detta kan vara ren trolldom, så har jag valt att vänta in lite bättre svar först.

Det, tillsammans med tidigare info, och det några i tråden berättat, har gjort min övertygelse.

"När föräldrarna hade planerat för detta" - du blev förvånad på tidpunkten. Innebär det att datumet när det hände ej var det datum som de planerat? Men något akut inträffade så det blev tvunget att ske kring Trettondagshelgen/någon dag efteråt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in