2018-03-19, 11:27
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Ser snarare ut som att FB drogade Laul och planenligt filmade honom efter.
Hans ljudbok släpptes inatt. Lyssna på den. Han var ju gravt alkoholiserad.
Citera
2018-03-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSodrasidan
Nån derbyaction idag eller?
Firman var ute o leta lite utanför Solnas pendeltåg station, men när snutarna kom så försvann de snabbt.
Citera
2018-03-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
https://www.youtube.com/channel/UC5wK9hGlARVj43nr3CmXJdg
http://www.sverigescenen.com/alles.html

Grejjen handlar väl egentligen mest om att Laul ogillar huliganer i allmänhet och AIK:s huliganer i synnerhet. Firman Boys hatar tillbaks, och lyckas fånga Laul på film då han är rätt rejält på fyllan och gör bort sig.

Det var väl Galotta som var den som hängde med Laul aftonen i fråga.
Citera
2018-03-20, 17:42
Medlem
Citat:
Hans ljudbok släpptes inatt. Lyssna på den. Han var ju gravt alkoholiserad.

Är det ingen tvivel eller hemlighet bakom, desto lättare att smyga ner en bens eller två i någons bira..

Jag tycker han såg mer flöddrad i kombo med alkohol ut än bara full. Svårt att få en alkis så full utan hjälp. Jag tror garanterat att någon form av benso har smygit sig med i Lauls öl serverad av gnagetgrabb...
Citera
2018-03-20, 22:08
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Är det ingen tvivel eller hemlighet bakom, desto lättare att smyga ner en bens eller två i någons bira..

Jag tycker han såg mer flöddrad i kombo med alkohol ut än bara full. Svårt att få en alkis så full utan hjälp. Jag tror garanterat att någon form av benso har smygit sig med i Lauls öl serverad av gnagetgrabb...

Fast Laulen kunde ju utan problem dra till med ett tre dagars kalas. Då behövs inga benso. Han drack mycket förr och kunde bli ordentligt packad. Stött på honom några gånger ute när han varit i liknande skick som i filmerna.
Citera
2018-03-21, 02:31
Medlem
Citat:

Öh? Du har inte spenderat så mycket tid runt fullblodsalkisar märker jag.
Citera
2018-03-21, 07:05
Medlem
Teus avatar
Citat:

Alltså, Som Bulten säger, Du kan inte ha spenderat mycket tid runt Alkisar. Det finns folk som kan gå från 0 till 100 på bara några minuter och ett par öl senare så står dom och pissar i soffan innan du fattat vad som har hänt. Att vara Alkoholmissbrukare innebär att du inte tål sprit. Att inte tåla sprit behöver inte nödvändigtvis innebära att du hinkar i dig litervis med sprit, det finns folk som inte klarar av att dricka 3-4 öl utan att hamna i fyllecell eller psyket.

För övrigt så tror jag knappast han skulle skriva in sig på Rehab för att han haft en sne utekväll.
Citera
2018-03-21, 08:45
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det var väl Galotta som var den som hängde med Laul aftonen i fråga.
Ja du har rätt. Två kvällar var det dessutom.

Citat:

Du har säkert rätt. Har lyssnat klart på boken nu, och han beskriver en av fyllorna med Galotta som kanske den värsta han haft någonsin. Det lät som att han misstänkte att vinet var spetsat.
Citera
2018-03-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Fast Laulen kunde ju utan problem dra till med ett tre dagars kalas. Då behövs inga benso. Han drack mycket förr och kunde bli ordentligt packad. Stött på honom några gånger ute när han varit i liknande skick som i filmerna.

Det vet jag ingenting om, men ovanligt med tre dagars kalas med endast alkohol inblandat - men är bara min erfarenhet..

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Alltså, Som Bulten säger, Du kan inte ha spenderat mycket tid runt Alkisar. Det finns folk som kan gå från 0 till 100 på bara några minuter och ett par öl senare så står dom och pissar i soffan innan du fattat vad som har hänt. Att vara Alkoholmissbrukare innebär att du inte tål sprit. Att inte tåla sprit behöver inte nödvändigtvis innebära att du hinkar i dig litervis med sprit, det finns folk som inte klarar av att dricka 3-4 öl utan att hamna i fyllecell eller psyket.

För övrigt så tror jag knappast han skulle skriva in sig på Rehab för att han haft en sne utekväll.

Tror inte heller att han skulle skriva sig in tack vare en sne utekväll. Tvivlar inte heller en sekund på att han var fullblodsalkis. Men tvivlar väldigt starkt på att Laul skulle bete sig som han gjorde med endast alkohol inblandat i kroppen. Har aldrig hört talas om någon som endast dricker 3-4 öl och sedan hamnar i fyllecell tack vare endast alkoholen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Öh? Du har inte spenderat så mycket tid runt fullblodsalkisar märker jag.

Det har jag faktiskt, men samma alkisar myglar alltid med mängden alkohol och samma alkisar brukar även har knaprat benso i sin doldhet. Men vi har väl helt enkelt stött på olika alkisar.

Citat:
Du har säkert rätt. Har lyssnat klart på boken nu, och han beskriver en av fyllorna med Galotta som kanske den värsta han haft någonsin. Det lät som att han misstänkte att vinet var spetsat.

Jag beskriver endast min högst subjektiva syn på hans beteende den kvällen. Det osar benso i sammanband med alkohol om hans beteende. Sen menar jag inte att han hade krökat lite den kvällen, men man ser sällan detta beteende hos en alkis utan i sammanband med benso. Speciellt en ovan användare av benso.

Som sagt, habbar dom sabbar...
Citera
2018-03-21, 19:31
Medlem
Alltså - även om en alkis är skitpackad samt normalt brukar bete sig börjar inte denna äta pizzasallad med händerna direkt ur "buffén".

Solklart benz inblandat - i mina ögon. Ni får självklart tro motsatsen, men i mina ögon är gnagetgrabben större bov än Laul.
Citera
2018-03-21, 19:49
Medlem
Citat:
Alltså - även om en alkis är skitpackad samt normalt brukar bete sig börjar inte denna äta pizzasallad med händerna direkt ur "buffén".

Solklart benz inblandat - i mina ögon. Ni får självklart tro motsatsen, men i mina ögon är gnagetgrabben större bov än Laul.

Varit med om många situationer där folk betydligt yngre en herr Laul med tungt problematiskt förhållande till spritt gjort betydligt underligare saker än vad ovanstående jeppe bjuder på och då pratar vi bara allkohol.
Citera
2018-03-23, 15:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Tror inte heller att han skulle skriva sig in tack vare en sne utekväll. Tvivlar inte heller en sekund på att han var fullblodsalkis. Men tvivlar väldigt starkt på att Laul skulle bete sig som han gjorde med endast alkohol inblandat i kroppen. Har aldrig hört talas om någon som endast dricker 3-4 öl och sedan hamnar i fyllecell tack vare endast alkoholen.

Därför du troligtvis inte är gammal nog att förstå hur missbruk av alkohol påverkar kroppen. En alkoholiserad 42 åring som enligt egen utsago druckit sen han var 16 har inte en lever som klarar av att rena kroppen mellan omgångarna när man krökar 3 dagar vilket innebär att för varje dag så krävs det lite mindre för att kunna bli mongo-full.

Sen finns det folk som helt enkelt inte klarar av att dricka överhuvudtaget och då krävs det inte mycket för att det ska gå snett.

Laul har för övrigt ett väl dokumenterat alkoholproblem. Om du pratar med grabbarna från Göteborg ska du nog se att dom inte har några större problem med att tro att Laul sprang omkring i det där tillståndet utan någon hjälp från någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in